مقاله بررسی مدلهای کسب و کار

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بررسی مدلهای کسب و کار به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

BUSINESS MODELS، By A V Vedpuriswar، Published in ‘Gurukul’، (Vol.5، No.3، December 2003) the quarterly journal ofState Bank Academy، Gurgaon

Derek F Abell، “Defining the Business: The starting point of Strategic Planning، ” Prentice Hall، ۱۹۸۰٫

Clayton M Christensen، “Why Great Companies Lose Their Way، ” Across the Board، October 1998، pp. 36 – 41.

N. Venkataraman and John C. Henderson، “Real strategies for virtual organizing، ” Sloan Management Review، Fall 1998.

فهرست مطالب

مدل کسب و کار چیست؟ ۴
تعاریف مدلهای کسب و کار ۴
• مشتری کیست؟ ۷
• ارزش مشتری چیست؟ ۷
چشم انداز تاریخی ۱۲
مدل جدید کسب و کار ۱۵
مدل کسب و کار برای بخش اصلی نوآوری در پروژه ها ۱۵
ساختار یک مدل کسب و کار ۱۶
منابع استراتژیک ۱۷
ارتباط مشتریان ۱۸
شبکه ارزش ۱۹
یک مدل کسب و کار موفق ۲۱
شرکت وال مارت ۲۱
شرکت دل ۲۲
علل ناکارآمدی مدل های کسب و کار ۲۳
نکته نهایی ۲۵
منابع ۲۷

چکیده

در جهان امروز طراحی مدل های کسب وکار به طور فزاینده ای از اهمیت برخوردار شده است چرا که استراتژی ها به آسانی قابل تقلید و تکرار شده اند. ابداع یک مدل کسب و کار نمایانگر حد بالای تغییرات در ابداع محصولات یا فرایند های جدید است.

با بهره گیری از مزیت های رقابتی مختلف یک مدل کسب و کار جدید می تواند باعث پرش و جهش قابل توجهی در رقابت های اقتصادی باشد.

قابلیت های بهره برداری از فناوری اطلاعات به صورت کلی و بهره برداری از اینترنت به صورت خاص نشان می دهد که رقابت های تجاری فارغ از زمان و مکان صورت می پذیرد. در شرایط حاضر و با توسعه سیستم های اطلاعاتی و ارتباطی تنها سازمان های سنتی هستند که بر موقعیت های خود و عدم تغییر تاکید می ورزند.

مدل کسب و کار تصویری از نحوه ایجاد ارزش اقتصادی یک نظریه و راه کار نوآورانه برای کاربر نهایی، برای شرکت و شرکای تجاری محسوب می شود. مدل کسب و کار با توجه به زیرساخت های مورد نیاز به دنبال راههای ساده و مناسب برای مشتریان و سودمند برای شرکت ها جهت انتقال محصولات و خدمات به بازار است.

واژه های کلیدی: مدل کسب و کار، استراتژی رقابتی، مشتری،

مدل کسب و کار چیست؟

Business Model: شیوه ای که شرکت، بنگاه یا سازمان برای تولید سود و سرپا نگه داشتن خود انتخاب می کند. مدل کسب‌و‌کار بیان می کند که چگونه سازمان برای تولید محصول یا ارائه خدمت ایجاد ارزش افزوده میکند. (Value Chain)

تعاریف مدلهای کسب و کار

تعریف مدل کسب و کار غالبا با دشواری همراه است زیرا در زمینه های متفاوت کسب و کار معانی متفاوتی از آن برداشت می شود و ارائه یک تعریف یکسان در همه کسب و کارها مقدور نیست.این نقصان در تعریف مدل های نوین کسب و کار الکترونیک بیش از سایر حوزه ها احساس می شود.

\"مدلهای کسب و کار در حوزه وب، از مفاهیمی هستند که بیشترین بحث و تبادل نظر و کمترین درک و اتفاق نظر روی آنان صورت گرفته است.\" (مایکل راپا).

مدل کسب و کار ابزاری برای تامین منافع مشتری و منافع بنگاه و کسب در آمد

مدل کسب و کار (shogian، ۲۰۰۸) به بیان ساده عبارت از متدی است که شرکت در فعالیتهای تجاری در پیش گرفته و با کسب درآمد ثبات خود را حفظ می نماید. در این مدل با توجه به منابع در دسترس و نیاز مشتری، پیشنهادی برای عرضه ارزش مورد نظر مشتری ارائه شده و منافع و درآمد نصیب شرکت می سازد. به تعبیری دیگر \"مدل کسب و کار چگونگی کسب درآمد توسط بنگاه را با مشخص کردن جایگاه آن در زنجیره ارزش مشتری تشریح می کند.\"

شکل یک – اهداف یک مدل کسب و کار مدل کسب و کار یک سیستم است مدل کسب و کار (businessdictionary، ۲۰۰۸) توصیف ابزارها (means) و زوشهایی (methods) است که یک بنگاه بکار می گیردتا به سودی (revenue) که در طرح و نقشه بنگاه است برسد.مدل کسب و کار –کسب و کار را بعنوان یک سیستم در نظر می گیرد وسپس به این سوال پاسخ می دهد که چگونه پول بدست بیاوریم تا زنده بمانیم و رشد کنیم؟ مدل کسب و کار یک پروسس است مدل کسب و کار (gobignetwork، ۲۰۰۸) روش یا پردازشی (process) که بوسیله آن یک کسب و کار تولید پول می کند یا روشی که یک کسب و کار از فراورده ها یا سرویسهای خود ارزش اقتصادی تولید می کند.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله استراتژی رقابتی
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.