مقاله نیروگاه خورشیدی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله نیروگاه خورشیدی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منبع :

ماهنامه بولتن بین الملل

فهرست مطالب

مقدمه ۱
تاریخچه ۲
کاربردهای انرژی خورشید ۳
[ ] استفاده از انرژی حرارتی خورشید ۴
[ ] کاربردهای نیروگاهی ۴
[ ] نیروگاههای حرارتی خورشید از نوع سهموی خطی ۶
[ ] نیروگاههای حرارتی از نوع دریافت کننده مرکزی ۸
[ ] نیروگاه‌های حرارتی از نوع شلجمی بشقابی ۱۰
[ ] دودکش‌های خورشیدی ۱۰
[ ] مزایای نیروگاههای خورشیدی ۱۱
[ ] الف) تولید برق بدون مصرف سوخت ۱۱
[ ] ب) عدم احتیاج به آب زیاد ۱۱
[ ] پ) عدم آلودگی محیط زیست ۱۲
[ ] ت) امکان تأمین شبکه‌های کوچک و ناحیه‌ای ۱۲
[ ] ث) استهلاک کم و عمر زیاد ۱۳
[ ] ج) عدم احتیاج به متخصص ۱۳
[ ] کاربردهای غیر نیروگاهی ۱۳
[ ] الف – آبگرمکن‌های خورشیدی و حمام خورشیدی ۱۳
[ ] ب – گرمایش و سرمایش ساختمان و تهویه مطبوع خورشیدی ۱۴
[ ] پ – آب شیرین کن خورشیدی ۱۵
[ ] ت – خشک کن خورشیدی ۱۵
[ ] ث – اجاقهای خورشیدی ۱۶
[ ] ج – کوره خورشیدی ۱۶
[ ] چ – خانه‌های خورشیدی ۱۷
[ ] سیستمهای فتوولتاییک ۱۸
[ ] ۱ – پنلهای خورشیدی: ۱۹
[ ] ۲ – تولید توان مطلوب یا بخش کنترل: ۲۰
[ ] ۳ – مصرف کننده یا بار الکتریکی: ۲۰
[ ] مصارف و کاربردهای فتوولتائیک ۲۱
دستیابی به تکنولوژی طراحی نیروگاه‌های خورشیدی در کشور ۳۴
فعالیتهای دانشگاه شیراز: ۳۵
نیروگاه خورشیدی شیراز: ۳۶
مشورت با کارشناسان خارجی پس از اتمام طراحی: ۳۶
تحلیل: ۳۷
پارک انرژی خورشیدی و پیک پرتوافکنی خورشیدی ۴۰
بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در ایران ۴۲
منبع : ۴۴

چکیده

در این مقاله درباره تاریخچه، کاربردهای انرژی خورشید، کاربردهای نیروگاهی،  مزایای نیروگاههای خورشیدی، کاربردهای غیر نیروگاهی ، سیستمهای فتوولتاییک و مصارف و کاربردهای فتوولتائیک را توضیح می دهد.

شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ماقبل تاریخ باز می‌گردد. شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به کمک جامهای بزرگ طلائی صیقل داده شده و اشعه خورشید، آتشدانهای محرابها را روشن می‌کردند.

به پدیده‌ای که در اثر تابش نور بدون استفاه از مکانیزم‌های محرک، الکتریسیته تولید کند پدیده فتوولتائیک و به هر سیستمی که از این پدیده‌ها استفاده کند سیستم فتوولتائیک گویند. سیستم‌های فتوولتائیک یکی از پر مصرف‌ترین کاربرد انرژی‌های نو می‌باشند و در حال حاضر روشنایی خورشیدی بالاترین میزان کاربرد سیستم‌های فتوولتائیک را در سراسر جهان دارد و سالانه دهها هزار نمونه از این سیستم در سراسر جهان نصب و راه اندازی می‌گردد، مانند برق جاده‌ها و تونلها بخصوص در مناطقی که به شبکه برق دسترسی ندارند، تأمین برق پاسگاههای مرزی که دور از شبکه برق هستند، تأمین برق مناطقی شکاربانی و مناطق حفاظت شده نظیر جزیره‌های دور افتاده که جنبه نظامی دارند.

واژه ها کلیدی: انرژی خورشید، نیروگاه خورشیدی، نیروگاههای حرارتی، دود کش های خورشیدی، آبگرمکن‌های خورشیدی، آب شیرین کن خورشیدی، خشک کن خورشیدی، کوره خورشیدی، سیستمهای فتوولتاییک، نیروگاه خورشیدی شیراز

مقدمه

یک نیروگاه در نیومکزیکو

خورشید نه تنها خود منبع عظیم انرژی است، بلکه سرآغاز حیات و منشاء تمام انرژیهای دیگر است. طبق برآوردهای علمی در حدود ۶۰۰۰ میلیون سال از تولد این گوی آتشین می‌گذرد و در هر ثانیه ۲/۴ میلیون تن از جرم خورشید به انرژی تبدیل می‌شود. با توجه به وزن خورشید که حدود ۳۳۳ هزار برابر وزن زمین است. این کره نورانی را می‌توان به‌عنوان منبع عظیم انرژی تا ۵ میلیارد سال آینده به حساب آورد.

قطر خورشید ۶۱۰ × ۳۹/۱ کیلومتر است و از گازهایی نظیر هیدروژن (۸/۸۶ درصد) هلیوم (۳ درصد) و ۶۳ عنصر دیگر که مهم‌ترین آنها اکسیژن – کربن – نئون و نیتروژن است تشکیل شده‌است.

میزان دما در مرکز خورشید حدود ۱۰ تا ۱۴ میلیون درجه سانتیگراد می‌باشد که از سطح آن با حرارتی نزدیک به ۵۶۰۰ درجه و به صورت امواج الکترو مغناطیسی در فضا منتشر می‌شود.

زمین در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری خورشید واقع است و ۸ دقیقه و ۱۸ ثانیه طول می‌کشد تا نور خورشید به زمین برسد. بنابراین سهم زمین در دریافت انرژی از خورشید حدود از کل انرژی تابشی آن می‌باشد.

جالب است بدانید که سوختهای فسیلی ذخیره شده در اعماق زمین، انرژیهای باد و آبشار و امواج دریاها و بسیاری موارد دیگر از جمله نتایج همین مقدار انرژی دریافتی زمین از خورشید می‌باشد.

تاریخچه

شناخت انرژی خورشیدی و استفاده از آن برای منظورهای مختلف به زمان ماقبل تاریخ باز می‌گردد. شاید به دوران سفالگری، در آن هنگام روحانیون معابد به کمک جامهای بزرگ طلائی صیقل داده شده و اشعه خورشید، آتشدانهای محرابها را روشن می‌کردند. یکی از فراعنه مصر معبدی ساخته بود که با طلوع خورشید درب آن باز و با غروب خورشید درب بسته می‌شد.

45,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.