مقاله خشک کن ها

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله خشک کن ها به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

– روش های خشک کردن مواد غذایی / تالیف : گوستاو . باریوسا – کانواس ها مبرتو – و گامر کادو / ترجمه : سید علی مرتضوی – مسعود شفافی زنوزیان

– درآمدی بر مهندسی صنایع غذایی ترجمه علی مرتضوی – دکتر علی اکبر سیف کردی – مهندس رسول کدخدایی – مهندس مسعود شفافی ( دانشگاه فردوسی مشهد )

فهرست مطالب

خشک کن های کابینی: ۱
خشک کن های کوزه ای: ۲
خشک کن های تونلی: ۳
خشک کن های کندویی: ۵
خشک کن های نواری: ۶
خشک کن ها با بستر سیال: ۷
خشک کن های پا ششی: ۸
خشک کن های غیر آدیاباتیک : ۹
خشک کن های غلتکی: ۹
خشک کن های تحت خلاء : ۱۰
خشک کردن به وسیله ی منابع دی الکتریک : (مایکرو ویو) ۱۱
خشک کردن بوسیله ی تمعیر ( خشک کن های انجمادی ) : ۱۲
بسته بندی مواد غذایی خشک : ۱۵
ویژگی های قابلیت نفوذ : ۱۵
تغییرات دما : ۱۶
عبور نور: ۱۶
ملاحظات شیمیایی و بیو شیمیایی: ۱۶
منابع ۱۷

چکیده

در این مقاله درباره انواع خشک کن ها از جمله خشک کن های کابینی، کوزه ای، تونلی، کندویی، نواری، با بستر سیال، خشک کردن به وسیله ی منابع دی الکتریک : (مایکرو ویو)، و … ، بسته بندی مواد غذایی خشک و ملاحظات شیمیایی و بیو شیمیایی  توضیح می دهد.

خشک کن های کندوییکه از نوع خشک کن های غیر مداوم هستند دارای ساختار بسیار ساده ای می باشند و به صورت سیلویی با m 2 ارتفاع m 5/1 قطر است و کف مشبکی دارد و هوای c60 – c 50 از میان این صفحه وارد تودۀ مواد غذایی می شوند در ابتدای این سیستم برای خشک کردن حبوبات و غلات تازه درو شده به کار می رفت اما امروزه برای خشک کردن مرحله ی نهایی  سبزی ها هم کاربرد دارد معمولاً مواد غذایی که با روش های دیگر به رطوبتی حدود ۱۵% – ۱۰% رسیده باشند وارد این خشک کن ها شده و رطوبت آن ها درزمانی حدود ۳۰-۱۲ ساعت به ۶% – ۲% رسانده می شود استفاده از این خشک کن ها در خشک کردن مرحله ی نهایی سیر و پیاز متداول است .

واژه های کلیدی: خشک کن های تحت خلاء، خشک کن های انجمادی ، خشک کن های پاششی، خشک کن های غلتکی

خشک کن های کابینی:

این خشک کن از دستۀ خشک کن های غیر مداوم است که در حد عملیات های کوچک یا نیمه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد . خشک کن های کابینی همان طور که از اسمشان مشخص است به صورت یک اتاق یا کابین ساخته می شوند .

هوا بوسیله ی فن از میان گرم کننده های این دستگاه عبور داده و توسط صفحاتی به نام BAFFIE این هوای گرم در داخل دستگاه هدایت می شود . درجه حرارت هوای مورد استفاده بین c 65 –c60 و حداکثر تا c 90 است .

جهت حرکت هوای گرم اکثراً به صورت افقی یعنی موازی بر سینی ها می باشد ولی در صورتی که مواد غذایی خشک شده سبک باشد و احتمال به هوا برخاستن قطعات خشک شده وجود داشته باشد جهت حرکت هوای گرم عمود بر سطح مادۀ غذایی است از مشکلاتی که برای سیستم می توان مطرح کرد این است که سینی هایی که در محل خروج هوای گرم قرار دارند با هوای خروجی که دارای دمای کم و درصد رطوبتی بیشتری است برخورد می کنند بنابراین غذاهای این قسمت ممکن است به حد کافی خشک نشوند که برای کاهش میزان این نقص یا سینی ها را جابه جا می کنند و یا این که جهت جریان ورود و خروج هوا را برعکس می کنند این خشک کن ها معمولاً برای خشک کردن میوه و سبزی و گاهی گوشت به کار برده می شوند .

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله انواع خشک کن ها
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.