مقاله روابط متقابل روستای ویهج و شهر قروه

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله روابط متقابل روستای ویهج و شهر قروه به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۶ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست منابع:

۲ ـ تراز آمار ایران، فرهنگ آبادیها (ص ۴۸۳)

۳ ـ مشاهد میدانی

۴ ـ مصاحبه با دهیار

۵ ـ مصاحبه با مردم

فهرست مطالب

مقدمه: ۲
معرفی روستا ۵
الف) جغرافیای طبیعی ۵
۱: موقعیت و محدوده طبیعی: ۵
۲: اقلیم و طبیعت ۵
ب) جغرافیای انسانی ۶
۱) جمعیت: ۶
۲) آموزش ۷
۳) بهداشت: ۸
۴) خدمات: ۸
ج) جغرافیای اقتصادی ۹
۱٫ کشاورزی: ۹
۲٫ دامداری: ۱۰
۳٫ خدمات: ۱۰
فصل دوم ۱۱
تعیین معدوده ی کلی روابط روستای ویهج ۱۱
فصل سوم: ۱۴
بررسی انواع ارتباطات و علل آن ۱۴
۱٫ روابط تجاری ۱۴
الف) روابط کاری / شغل: ۱۴
ج ) فروش محصولات / جا به جایی سرمایه ۱۵
۲٫ روابط خدماتی ۱۶
الف) روابط بهداشتی: ۱۶
ب) روابط آموزشی: ۱۶
ج) روابط ارتباطی : ۱۶
ب) ارتباط تفریحی: ۱۷
نتیجه گیری ۱۸
فهرست منابع: ۲۲

چکیده

روستای ویهج زیر مجموعه ی دهستان بدر ، از توابع بخش مرکزی شهرستان قروه است که فاصله آن تا مرکز دهستان ۹ کیلومتر و تا مرکز شهرستان (شهر قروه) ۶ کیلومتر می باشد این روستا در جنوب باختر شهرستان قروه قرار گرفته است.

در این تحقیق به رابطه ی روستای ویهج با شهرستان قروه از استان کردستان پرداخته شده است. این روستا از لحاظ دریافت امکانات تقریبا در حد برخورداری از امکانات بوده ولی نیاز به رسیدگی و امکانات بیشتری دارد.

مسیر روستا به شهر (قروه) آسفالته و وسایل حمل و نقل موجود شامل چند سواری ، یک مینی بوس (به عنوان سرویس مدرسه) و تعدادی موتور سیکلت متعلق  به اهالی روستاست. مسافت بین روستا تا شهر را از لحاظ زمانی نهایتا بین ۱۵ – ۱۰ دقیقه طی می کنند.

این روستا در بعضی از شرایط و مواقع با روستاهای نزدیک خود رابطه دارد ولی بیشتر نیاز ها و روابطش با شهر تامین می شود.

ساکنین روستای ویهج ، بیشتر محصولات خود را (اعم از محصولات زراعی و دامداری) مستقیما در شهر (قروه) عرضه می کنند و بقیه محصولات را در روستا های اطراف به فروش می رسانند و برای خرید و فروش محصولات دامی و یا ابزار آلات کشاورزی به صورت ۲ طرفه بین روستای ویهج با بعضی از روستاهای اطراف آن که یکی از آن روستاها      است رابطه وجود دارد.

واژه های کلیدی: روستای ویهج ، شهرستان قروه، امکانات، روابط خدماتی، روابط شغل، روابط ارتباطی، روابط آموزشی

مقدمه:

روستاهای اولیه از اسکان یافتن گروههای کم جمعیت انسانی که پیش از آن به شیوه ی جمع آوری و شکار و احتمالا نوعی دامپروری امرار معاش می نمودند شکل گرفته است این گروهها پس از شناخت روشهای کشاورزی، سکونت را بر حرکت ترجیح داده در قطعه زمینی مقیم شدند و به این ترتیب اولین بار یک جانشینی شکل بگیرد. به علت فقدان یا سادگی و ابتدایی بودن وسایل کشاورزی افراد علاقه ی بیشتری به پیوستن به یکدیگر و تشکیل گروههای بزرگتر نشان می دهند و به مرور زمان شهرها شکل گرفته اند هیچ وقت شهر و روستا از هم جدا نبوده اند و همیشه با هم رابطه داشته اند در گذشته تاثیر روستاها به مراتب بیشتر از اکنون بوده البته در حال حاضر هم رابطه ی دومین و متقابل وجود دارد ولی شهرها به علت جذب امکانات بیشترین اثر را بر روستاها دارند.

در واقع شهرها روستاهای بزرگتر بودند و مایحتاج خود را از روستاها تامین می کردند ولی امروز روستاها عمده ی احتیاجات خود را از شهرها تامین می کنند همانطور که می دانیم در این رابطه در کشورها بخصوص در کشورما به علت دادن بیشترین امکانات و خدمات به شهرها به یک رابطه ی نامتعادل تبدیل شده است که این عامل باعث محروم شدن بسیاری از روستاها و حتی تخلیه و متروک شدن آنها انجامیده است. البته برای جلوگیری از ، از بین رفتن روستاها و عدم هجوم شهرها برنامه هایی برای توسعه ی روستاها در حال انجام است.

در این تحقیق به رابطه ی روستای ویهج با شهرستان قروه از استان کردستان پروداخته شده است. این روستا از لحاظ دریافت امکانات تقریبا در حد برخورداری از امکانات بوده ولی نیاز به رسیدگی و امکانات بیشتری دارد.

در بررسی این روستا بیش ترین اطلاعات از راه مشاهده میدانی و مصاحبه با مردم آنها بوده ولی از مشکلاتی که در این مطالعه وجود داشته است نداشتن دهیاری ما نداشتن اطلاعات کافی فرد دهیار از اوضاع روستا، نبودن نقشه ی سالم از روستا ، عدم تهیه طرح هادی در این روستا بوده است.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله ارتباطات دهان به دهان
  • مقاله مهارت های ارتباطی و مؤلفه های آن
  • مقاله خبرگزاری ها
  • مقاله ارتباطات انسانی
  • تحقیق اقلیم و معماری ایران
  • برچسب ها : , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.