مقاله شیوه های آموزش املا

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله شیوه های آموزش املا به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست منابع

۱- روش تدریس املا:  جواد فتح آبادی، ناشر:  مؤسسه انتشاراتی صیانت، سال انتشار: آبان ماه ۱۳۷۷

۲- درمان اختلالات دیکته نویسی :  مصطفی تبریزی،  انتشارات فروزان،   آذرماه ۱۳۸۳

۳- مجله رشت آموزش ابتدایی : نام مقاله: ۳روش تجربی در ارزش یابی مستمر، نویسنده : معلمین راهنما و کارشناس آموزش ابتدایی منطقه تهران، شماره مجله:۴  دوره ی نهم    دی ماه ۱۳۸۴       صفحه ۱۵و ۱۶ مجله

فهرست مطالب

چکیده ۱
مقدمه ۳
املا (نوشتن نیمه فعال ) ۳
هدفهای آموزش املا ۳
شیوه های آموزش املا ۳
*مزایای املای کامل کردنی ۴
اشکالات کامل کردنی ۴
فواید املای تقریری : ۴
اشکال املای تقریری : ۵
فواید املای پای تخته ای : ۶
فواید املا گروه کلمه : ۶
مشکلات آموزش املا وراه حل ها : ۸
مشکلات مربوط به آموزش : ۱۱
نقد وبررسی روش های ارزشیابی املا ۱۲
نتیجه گیری ۱۵
فهرست منابع ۱۶

چکیده

انتقال تجربه در زمینه ی آموزش املای زبان فارسی که صرفاً به مدرسه های ایران اختصاص دارد و به شکل شایسته ای صورت نگرفته است از این رو حرکت در این زمینه ، لازم ضروری و اجتناب نا پذیر است و از این رو جا دارد در آموزش املای زبان فارسی کوشش بیشتری به خرج دهیم.

از ابتدای آموزش رسمی خواندن و نوشتن به کودکانمان می آموزیم که چگونه بنویسند تا بتوانند آموخته های خویش را در هر دقیقه به کار بندند. اما با کاستی ها و ضعف هایی که درآموزش نادرست این درس وجود دارد .معمولاً آموزش املا به شیوه های زیر انجام میشود. ۱- املای کامل کردنی ۲- املای تقریری ۳- املای گروهی ۴- املای پای تخته ای ۵- املای گروه کلمه  که هریک ازاین ۵ روش فواید و معایبی رابه دنبال دارد و بهتر است از این روشها به صورت تلفیقی استفاده شود و مشخص کردن اشتباهات املایی به تنهایی کافی نیست بلکه باید به بررسی دقیق نقاط ضعف فراگیران پرداخت و با رفع نارسانویسی وارونه نویسی و قرینه نویسی و ضعف حافظه دیداری و تمیز حافظه دیداری و حساسیت شنیداری و…  به تقویت این مهارتها پرداخت.

واژه های کلیدی: آموزش املا، معلم، دانش آموز، املای کامل کردنی،  املای تقریری، املای پای تخته ای،

مقدمه

املا (نوشتن نیمه فعال )

املا کلمه ای است عربی به معنی پرکردن ،تقریر مطلبی تا دیگری آن را بنویسد. طریقه نوشتن کلمات و به معنی رسم الخط و درست نویسی نیز آمده است .اما ((دیکته)) کلمه ای است فرانسوی و به معنی مطلبی است که کسی بخواند و دیگری بنویسد. درزبان فارسی کلمه ای معادل املا و دیکته نداریم ولی می توان آن را ((از برنامه نویسی)) یا ((گفتارنویسی)) نامید و منظور این است کهشخص گفته های دیگران را بدون دیدن آن کلمات بنویسد.

هدفهای آموزش املا

۱-ارزشیابی و تمرین آنچه که دانش آموز درکتابهای درسی خود آمیخته است و تشخیص توانایی او درنوشتن صحیح آنها

۲- آموختن کلمه های رایج و مورد نیاز درزبان امروز برای کمک به خواندن و نوشتن

۳- تعلیم آیین نگارش و نوشتن صحیح کلمات و یادگیری شکل،معانی و مفاهیم کلمات جدید و موارد کاربرد آنها

۴- تشخیص نقایص املایی دانش آموزان و کوشش برای رفع اشکالات و افزایش دامنه اطلاعات  لغوی او

۵- افزایش مهارتهای زبان آموزی

شیوه های آموزش املا

۱- املای کامل کردنی : این املا یا ابتکار آموزگاران ممکن است به روشهای متفاوت اجر اشود. متنی توسط معلم ساخته یا تهیه میشود که درآن ۲۰ کلمه که دارای ارزش املایی می باشد،به کار رفته باشد که متن تنظیم شده به تعداد فراگیران تکثیر و دراختیار آنان قرار می دهد،و یا این که روی تخته سیاه نوشته و دانش آموزان در دفاتر املا خود می نویسند.

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.