مقاله مدیریت مصرف آب در ادارات

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله مدیریت مصرف آب در ادارات به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

۱- گزارش مطالعات کنترل و کاهش آب بحساب نیامده شهر سمنان – شرکت مهندسین مشاور مدد آب تهران- سال ۱۳۸۰ و ۱۳۸۱
۲- مجله آب و فاضلاب شماره ۳۹
۳- توسعه پایدار بخش آب و فاضلاب شهری- مجله آب و فاضلاب شماره هشتم- سال ۱۳۷۲
۴- وضعیت منابع آب زیر زمینی کشور- مجله آب و فاضلاب شماره دو – سال ۱۳۷۱
۵- سیمای آب استان سمنان- اداره کل آب استان سمنان – سال ۱۳۸۱
۶- نشریه شماره ۳/۱۱۸ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان

فهرست مطالب

مقدمه: ۱
روش مطالعه ۳
۱- اثر دما بر مصرف روزانه: ۷
۲- اثر رشد سالیانه بر مصرف روزانه: ۹
۳- اثر روزهای هفته: ۱۰
۴- اثر تعطیلات بر مصرف روزانه: ۱۰
بحث و نتیجه‌گیری (تجزیه و تحلیل اطلاعات آماری): ۱۶
منابع مورد استفاده: ۲۱

چکیده

بر اساس بررسیهای بعمل ‌آمده ادارات یکی از پرمصرف‌ترین مشترکین آب در هر شهر می‌باشند به همین دلیل در این گزارش میانگین مصرف ماهیانه آب شش ماهه اول سال ۱۳۸۲ در ۳۹ اداره شهر سمنان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. در این پژوهش به بررسی چگونگی مصرف آب در ادرات شهر  سمنان پرداخته ایم.

مطالعات و پژوهش مربوط به مدیریت مصرف در سازمانها و نهادهای مورد بررسی در شهر سمنان به اشکال مختلف اقداماتی را برای ایجاد تغییرات اختیاری در الگوی مصرف آب بعمل آورده است. این روشها شامل تأثیر در راههای مصرف آب از طریق قانونگذاری مستقیم، تغییر در تکنولوژی، عملیات و یا رفتار اداری  می‌باشد که عمده هدف آنها کاهش مصرف آب است. و در این راستا از سه روش به طور همزمان بهره‌گیری می‌شود.

۱- کاهش تلفات آب

۲- کاهش فشار

۳- وظایف فرهنگی

واژه های کلیدی: دما، روزهای هفته و تعطیلات رشد سالیانه ، ادارات

مقدمه:

وفور یا کمیابی آب می‌تواند به معنای سعادت یا فقر، زندگی یا مرگ و حتی عامل بروز جنگ باشد. اغلب کشورها مسائل نگران کننده زیادی در ارتباط با کمیت منابع آب خود دارند. محدود نقاط تأمین آب تازه در حال افزایش است و با خشکسالیها، تهی شدن آبهای زیر زمینی و . . .  این موضوع تشدید می‌شود و این در حالیست که نیاز به آب برای مصارف مختلف به سرعت در حال افزایش می‌باشد. ایران سرزمینی است با شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک و اساسا کم آب، مساحت کلی ایران ۱/۱ درصد مساحت خشکی ها کره زمینی است حال آنکه سهم ایران از آب شیرین در دسترس نسبت به کل جهان کمتر از ۰۰۰۲/۰ درصد است. جمعیت ایران طی سالها اخیر رشد بسیار سریعی داشته و تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی رقمی حدود ۹۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده میشود و مهمتر آنکه بخش اعظمی از این جمعیت در شهرها ساکن می‌گردند.

بررسی سیمای اقلیمی کشور ایران نشاندهنده و جود شش حوزه آبریز اصلی است که حوزه آبریز کویر مرکزی با وسعت ۲۳۱۲۵۶ کیلومتر مربع یکی از آنها می‌باشد و ۵/۱۴ درصد مسحت کل کشور را شامل می شود و استان سمنان با وسعت ۹۶۰۰۰ کیلومتر مربع، نیمی از مساحت این حوزه را در بر می‌گیرد. حدود ۴۵% مساحت استان سمنان (۴۳۰۰۰ کیلومتر مربع) را مناطق کویری تشکیل می‌دهد. این اراضی بدلیل شرایط خاص زمینی شناسی، وجود سازنده‌های تبخیری و آلاینده حوضچه های نمکی، تبخیر بالا و از همه مهمتر بارش اندک، فاقد منابع قابل استفاده بوده و عملا در تامین آب نقشی ندارد.

شهر سمنان به واسطه واقع شده در حاشیه مرکزی ایران و عدم وجود ارتفاعات در بخشهای مختلف آن و از همه مهمتر وجود رشته کوههای البرز در بخش شمالی آن که به صورت دیوار عظیمی مانع از نفوذ توده های هوائی مرطوب و باران‌زا به این بخش می‌گردند. از آب و هوای گرما و خشک برخوردار میباشد. دمای زیاد و به دنبال آن افزایش تبخیر، بارش اندک، وجود بادهای گرم و خشک و پائین بودن رطوبت نسبی از مشخصات بارز بخش اعظمی از این شهر می‌باشد. منابع آب شهر سمنان عمدتا از جریانات چشمه سارها، ذوب برفها و سیلابها در حوزه‌های آبریز منطقه تامین می‌گردد. این حوزه‌ها عمدتا در مناطق کوهستانی توسعه داشته و به دشتها و نهایتا به کویر محدوده می‌شود.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • پایان نامه بحران ملی آلودگی منابع آب و سیاستهای دولت برای مقابله با بحران
  • مقاله آنالیز کمی آب
  • مقاله آلودگی آب آلودگی هوا
  • مقاله آب و کشاورزی
  • مقاله اقتصاد آب در کشاورزی
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.