مقاله چغندر قند

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله چغندر قند به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۶۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه ۱
N ازت: ۲
کود سرک: ۳
فسفر (۵P2o): 4
پتاس (K2o) 5
نمودار زیر این وضعیت را نشان داده است. ۶
آهک (cao): 7
کلسیم و منیزیم: ۹
عناصر کم مصرف (Microelement): 10
NM منگنز: ۱۱
Cu مس: ۱۲
گوگرد S: 12
بطور کلی مقدار مصرف کودهای شیمیایی در زراعت چغندر قند بستگی به عوامل زیر دارد؟ ۱۲
۳-نوع عملیات زراعی: ۱۳
انتخاب بذر برای کاشت: ۱۵
مزایای بذور پوشش داده شده عبارتست از: ۱۷
مقدار بذر برای کاشت: ۱۷
زمان کاشت: ۱۹
روشهای مختلف کشت چغندر قند: ۲۰
نشاء کاری: ۲۳
محاسن نشاء کاری چغندر زیر است: ۲۳
دوره رشد و نمو چغندر قند: ۲۴
مراحل رشد و نمو چغندر قند شامل سه مرحله و بشرح زیر است: ۲۵
مراحل زندگی گیاه ۲۷
ترکیبات شیمیایی چغندر قند: ۲۸
مواد غیر قندی شامل قسمت است که عبارتند از ۲۹
عملیات داشت: ۲۹
مراحل داشت عبارتند از: ۲۹
تنک کردن: ۳۴
علفهای هرز: ۳۵
روش مختلف برای از بین بردن علفهای هرز ۳۶
مهمترین علف کش ها عبارتند از: ۳۷
اهمیت علفهای هرز: ۳۸
نکاتی برای کنترل علف های هرز ۳۹
آفات مهم چغندر قند: ۴۰
بیماری های مهم چغندر قند (Disisses): 44
روش زراعت: ۴۵
عوامل پوسیدگی ریشه و مرگ گیاهچه چغندر قند: ۴۸
بیماری ویروسی چغندر قند: ۴۹
بیماری های باکتریهای چغندر قند: ۵۱
برداشت: ۵۱
محاسن برداشت زود ۵۲
مهمترین ابزار مکانیزه: ۵۴
نمایش قطع ریشه بیش از اندازه با وسایل مختلف ۵۶

چکیده

از نظر اقتصادی چغندر قند یکی از محصولات مهم کشوری محسوب می شود زیرا ماده این گیاه بسیار قوی و پر نیرو است تاریخچه کشف آن از سال ۱۲۷۳ شمسی شروع شده که اولین کارخانه آن کرج بوده است.

زمان کاشت برای گیاه تابع شرایط محیطی از جمله حرارت است و زمان آن در مناطق معتدل و سرد حدود اواخر زمستان و یا اوایل بهار و بطور کلی زمانی است که خطر سرما و هم چنین ریزش برف و یخ بندان مرتفع شده و درجه حرارت خاک و هوا برای بذر پاشی و تولید جوانه مناسب و کمتر از ۴ درجه سانتی گراد نباشد، در این صورت در موقع مناسب می توان عملیات مربوط به کاشت و داشت را بطور منظم انجام داد، از طرفی با کامل شدن دوره رشد، برداشت نیز به موقع انجام شده در صورتی که بعد از چغندر در تناوب گندم پائیزه قرار گرفته باشد در فرصت کافی و هوای مساعد می توان گندم را کشت کرد کشت به موقع چغندر موجب افزایش راندمان ریشه و درصد قند خواهد شد. لاکن هیچگاه نباید چغندر را زودتر از موعد معین در فصل سرد کشت کرد زیرا در صورتی که بذر رد سرما کشت شود پس از آنکه جوانه ها از خاک خارج شوند، سرما موجب از بین رفتن آنها شده و احتمالاً گیاه به ساقه رفته و گل و تولید می نماید.

در نواحی خشک و گرم که دارای زمستان ملایم و یا نسبتاً گرم هستند زمان کاشت این گیاه حدود اوایل پائیز است، تاخیر در کشت چغندر قند موجب کرپه شدن آن گردیده و اثر مستقیم در پائین آمدن مقدار محصول خواهد داشت در این مورد حتی اگر عملیات زراعی هم خوب انجام شود باز هم مقدار محصول کم خواهد شد.

واژه های کلیدی: چغندر قند، ازت، فسفر، پتاس، کود سرک، کلسیم، بذر مناسب، نشاء کاری، کاشت، برداشت، آفات

مقدمه

قبل از پیدایش چغندر قند معمولی مردم قند مورد نیاز خود را از نیشکر تامین می کردند یک دانشمند آلمانی در سال ۱۷۴۷ موفق شد که از چغندر قند (ریشه) قند تهیه کند.

از نظر اقتصادی چغندر قند یکی از محصولات مهم کشوری محسوب می شود زیرا ماده این گیاه بسیار قوی و پر نیرو است تاریخچه کشف آن از سال ۱۲۷۳ شمسی شروع شده که اولین کارخانه آن کرج بوده است اما امروزه تعداد این کارخانه بسیار بیشتر شده و حتی از ۳۰ کارخانه بیشتر شده ولی تعداد کارخانه نیشکر زیاد نیست و به ۲ یا ۳ کارخانه می رسد. ریشه چغندر قند شکل مخروطی دارد تعداد کروموزمها در حالت دیپلونید ۱۸ عدد است همان طور که ذکر شد علاوه بر قند مواد دیگری از چغندر بدست می آید که در حدود ۹۰% ریشه حقیقی و ۱۰% طوقه گیاه وجود دارد.

N ازت:

ازت مهمترین عنصری است که در زراعت چغندر قند به صورت کود مصرف می شود، زیرا خاکهای محدودی دارای مقدار کافی ازت به فرم قابل دسترس برای بدست آمدن حداکثر رشد این گیاه هستند وقتی که این عنصر محدود باشد عملکرد به نحو چشم گیری کاهش می یابد و ممکن است در برخی خاکها به نصف کاهش یابد. ازت اثر بارزی روی ظاهر گیاه دارد که قابل توجه ترین آنها، بهبود رنگ گیاه و افزایش قدرت سطح سبز گیاه (کانوپی) است.

زیادی ازت باعث کاهش غلظت قند در ریشه گیاهی (قند ریشه) می شود. ازت زیاد باعث کاهش کیفیت ریشه می شود.

55,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ازت در چغندر
  • برچسب ها : , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.