مقاله مدیریت شهری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله مدیریت شهری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

اینترنت

دهقان بهرامی نژاد / مفهوم مدیریت شهری / مجموعه مقالات مسائل شهرسازی ایران ، جلد ۲ ، مدیریت شهری / دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز ، ۱۳۸۳

مصطفی کلهر / مدیریت واحد شهری و جایگاه شوراهای شهر در ایران / همان منبع

محمدرضا مغاره / علل عدم تحقق مدیریت واحد در شهرهای ایران / همان منبع

احمد سعید نیا / مدیریت شهری / کتاب سبز شهرداری ، جلد ۱۱/ سازمان شهرداریهای کشور ، ۱۳۸۱

فهرست مطالب

تعریف مدیریت شهری : ۱
تعریف مدیریت واحد ، یکپارچه و هماهنگ شهری و لزوم برقراری آن : ۱
فقدان نظام جامع تصمیم گیری ۷
نظام سیاسی – اداری حاکم بر شهرها ۸
بی توجهی به عدالت اجتماعی در سطوح اجرایی ۹
نقش قوانین و مقررات در اداره امور شهر ۱۰
قانون اساسی ، قوانین مجلس و نقش شوراها در مدیریت شهری ۱۳
نقش آیین نامه های اجرایی و مصوبات دولت ۱۶
نتیجه گیری ۱۹
منابع : ۲۰

چکیده

بحث مدیریت واحد در اداره امور شهرها از جمله اصول اساسی و خدشه ناپذیری است که در بسیاری از نقاط جهان پذیرفته شده و به نظر می رسد شهرهای ما نیز نباید از این قاعده مستثنی باشند .

مدیریت شهری یعنی پیاده نمودن طرحها و برنامه هایی که در فرآیند برنامه ریزی شهری به آنها پرداخته شده است و نحوه اجرا و بازبینی آنها با توجه به پویایی و تحولات شهری.

در بعضی از کشورهای توسعه یافته هماهنگی لازم میان بخشهای دولتی و غیردولتی با اعمال مدیریت واحد و یا هماهنگ و با نظارت نمایندگان مردم در محدوده شهر ، منطقه و یا ایالت به وجود آمده است . معمولا در این کشورها ومدیریت شهری با تفکیک وظایف دستگاههای دولتی و شهرداریها و تبیین قوانین به هماهنگی لازم دست پیدا کرده اند . اما در برخی دیگر از کشورها نظیر کشور ما هنوز مدیریت واحد یا هماهنگ در شهرها بنا بر وجود مشکلات عدیده ای ، محقق نشده است . لذادر این مقاله به بررسی مدیریت شهری، نقش قوانین و مقررات در اداره امور شهر، قانون اساسی ، قوانین مجلس و نقش شوراها در مدیریت شهری و نقش آیین نامه های اجرایی و مصوبات دولت می پردازد.

واژه های کلیدی: مدیریت شهری، قوانین و مقررات ، قانون اساسی ، قوانین مجلس ، نقش شوراها ، آیین نامه های اجرایی ،مصوبات دولت

تعریف مدیریت شهری :

عبارت است از پذیرش و فهم مسئولیت مداوم برای رسیدن به یک سری اهداف مشخص که خود منتهی به یک هدف اصلی می باشد . این مسئولیت در مورد این است که چه کاری باید انجام شود و چگونه یک نظام دهی مناسب برای این کار صورت گیرد . بطور کلی مدیریت شهری باید شامل موارد زیر باشد : اتخاذ یک دید وسیع وهمه جانبه نگر/ پیگیری اهداف و تعیین نیازها وامکانات / احساس مسئولیت ( بهرامی نژاد ، ۸۳ )

مدیریت شهری یعنی پیاده نمودن طرحها و برنامه هایی که در فرآیند برنامه ریزی شهری به آنها پرداخته شده است و نحوه اجرا و بازبینی آنها با توجه به پویایی و تحولات شهری ( کلهر ، ۸۳ )

تعریف مدیریت واحد ، یکپارچه و هماهنگ شهری و لزوم برقراری آن :

برای اداره موفق کلان شهر نمی توان از مدیریت های جداگانه و هدایتگرهای بخشی بهره گرفت اگر هریک از عناصر مجموعه مدیریت شهر بنا به حوزه اختیارات خود برای شهر تصمیم بگیرند و از منظر خرد و بخشی نگری به شهر بنگرند ناهماهنگی تصمیمات در بعد کلان مشکلات عدیده ای را پیش خواهد آورد که بدون تعارف میتوان بخشی از مسائل کنونی را حاصل این تفرق و عدم یکچپارچگی مدیریت شهر دانست . اصولاً مدیریت واحد شهری پیش ‌نیاز اداره شهر و عنصر کارآمد توسعه یافتگی آن تلقی می‌شود .

مدیریت شهری در صورتی می‌تواند موفق باشد که از پایین‌ترین تا بالاترین سطح در آن – مدیریت کلان شهری ، مدیریت شهری ، مناطق شهری ، نواحی شهری و محلات شهری – به عنوان لایه‌های سیاستگذاری و تصمیم‌گیری وجود داشته باشند .

جهان هستی جهانی متکثراست که در عین تکثر در کلیت خود دارای وحدت است . مثلا در همه موجودات زنده هر عضو ضمن انجام وظایف و فعالیتهای ویژه خود در خدمت رشد و تداوم حیات پیکره واحد موجود زنده عمل می نماید . وجود توازن در رفتار و کردار موجودات زنده خود دلیلی بر وجود مدیریت واحد در کنترل ، رشد و عملکرد مناسب اجزای آنهاست .

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سبک مدیریت مشارکتی
  • مقاله مدیریت کیفیت فراگیر
  • مقاله بافت فرسوده شهری
  • مقاله انواع اشکال و نقشه های شهر
  • مقاله مدیریت زمان
  • برچسب ها : , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.