مقاله اهداف و اصول نظام سیاسی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله اهداف و اصول نظام سیاسی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

مـنـابـع و مـاخـذ

قرآن کریم

نهج البلاغه

معرفت دینی

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

نظام سیاسی اسلام

بررسی اجمالی مبانی اقتصادی اسلامی، استاد مطهری ، مرتضی.

فهرست مطالب

مـقدمـه ۱
هدف اصلی نظام سیاسی اسلام ۱
پیشگفتار: ۳
ضرورت اتحاد و انسجام امت اسلامی در نظام بین الملل ۴
نسبت به مورد آخر نکات مهمی وجود دارد: ۷
خلاصه و نتیجه ۱۳
مـنـابـع و مـاخـذ ۱۵

چکیده

بی شک انقلاب اسلامی ایران ، یکی از با ارزشترین ، بزرگترین و عمیق ترین انقلاب ارزشی ، فکری و دینی در عصر حاضر یعنی عصر غیبت است.

و بنیانگزار این نظام عمیق و مقدس امام خمینی (ره) با رهبری هوشیارانه و پیامبر گونه اش ، اسلام را از انزوای سیاسی بیرون آورده است و جهان اسلام و به ویژه مسلمانان را بر قله عظمت و عزت نشاند و غرور و تکبر و سردمداری قدرت های استکباری را در هم شکست.

نظام سیاسی اسلام ، مانند هر نظام سیاسی – و اصولاً هر مجموعه ای هدفهایی را دنبال می کند که به دو گروه اصلی و فرعی تقسیم می شوند.

هدف اصلی نظام اسلامی ، توسعه ی بستر و زمینه هایی است که تقرب انسان به پیشگاه خداوند و آرامش و آسایش جاویدان او ، در آن گستره حاصل می شود.

اهداف فرعی نظام سیاسی اسلام که ابزار تحقق هدف اصلی می باشند، عبارتند از : اقامه قسط و عدل ، برقراری نظم و امنیت ، ارتقای فرهنگی و تأمین رفاه عمومی.

نظام سیاسی اسلام ، برای دستیابی به اهداف اصلی و فرعی خود، سیر خاصی را دنبال نموده و حرکت خود را بر پایه ها و اصول بنیاد می نهد.و اگر چنین تعاملی بگیرد طبیعتاً جامعه به طرف یک هدف مشخص و قابل توجهی سوق خواهد گرفت. و نقدها سالم و سازنده خواهد بود و هر جمعی از گروهها می توانند در برابر کسانی که با دایره ارزشهای آنها همسانی ندارد همفکری نمایند طبیعی است که تشکلهای دانشجویی و مکتبی بواسطه آرمانگرایی و ارزش مداری می توانند رعایت کردن ارزشهای انقلاب و اخلاق اسلامی پا به عرصه نقد و بررسی سیاسی گذاشته و با نظرات خوب و سازنده خود دست سود جویان و فرصت طلبان را از سر ملت کوتاه کرده و بنا بر گفته رهبر عزیزمان امام خمینی (ره) که فرمودند: ملت ما در برابر قدرت ها همیشه و در همه حال بدار و هوشیار هستند و به قول رهبر فرزانه ایران که می فرمایند: ملت ما باید مراقب آرمانهای انقلاب اسلامی باشند چرا که این انقلاب به راحتی به دست نیامده که به راحتی از بین برود و درخت تن و مند انقلاب با خونهای زیادی آبیاری شده جوانانی که عاشقانه خون پاک خود را فدای اسلام و انقلاب کردند تا آزادی و امنیت و آرامش را در جامعه برقرار سازند و این آزادی جز با اتحاد و انسجام امت پا برجا نمی ماند پس باید کوشید تا فضای سیاسی را برای سوء استفاده کنندگان ببندند به امید عرصه سیاسی توام با اخلاق اسلامی.

واژه های کلیدی: نظام سیاسی، اتحاد، امام خمینی (ره)

مـقدمـه

هدف اصلی نظام سیاسی اسلام

هدف اصلی در نظام سیاسی اسلام، توسعه ی بستر تقرب الهی است که تنها انسان به عنوان جزئی از نظام هستی و اشرف مخلوقات ، مسیر از او (انا الله) و به سوی او (الیه راجعون) را طی می کند و منزلگاه نهایی اش، با رفتن در جوار قرب الهی خواهد بود. «قرآن کریم» ، بیان این حقیقت می فرماید: ۰اِنّ المتقین فی جناتٍ و نَهَر فی مقعد صدقٍ عند ملیکٍ مقتدر)؛ به راستی که تقوا پیشگان در باغ های خرم و باشکوه و با نهرهای روان ، در جایگاهی راستین نزد پادشاهی با اقتدار ، منزل می کنند.

کمال این منزلت و موقعیت ، مرتبه ای است که انسان ، محبوب خدا قرار گرفته و عمل او خدائی می شود.

در جامعه اسلامی ، همه چیز در خدمت تعالی انسان قرار می گیرد. این تعالی با تقرب به خداوند حاصل می شود و حکومت نیز زمینه ساز این تقرب تعالی بخش است.

البته تحقق این مهم به این معنا، نیست که اختیار و آزادی انسان ها سلب می شود و جبر و زور حکومتی ، همگان را به سمت و سوئی معین می کشاند که اساساً در این صورت؛ قربی حاصل نمی شود؛ زیرا تقرب در انسان و پذیرش اختیاری قرب ، بیش از آنکه جسمی و فکری باشد روحی است. نزدیکی با دوستی حاصل می شود و این رفتاری قلبی و پیرو اراده و اختیار انسان است.

در مقدمه قانون اساسی جمهوری اسلامی آمده است: «هدف از حکومت ، رشد دادن انسان در حرکت به سوی نظام الهی است (والی الله المصیر) تا زمینه ی بروز و شکوفایی استعدادها، به منظور تجلی ابعاد خداگونگی انسان ، فراهم آید».

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.