مقاله تئوری مدیریت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله تئوری مدیریت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ

نام کتاب : مدیریت مالی جلد : ۱  ،  تالیف  : حسین عبده تبریزی

نام کتاب : یافته هایی در مدیریت مالی  جلد : ۱ ، تالیف : حسین عبده تبریزی

نام کتاب : اصول مدیریت( نظریه و عمل ) ، نوشته : ارنست دیل ، ترجمه : حسین عبده تبریزی – فیروزه مهاجر

نام کتاب : سازمان مدیریت ، مولف : ( مسعود بهرامیان ) ، ناشر : موسسه فرهنگی هنری دیبا گران تهران

نام کتاب : تئوریهای مدیریت ، نوشته : دکتر سید رضا – سید جولدین ، انتشارات :  سنجش

فهرست مطالب

فصل اول ۱
تئوری های مدیریت ۱
تئوری کلاسیک ۱
اهمیت مدیریت ۱
تعریف مدیریت ۲
علم و هنر بودن مدیریت ۵
تئوری بوروکراسی ۸
نظریه ماکس وبر ۱۰
تعریف و مفهوم بوروکراسی ۱۳
عناصر بوروکراسی ۱۴
جنبه ها و آثار مثبت و منفی بوروکراسی ۱۴
نظریه مدیریت اداری ۱۵
توانایی های مدیریتی ۱۵
اصول مدیریت ۱۷
اصول ارائه شده در مدیریت اداری ۱۷
عناصر تئوری اداری ۲۱
الف – اصول مدیریت ۲۱
ب- وظایف مدیریت ۲۱
ج- صف و ستاد ۲۲
د- کمیته ها ۲۲
مدیریت علمی ( فردریک تیلور ) ۲۳
چگونگی پیدایش نظریه مدیریت علمی ۲۳
اصول ارائه شده در مدیریت علمی ۲۶
ارائه تجربیات تیلور در اثبات کارآیی مدیریت علمی ۲۷
۲-۱ تئوری نئوکلاسیک ۲۹
مکتب روابط انسانی ( التون مایو ) ۲۹
مطالعات هاثورن ۳۰
اصول کلاسیک ۳۳
هدفها ۳۳
تخصص ۳۳
هماهنگی ۳۴
اختیار: ۳۴
مسئولیت ۳۴
کارآیی ۳۵
تفویض اختیار ۳۵
وحدت فرماندهی ۳۶
حیطه نظارت ۳۶
زنجیره کوتاه فرماندهی ۳۸
توازن ۳۸
رهنمودهای دیگر ۴۰
نقد نظریه کلاسیک ۴۸
منابع و مآخذ ۴۹

چکیده

در این مقاله تئوری های مدیریت ۱- تئوری کلاسیک از جمله تئوری های بوروکراسی، نظریه ماکس وبر ، نظریه مدیریت اداری( فایول)، مدیریت علمی ( فردریک تیلور )و۲- تئوری نئوکلاسیک از جمله مکتب روابط انسانی ( التون مایو ) ، مطالعات هاثورن  مورد بررسی قرار می گیرد.

سازمان برای نیل به مقاصد خود و جهت دادن به فعالیتهای کارکنان و در راستای هدفهایش به سرپرستی ، نظارت ، هماهنگی و هدایت نیاز دارد مجموعه وظایفی که رفتار و فعالیت سازمان را در مسیر رسیدن به هدف نظیم ، تصحیح – تقویت و راهنمایی می کند مدیریت نامیده می شود همه سازمانهای رسمی برای استمرار و تداوم فعالیت خود به مدیریت نیاز دارند و فقدان این موضوع باعث ناهماهنگی – انحراف از هدف اتلاف وقت و انرژی می شود .

مدیریت یک فرآیند اجتماعی و هسته مرکزی سازمان رسمی است که عهده دار سازمان دادن به هر نوعی از فعالیتها اطلاعات و گروههای غیر رسمی فعال در سازمان می باشد و هر نوع از فعالیتها و اطلاعان از این قبیل را شامل می شود.

ظهور مدیریت علمی عمدتاً با نیاز برای افزایش بهره وری توام بود در آغاز قرن بیستم کمبود کارگر ماهر در کشورهای صنعتی دل مشغولی مدیران صنایع بود و برای افزایش بهره وری به هر حال باید تدابیر وتمهیداتی اندیشه می شد در کوشش برای پاسخ گویی به این مشکلات تبلور مقررات و روشهای را تدوین نمود که اساس مدیریت علمی قرار گرفت .

مدیریت علمی جنبشی بو که شرایط اجتماعی – اقتصادی ناشی از انقلاب وصنعتی وقوع را اجتناب ناپذیر کرده بود .

فردریک و نسیلو تیلور ( ۱۸۵۶-۱۹۱۵ ) بیشترین سهم را در پیشرفت و گسترش مدیریت علمی داشت او که کار خود را از کارگری آغاز کرده بود توانست از راه تجربه مهندسی بیاموزد و به سرعت ترقی کند تابه سر مهندسی کارخانه برسد او اعتقاد داشت که افزایش کارآیی با پیدا کردن راه برای کار آنرا کردن کارگران بستگی دارد  .

هدف او این بود که جنبه های مختلف ارتباط ماشین – کارگر را تعریف کند برای رسیدن به این هدف اواز شیوه های علمی نظیر مطالعه زمان و حرکت ابزار استاندارد شده انگیزه های فردی و سر پرستی تخصصی حمایت می کرد تا بتواند بهترین راه انجام دادن کار به کارکنان ارائه دهد فلسفه مدیریت علمی این بود که اساس مدیریت باید بر واقعیتهای اثبات شده باشد نه بر حدس و گمان منظور تیلور از علم و روش علمی مشاهده و ارزشیابی منظم است .

واژه های کلیدی: تئوری مدیریت ، تئوری کلاسیک ، تئوری بوروکراسی، نظریه ماکس وبر ، نظریه مدیریت اداری( فایول)، مدیریت علمی ( فردریک تیلور )، تئوری نئوکلاسیک ، مکتب روابط انسانی ( التون مایو ) ، مطالعات هاثورن

فصل اول

تئوری های مدیریت

( بدبختانه هیچ سازمان و مقرراتی نمی تواند در زمینه رشد و توسعه اقتصادی – اجتماهی کشورها موثر باشد مگر مردانی که آن را اداره می کنند بدانند چه کاری    می خواهند انجام دهند ) .

بنیامین هی گیتر

تئوری کلاسیک

اهمیت مدیریت

امروزه دگرگونی شایان توجهی در روندی که ثقل آن بیشتر به سوی نظریه پردازی متمایل بوده رخ داده است و توجه و تاکید بر واقعیتهای ملموس دنیای سازمانی در برنامه ریزیهای مربوط به آموزش رشته مدیریت روند رو به رشدی را یافته است در واقع از بدو ساخت آگاهانه واقعیتهای اجتماعی و انسانی – اقتصادی و غیره مدیریت شناخته شد و شیوه ای گردید برای هدایت کردن و راهنمایی نمودن عقلانی و منطقی امور از طریق سازمان دادن به فعالیتها و تعیین استراتژی ها برای حصول به هدف یا اهداف مورد انتظار به دنبال این شیوه برخورد دانش مدیریت با مهارت کاربرد می آمیزد و بین آن دو توازن لازم برقرار می گرد در مدیریت دانش و مهارت هر دو ضروری هستند تاکید بر یکی و غفلت از دیگری به عدم تعادل می انجامد .

تعریف مدیریت

سازمان برای نیل به مقاصد خود و جهت دادن به فعالیتهای کارکنان و در راستای هدفهایش به سرپرستی ، نظارت ، هماهنگی و هدایت نیاز دارد مجموعه وظایفی که رفتار و فعالیت سازمان را در مسیر رسیدن به هدف نظیم ، تصحیح – تقویت و راهنمایی می کند مدیریت نامیده می شود همه سازمانهای رسمی برای استمرار و تداوم فعالیت خود به مدیریت نیاز دارند و فقدان این موضوع باعث ناهماهنگی – انحراف از هدف اتلاف وقت و انرژی می شود .

50,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله سبک مدیریت مشارکتی
  • مقاله مدیریت کیفیت فراگیر
  • مقاله مدیریت زمان
  • مقاله مدیریت فرایند محور
  • مقاله راهبردهای مدیریت تعارض
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.