مقاله بازیابی اکسیدهای عناصر نادر خاکی از یک محصول فرعی اسید فسفریک

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بازیابی اکسیدهای عناصر نادر خاکی از یک محصول فرعی اسید فسفریک به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

چکیده : ۱
۲) روش های آزمایش: ۲
۱-۲- انحلال اکسید عناصر نادر خاکی مخلوط ۲
۲-۲- مطالعه Solvent –extraction 4
۳-۲- بازیابی دی اکسید سدیم و اکسید عناصر نادر خاکی سنگین ۵
۳- نتایج و بحث ۵
۱-۳- انحلال اکسید عناصر نادر خاکی مخلوط با هم ۵
۲-۳- پایداری سدیم (IV) نسبت به رقیق کننده های آلی: ۷
۳-۳- Batch solvent extraction of cerium 8
۴-۳- استخراج سدیم (IV) به روش جریان متقابل: ۱۰
۶-۳- Solvent extraction برای عناصر نادر خاکی سنگین: ۱۵
۷-۳- استخراج عناصر نادر خاکی با استفاده از روش جریان متقابل: ۱۹
۴- نتیجه گیری : ۲۶

چکیده :

در این مقاله فرآیند Solvem-extraction برای بازیابی دی اکسید سدیم بادرجه خلوص باسما و همچنن بازیابی اکسید عناصر نادرخاکی سنگین غلیظ شده ، از اکسیدهای عناصر نادرخاکی که بصورت مخلوط باهم وجود دارند، توضیح داده شده است انحلال اکسیدهای موجود بصورت مخلوط در فرآیند پرعیار سازی بوسیله اسید نیتریک باتهیه محلولی که شامل ۹۵% سدیم که به صورت سدیم (IV ) می باشد ، صورت می گیرد که بعد از رقیق سازی بوسیله آب می تواند استخراج شود . در شرایط انجام آزمایش با جریان پیوسته ۴ مرحله استخراج بکسار بوده شد . در این آزمایش ۴ مرحله ای از اسید نیتریک (۳M ) استفاده شد . استریپنیک فاز آلی که همراه با احیاء سدیم( IV ) بود با رقیق سازی توسط پراکسید هیدروژن در دو مرحله انجام گرفت .

روش solvent-extraction برای تهیه دی اکسید سدیم خالص و تغلیظ اکسید عناصر نادر خاکی سنگین از اکسید مخلوط با هم که از منطقه phalaborwa مشتق شده بودند. با استفاده از روش جریان متقابل بکار برده شد.

دی اکسید سدیم (مینیمم ۹۸/۹۹% Ceo2) توسط استخراج انتخابی سدیم (IV) با استفاده از ۱۵% حجمی TBP در shellsol k بدست آمد.

اکسید عناصر نادر خاکی سنگین عمدتاً شامل :‌(۶۳-۴۱%)  ) yttrium و  ۳۱-۱۷%) dysprosium توسط استخراج انتخابی عناصر نادر خاکی سنگین تر با استفاده از ۵% حجمی DZEHPA در Shellsol AB بدست آمد.

بازیابی های yttrium و dysprosium به ترتیب بالای ۹۹% و ۷۵% بودند. در حالیکه مقدار از دست رفته عناصر نادر خاکی متوسط و سبک کم بود (۳% – ۰) به جز terbium (14-10%) بود.

Scandium  کوچک اما گرانبها که محتوی اکسیدهای مخلوط می باشد قابل بازیابی بوسیله تماس فاز آلی ترسیب شده از yttrium با محلول اسید هیدروفلوریک می باشد.

واژه های کلیدی: بازیابی، اکسیدهای عناصر نادرخاکی، اسید فسفریک

۲) روش های آزمایش:

۱-۲- انحلال اکسید عناصر نادر خاکی مخلوط

محلولی از عناصر نادر خاکی به عنوان خوراک برای آزمایش در مقیاس Mini-plant توسط اضافه کردن اسید نیتریک  به اکسیدهایی که بصورت مخلوط با یکدیگر بودند.  در یک در یک L pyres5 که توسط روش مغناطیسی تا  همراه با همزدن گرما داده شد. در این دما یک واکنش گرمازا انجام شد و گرما دادن و همزدن بصورت ناپیوسته انجام شد. دما تا  افزایش یافت و مقداری اکسیژن در داخل محلول منتشر شد. بعد گرما دا ن دوباره آغاز شد تا اینکه محلول شفاف تشکیل شد. فرآیند به مدت ۲۰ تا ۴۵ دقیقه بطور کامل انجام شد که وابسته به تاریخچه قبلی اکسیدهای مخلوط می باشد. سپس به محلول اجازه داده شد تا سرد شود و سپس با استفاده از آب مقطر. به حجم  رقیق شد. و سپس یک محلولی که شامل  از اکسیدهای عناصر نادر خاکی و مقدار فضایی نیترات  بدست آمد. برای آزمایش در مقیاس  محلولی به عنوان خوراک تهیه شد توسط اضافه کردن اسید نیتریک  همراه با گرما دادن برای رسیدن به دمای  در یک راکتتور شیشه ای به حجم ۲۰ لیتر بدون گرما دادن و همزدن دوباره ،‌ با اضافه کردن  اکسیدهای مخلوط تهیه شد سپس به مخلوط اجازه انجام دادن واکنش به مدت ۶۰-۳۰ دقیقه داده شد و سپس توسط آب ، به حجم  رقیق شد. در بعضی از سیستم های بسته آماده سازی در ظرف های فولادی ضد زنگ  انجام می شود که در این حالت مقدار بیشتری از اسید نیتریک  و اکسیدهای مخلوط  و تحت شرایط مشابه دفعات قبل استفاده می شود.

30,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.