مقاله بازی های محلی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بازی های محلی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۸ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

۱- کریمی،جواد. “نگاهی به تاریخ تربیت بدنی جهان”. مرکز نشر دانشگاهی، چاپ دوم ۱۳۷۳٫

۲- ملک محمدی، عبدالحسین. “ورزشهای سنتی، بومی و محلی”. انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی، نوبت اول بهمن ماه ۱۳۶۴٫

۳- بیژن، اسدالله. “سیر تمدن و تربیت در ایران باستان (دوره های اوستایی، مادی و هخامنشی)”. انتشارات ابن سینا، ۱۳۵۰

۴- بهنام فراز، رشید. “نگرشی بر ورزش ایران و ایران در بازیهای آسیایی”. انتشارات کمیته ملی المپیک جمهوری ایران، ۱۳۶۴

۵- آیریا، جمشید. بهرام، عباس. “تاریخ تربیت بدنی و ورزش”. انتشارات دانشگاه فنی و مهندسی، ۱۳۶۴

فهرست مطالب

مقدمه ۱
با زی های محلی ۴
قائم بوشک : ۴
بالا بلندی : ۶
هفت سنگ بازی : ۶
بشین و پاشو ۸
عمو زنجیرباف: ۹
سرگروه : ۱۱
لِی لِی بازی : ۱۲
منابع: ۱۵

چکیده

ورزش های سنتی، بومی و محلی کشور ما علاوه بر آثار و مزیت های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم مناطق مختلف کشور بهترین عامل تفریحات و سرگرمیهای مفرح و سالم و سازنده می باشند. در این مقاله درباره بازی های محلی چون قائم بوشک، لی لی بازی، هفت سنگ و … می پردازیم.

بالا بلندی : در این بازی که شبیه بازی گرگم به هواست کودکان با دویدن به دنبال یکدیگر سعی میکردند یکدیگر را گرفته و بازی را ببرند اگر فردی که به دنبالش می دویدند سریع بر روی بلندی خودش را می رساند به او کاری نداشتند  و دنبال نفر بعدی گروه می کردند.

واژه های کلیدی: قایم بوشک، هفت سنگ، بشین و پاشو، لی لی بازی

مقدمه

ورزش های سنتی، بومی و محلی کشور ما علاوه بر آثار و مزیت های ورزشی از نظر علایق فرهنگی، هنری و گرایشات مردم مناطق مختلف کشور بهترین عامل تفریحات و سرگرمیهای مفرح و سالم و سازنده می باشند. بازی ها و ورزش های سنتی و محلی بخشی از میراث فرهنگی غیر مادی بشریت هستند، بنابراین شایسته آن هستند که به عنوان فرهنگ مردم حفظ و احیاء شوند. اگر در جامعه ای زمینه برای ایجاد و توسعه و گسترش روابط فرهنگ و ورزش به وجود نیاید، رابطه فرهنگ با ورزش در سطح ثابتی باقی خواهد ماند و هیچ یک از آن دو قادر نخواهند بود برای رشد معنوی دیگری چیزی عرضه کنند و در نتیجه به جای روابط اجتماعی منظم بین ورزش و فرهنگ نوعی بی نظمی و دگرگونی جایگزین آن خواهد شد هویت و سابقه

طبق تحقیقاتی که انجام شده است به طور میانگین ۲/. درصد ورزشکاران کشور به ورزش های محلی و باستانی می پردازند که این رقم در میان انواع ورزش های رایج امروزی کمترین مقدار را دارد، لازم به یادآوری است که از این مقدار نیز بیشترین داده های به دست آمده مربوط به ورزش زورخانه ای و باستانی است که در مورد ورزش های دیگر نظیر چوگان جای تأمل دارد. از این ارقام دور شدن و فنای ورزش های ملی را می توان دریافت در ده های اخیر با شرایط موجود برای ناکامیها در این رشته ورزشی به این نتیجه می رسیم که بی نظمی فرهنگی، مدیریت متزلزل، فقدان طرح و سازمان، کمبود طرح های آموزشی و نبود مربی متخصص باعث ناشناخته ماندن این رشته ورزشی شده است.

15,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله بازی و بازی درمانی
  • برچسب ها : , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.