مقاله روش های محاسبه زمان تمرکز در حوضه ها

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله روش های محاسبه زمان تمرکز در حوضه ها به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و ماخذ

۱) صفوی ،حمیدرضا،هیدرولوژی مهندسی ، بی تا ، بی جا

۲) علیزاده ، امین ، اصول هیدرولوژی کاربردی ،چ۱۸،دانشگاه امام رضا(ع)، مشهد مقدس ،۱۳۸۴

۳) میر باقری ، سید احمد ،هیدرولوژی مهندسی،چ۱،دانشگاه شیراز،شیراز، ۱۳۷۷

۴) نجمایی ،محمد ،هیدرولوژی مهندسی ،چ۲،دانشگاه علم و صنعت ایران ، ۱۳۶۹

فهرست مطالب

بخش اول : کلیات ۲
۱-۱- مقدمه ۳
۲-۱- تعاریف مختلف زمان تمرکز ۳
۳-۱- نکات قابل توجه برای محاسبه زمان تمرکز ۴
بخش دوم : معرفی روشهای مختلف زمان تمرکز ۶
۱-۲- بررسی فرمول های تعیین زمان تمرکز حوضه ها ۷
بخش سوم : تعیین زمان تمرکز برای یک حوضه فرضی به روشهای مختلف ۳۲
بخش چهارم : نتیجه گیری ۳۸
منابع و مآخذ ۴۰

چکیده

در این مقاله درباره محاسبه زمان تمرکز  ، روش های محاسبه و تعیین زمان تمرکز برای یک حوضه فرضی به روشهای مختلف را توضیح می دهیم.

بسیاری از سازه های هیدرولیکی بر اساس دبی سیلابی طراحی می شوند. در مقدار دبی سیلابی خروجی از حوزه های آبریز، مشخصات حوزه و نیز مؤلفه های هواشناسی مؤثرند. از جمله مشخصات حوزه های آبریز مؤثر در در دبی های سیلابی زمان تمرکز (  Time of concentration) می باشد.

زمان تمرکز در یک حوضه آبریز عاملی متغییر است ولی معمولاً آن را به صورت مقدار ثابتی در نظر می گیرند.

بنابراین در انتخاب روش تعیین زمان تمرکز که یک پارامتر مهم در مطالعات هیدرولوژی است باید دقت شود و با نظارت دقیق مهندسی تعیین شود .

واژه های  کلیدی: زمان تمرکز، معادله ایزارد، معادله کربای، معادله برانس بای- ویلیامز، معادله اورتون – میدوز

پیشگفتار

«وجعلنا من الماء کل شیء حی»

به درستیکه آب ، مایع حیات هر موجود زنده است و یا به سخن دیگر ، آب ضروریترین و مهمترین جز مجموعه منابع طبیعی مورد نیاز برای بقای زندگی انسان ، پیشرفت و بهبود آن به شمار می رود . هر چند که انسان بدون آب توانایی ادامه زندگی را ندارد اما آب عامل تهدید کننده سلامتی ، آسایش و رفاه انسان و حتی مناطق جغرافیایی نیز به شمار می آید . بنابراین مطالعه دقیق آب در ابعاد گوناگون ضروری به نظر می رسد . بسیاری از مسایل مربوط به آب به کمک هیدرولوژی که علم آب شناسی است مورد بررسی و مطالع قرار می گیرند .

با توجه به اینکه زمان تمرکز یکی از پارامترهای مهم در مطالعات هیدرولوژی به شمار می آید لذا اینجانب روشهای به دست آوردن زمان تمرکز حوزه ها را گردآوری کرده ام که امید است مفید واقع شود .

بخش اول کلیات

 ۱-۱- مقدمه :

بسیاری از سازه های هیدرولیکی بر اساس دبی سیلابی طراحی می شوند. در مقدار دبی سیلابی خروجی از حوزه های آبریز، مشخصات حوزه و نیز مؤلفه های هواشناسی مؤثرند. از جمله مشخصات حوزه های آبریز مؤثر در در دبی های سیلابی زمان تمرکز (  Time of concentration) می باشد.

زمان تمرکز در یک حوضه آبریز عاملی متغییر است ولی معمولاً آن را به صورت مقدار ثابتی در نظر می گیرند.

۲-۱- تعاریف مختلف زمان تمرکز :

۱ – tc به عنوان فاصله زمانی است که یک قطره آب از دورترین فاصله هیدرولیکی حوضه به نقطه خروجی حوضه یا نقطه طراحی برسد.منظور از دورترین فاصله هیدرولیکی ، دورترین فاصله هندسی نبوده بلکه ممکن است به دلیل شیب کمتر بخشی از حوضه ،دورترین نقطه به لحاظ زمان تمرکز دارای فاصله کمتری نسبت به خروجی یا نقطه طراحی داشته باشد. بر اساس این تعریف روش های تجربی مختلفی بر حسب مشخصات حوضه های آبریز به دست آمده که در ادامه ارائه شده است.

45,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.