مقاله مدل های فازی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله مدل های فازی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

[۱] L.A. Zadeh, “Fuzzy Sets,” Information and Control, Vol. 8, pp. 338-352, 1965.

[۲] C.C. Lee, “Fuzzy Logic in Control Systems: Fuzzy Logic Controllers,” (parts I and II), IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics, Vol. 20, No. 2, pp. 404-435, 1990.

[۳] “The future is fuzzy,” Newsweek, May 1990.

[۴] E.H. Mamdani, “Applications of fuzzy algorithms for simple dynamic plant,” Proc. IEE, 121, pp. 1585-1588, 1974.

[۵] P.M. Larsen, “Industrial Applications of Fuzzy Logic Control,” International Journal of Man, machine Studies, Vol.12, No. 1, pp. 3-10, 1980.

[۶] T. Takagi, and M. Sugeno, “Fuzzy identification of Systems and its Applications to Modeling and Control,” IEEE Transactions on Systems, Man, and Cybernetics, Vol. 15, No. 1, January-February 1985.

[۷] F. Herrera, and J.L. Verdegay, “Fuzzy Sets and Operations Research: Perspectives,” Fuzzy Sets and Systems, Vol. 90, pp. 207-218, 1997.

فهرست مطالب

سرمقاله : مدل های فازی – چه هستند وچرا ؟ ۱
«نظریه مجموعه‌های فازی» ۹
«منطق فازی» ۱۸
منابع ۲۷

چکیده

در این مقاله به مطالعه مدل فازی، نظریه مجموعه‌های فازی و منطق فازی می پردازیم.

X را فضایی از اشیاء و x را یک عنصر نوعی از x در نظر می گیریم. یک مجموعه ی کلاسیک A، ، بصورت مجموعه ای از عناصر یا اشیاء ، که هر عنصر (x)می تواند یا عضو مجموعه باشد یا نباشد، تعریف شده است. با تعریف یک «تابع مشخصه(یا عضویت)» برای هر عنصر ، می توانیم یک مجموعه کلاسیک A را به وسیله ی یک مجموعه از زوجهای مرتب  یا  که به ترتیب اشاره بر یا  دارند نمایش دهیم . بر خلاف مجموعه ی قراردادی فوق الذکر، یک مجموعه فازی درجه ای را که از آن یک عنصر متعلق به مجموعه است، بیان می کند. بنابراین تابع عضویت یک مجموعه فازی اجازه دارد مقادیر بین ۰ و ۱ را داشته باشد که درجه‌ی عضویت هر عنصر در داخل مجموعه را مشخص می‌کند.

تعریف ۱:(مجموعه فازی و توابع عضویت): اگر X ومجموعه ای از اشیاء باشد که بطور کلی با x مشخص می شوند ، در این صورت یک مجموعه ی فازی A داخل X بصورت مجموعه ای از زوجهای مرتب به شکل  تعریف می‌شود بطوریکه تابع عضویت (یا برای اختصار MF) برای مجموعه ی فازی A نامیده می‌شود. MF هر عنصر از X را تا یک «درجه ی عضویت» (یا «مقدار عضویت») بین ۰ و ۱ (شامل شده) ]به شکل نمودار[ ترسیم می‌کند.

به شکل آشکار ، تعریف مجموعه فازی یک تعمیم ساده از تعریف یک مجموعه ی کلاسیک است که در آن تابع مشخصه اجازه دارد هر مقداری بین ۰ و ۱ را اختیار کند. اگر مقدار تابع مشحصه به ۰ و ۱ محدود شود، A به یک مجموعه کلاسیک کاهش می‌یابد.

برای وضوح، به مجموعه های کلاسیک به عنوان مجموعه های متداول، مجموعه های crisp، مجموعه های غیر فازی یا فقط مجموعه ها نیز مراجعه خواهیم کرد. اغلب به X به عنوان «مجموعه جهانی » یا بطور ساده«جهان» رجوع می شود و ممکن است شامل اشیاء گسسته (مرتب یا نامرتب)[۱] بوده یا اینکه یک فضای پیوسته باشد. با مثالهای زیر این مسئله روشن خواهد شد.

واژه های کلیدی: مدل فازی، نظریه مجموعه‌های فازی و منطق فازی

[۱]-ordered or non ordered

سرمقاله : مدل های فازی[۱] – چه هستند وچرا ؟

مجموعه های فازی درواقع تعمیمی برتئوری مجموعه های قراردادی[۲] می باشد که درسال ۱۹۶۵ به عنوان روشی ریاضی برای روشن کردن ابهامات درزندگی روزمره توسط زاده[۳] معرفی شد. [۱].

ایده اصلی مجموعه های فازی ساده است وبه راحتی می توان آن را دریافت. فرض کنید هنگامی که به چراغ قرمز می رسید باید توصیه ای به یک دانش آموز راننده درباره زمان ترمز کردن بکنید. شما می گویید « در۷۴ فوتی چهارراه ترمزکن » یا توصیه ی شما شبیه به این است « خیلی زود از ترمزها استفاده کن »؟ البته دومی ؛ دستورالعمل اول برای انجام دادن بسیار دقیق است. این نشان می دهد که دقت می تواند بی فایده باشد ، تا زمانی که راه های مبهم وغیر دقیق می توانند تفسیر وانجام گیرند. زبان روزمره مثال دیگری است از استفاده وانتشار ابهامات. بچه ها بسرعت تفسیر وانجام دستورالعمل های فازی را یاد می گیرند. (ساعت ۱۰ به رختخواب برو). همه ما اطلاعات فازی نتایج مبهم واطلاعات غیر دقیق را به خاطر می سپاریم وازآن ها استفاده می کنیم وبه خاطر همین مسئله قادر هستیم تا در موقعیت‌هایی که به یک عنصر تصادفی وابسته است تصمیم گیری کنیم. بنابراین مدل های محاسباتی از سیستم‌های حقیقی باید قادر باشند که عدم قطعیت های آماری وفازی را تشخیص دهند ، مشخص کنند ، تحت کنترل خود درآورند ، تفسیر کنند وازآن استفاده کنند.

تفسیر فازی ازاطلاعات یک راه بسیار طبیعی ، مستقیم و خوش‌ظاهر برای فرموله کردن وحل مسائل مختلف است. مجموعه های قراردادی شامل اشیایی است که برای عضویت در ویژگی‌های دقیقی صدق می کنند. مجموعه H که اعداد از۶ تا ۸ می باشد یک CRISP است ؛ ما می نویسیم   . به طور مشابه H توسط تابع عضویت (MF)[4]  که مطابق زیرتعریف می شود نیز توصیف می گردد.

[۱]-Fuzzy

[۲]-Conventional

[۳]-Zade

[۴]-Membership Function

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.