مقاله مدیریت صنعتی و جایگاه آن

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله مدیریت صنعتی و جایگاه آن به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

علی حاج شیر محمدی – مدیریت و کنترل پروژه – جهاد دانشگاهی اصفهان ۱۳۷۱- پیشگفتار.

منبع اخیر.

عبدالعظیم هوشیار- مدیریت صنعتی (برنامه ریزی وکنترل تولید ) دانشگاه شیراز ۱۳۶۹- ص ۳ .

سید حسین ابطحی , آرمن- مهروژان مهندسی و روشها- چاپ دهم – ۱۳۷۴- نشر قومس – ص ۱۶و۱۷ .

منبع اخیر ص۳۳ .

منبع اخیر ص۳۳ .

منبع اخیر ص ۳۳ .

محمدرضا مهرگان – ( مدیریت صنعتی ) مجله دانش مدیریت دانشکده علوم اداری دانشگاه تهران شماره ۴ ص ۷۲ .

منبع اخیر.

فهرست مطالب

مدیریت صنعتی و جایگاه آن ۱
پیش گفتار ۱
مدیریت صنعتی در کشور : ۲
۱-ارضای حس قدرت طلبی برخی از شاغلین : ۳
۲-شناخته نبودن جایگاه مدیریت بعنوان یک تخصص : ۴
مدیریت صنعتی یا مهندسی صنایع : ۴
قابلیتهای مدیریت صنعتی : ۶
منابع : ۹
پانوشتها: ۱۰

چکیده

در این مقاله ضمن بررسی اجمالی نحوه انتصاب مدیران در کشور , توانمندیها و شایستگیهای مدیران صنعتی را برشمرده و جایگاه واقعی آنرا هم نشان دهیم .

مدیریت صنعتی با تامین و هماوردی نیروی انسانی , مواد و تجهیزات در سیستمهای صنعتی , به منظور تولید مقداری معین ومشخص از کالا و زمان و کیفیت مورد انتظار به نحوی که حداقل هزینه ممکنه را دارا باشد , مشغول میشود و در فعالیتهایش اطلاعات و مهارتهای خاص و رفتار چنین سیستمهایی را پیش بینی , ارزیابی و تعیین نموده , حیات و بقا آن را درمحیط و در راستای توسعه کیفی – کمی با رهبری و هدایت خود تضمین نماید . . پس مدیریت صنعتی عاملی لازم و موثر در سازمانهاست که با استفاده از ابزارهای لازم مدیریتی بیشترین توانایی را در ترکیب بهینه منابع و امکانات در سازمانهای صنعتی و غیر صنعتی جهت تحقق اهداف مطلوب داشته و قادر به هدایت و کنترل آن نیز میباشد بطوری که حداکثر ثمر بخشی را از منابع سازمانی خواهیم داشت .

بنابراین ملاحظه میشود که مدیریت صنعتی قابلیتهای فراوانی دارد و میتواند بعنوان عنصری موثر در سازمانها فعالیت نماید .

واژه  های کلیدی: مدیریت صنعتی، قدرت طلبی، تخصص، مهندسی صنایع

مدیریت صنعتی و جایگاه آن

بنطر میرسد که با واردشدن به عرصه صنعت , ساز و کارهای مدیریتی متناسب با آن تغییر نکرده است و کماکان با مدیریت گسسته روبرو بوده ایم و مدیریت بعنوان یک تخصص , یک حرفه و یک ارزش تلقی نمیشود و چندان تعریف شده هم نیست بالاخص مدیریت صنعتی که جابگاه خاصی ندارد . بنابراین بر آن شدیم که در این مقاله ضمن بررسی اجمالی نحوه انتصاب مدیران در کشور , توانمندیها و شایستگیهای مدیران صنعتی را برشمرده و جایگاه واقعی آنرا هم نشان دهم . یقینا این نوشتار عاری از اشتباه نیست لذا ارائه هر گونه پیشنهاد و انتقادی موجب امتنان است .

پیش گفتار

اگر دانش آموختگان رشته مدیریت صنعتی را یک کالای فکر ی  ,علمی و تخصصی در نظر بگیریم , جهت ارائه و جذب مطلوب آنها به بازار کار , با چهار اصل اساسی بازاریابی , بی ارتباط نیست .

شناختن : یعنی نیاز بازار کار را بشناسیم این امر توسط مسئولین ذیربط مبنی بر تشخیص به نیاز چنین رشته ای , آن را تصویب و تدوین نموده اند .

ساختن : باید کالایمان راطبق نیازها , فرهنگها و ارزشها بسازیم که این مورد هم حمایت مسئولین مافوق رامی طللبد و هم اراده و خواست اساتید و ( بالاخص ) دانشجو را , تا این کالا با کیفیت مناسب ساخته شده و مجهز به توانمندیهای مورد انتظار از این رشته گردد .

شناساندن : باید کوشش نمائیم تا کالای تولیدی را به بازار کار ( همراه با قابلیت هایشان ) معرفی نماییم .

رضایت : کالای مورد مصرف باید رضایت مصرف کننده را فراهم آورد . یعنی آنهایی که جذب بازار کار میشوند باید تمام قوا توانشان را ارائه دهند تا با ایجاد رضایت در موسسات , زمینه ای مناسب برای جذب آیندگان و همنوعان خود ایجاد کنند .

لذا با این نظر تا بحال مدیریت صنعتی به دلایل متعدد , جایگاهش را در صنعت کشور نیافته و مورد بی مهری زیادی قرار گرفته است , مصمم به لزوم ارائه چنین مقاله ای جهت معرفی آن شده ام . باشد که تا همگان با هم شویم و با دانستن حق , وظیفه و شایستگی , ایران اسلامی را شکوفا سازیم .

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سبک مدیریت مشارکتی
  • مقاله مدیریت کیفیت فراگیر
  • مقاله مدیریت زمان
  • مقاله مدیریت فرایند محور
  • مقاله راهبردهای مدیریت تعارض
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.