مقاله تعلیم و تربیت کودکان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله تعلیم و تربیت کودکان به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۵ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

تعلیم وتربیت ۱
تعلیم و تربیت کودکان ۵
قابلیت تربیت پذیری ۶
مکاتبات یادگیری ۷
اصل : ۸
۱-اصول نسبی هستند ، نه مطلق : ۹
۲-اصول موضوعه هستند ، نه متعارفه : ۹
۳-اصول کشف کردنی هستند ، نه وضع کردنی : ۱۰
هدف از تعلیم و تربیت ۱۲
راهنمایی در مدارس‌ ۱۴
آنان که نظر مخالف دارند ۱۹
نتیجه گیری ۲۱
منابع و ماخذ ۲۲

چکیده

محیط جامعه، بایدمحیط آموزش، یادگرفتن‏ویاددادن باشد. البته‏درکنار آموزش، پرورش و تربیت و تهذیب اخلاقى و تزکیه است. اگرماآموزش رادرست انجام دهیم، تزکیه هم در خلال آن هست. این‏جاست که معلّمین باید بفهمند نقششان چیست. در جامعه‏اى که بر محور آموزش مى‏چرخد، معلّم کجاست؟ معلّم محور حرکت جامعه است؛ معلّم معیار کار درست درجامعه است و بایدیاد بدهد. این مهم است. این مهم است که یک نفر چنین نقش برجسته و بارزى را در اداره کشورش و پیشرفت دنیاى محیط خود ایفا کند.

هدف تربیت شکوفا کردن و به فعلیت رساندن همه استعدادهای انسان است و شکوفا کردن و به فعلیت رساندن استعدادها، مستلزم شناسایی و پی بردن به کم و کیف آنهاست. کودکی که پا به مدرسه می‌گذارد با مشکلات متعددی در زمینه‌های عاطفی، خانوادگی، تحصیلی و اجتماعی مواجه است، که اگر در وهلهِ نخست برای پیشگیری و درمان آن اقدامهای جدی صورت نگیرد، ممکن است عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد و سلامت روانی وی مختل شود.‌

تعلیم و تربیت زمانی با موفقیت و صحیح عملی خواهد شد که دانش‌آموزان اولاً مشکلات عاطفی که مانع یادگیری است، نداشته باشند و ثانیاً محتوای آموزشی با توجه به اختلافات فردی، تدوین و ارائه شود. بنابر این بر هر معلم لازم است که در مرحلهِ نخست اقدام به شناسایی دانش‌آموزانی کند که هرکدام به نوعی با مسائل و مشکلات اجتماعی و عاطفی روبرو هستند.

شاید یکی از شاخص ترین تفاوت های تعلیم و تربیت در گذشته و حال، لزوم توجه به مشکلا ت متعدد تعلیم و تربیتی دانش آموزان باشد، که این امر ناشی از درگیری دانش آموزان امروزی با نابسامانی متعدد، اعم از آموزشی و پرورشی است.

در این بررسی سعی شده تا ده راهکار ساده اما مهم برای برقراری ارتباط آموزگار با دانش آموزان با هدف رفع مشکلات مختلف آنها ارائه شود.

واژه های کلیدی: تعلیم و تربیت، معلم، دانش آموز،

تعلیم وتربیت

یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش در هر جامعه ایجاد سازگاری بین فرد و جامعه بوده و لازمه تحقق این هدف دستیابی به شناختی کامل از انسان و آگاهی از چگونگی شکل گیری شخصیت و عوامل تاثیرگذار بر آن می‌باشد. نیل به اهداف فوق مستلزم وجود تشکیلاتی است که بتواند با مطالعه مستمر عوامل تاثیرگذار برفرآیند آموزش به شناسایی نقاط ضعف پرداخته و راه کارهای عملی ومنطقی ارائه نماید. باتوجه به اهمیت و نقش تحقیقات در ارتقاء سطح کیفی فعالیت ها، کشورهای دیگر از مدت های مدید به این مهم پی برده و اقدامات مفید و ارزنده‌ای را به منظور تقویت این بخش انجام داده‌اند به طوری که امروز ما شاهد به ثمر رسیدن آن اقدامات در زمینه های مختلف می‌باشیم. خوشبختانه مسؤولین آموزش و پرورش کشور نیز از یک دهه قبل به ضرورت وجود چنین تشکیلاتی در نظام تعلیم و تربیت پی برده که در پی حمایت های وزیر وقت، پژوهشکده تعلیم وتربیت وزارت و به دنبال آن شورای تحقیقات استان‌ها شکل گرفت.

با توسعه وتقویت امرتحقیق و تشکیل شورای تحقیقات استانها تا کنون قریب به ۲۰۰۰ تحقیق در سطح کشور به مرحله اجرا درآمده به گونه‌ای که می‌توان گفت بسیاری از تصمیم گیری های کلان درعرصه آموزش و پرورش براساس تحقیقات و پژوهش‌ها اتخاذ گردیده است.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بازی های کودکان و نظریه های آن
  • تحقیق مشکلات هیجانی کودکان دارای اختلالات یادگیری در مقایسه با کودکان عادی
  • مقاله بازی و بازی درمانی
  • مقاله اهمیت ورزش کودکان
  • مقاله اهمیت آموزش ابتدایی
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.