مقاله انرژی-هسته-ای و کاربردهای آن در صنعت و تکنولوژی و اهمیت

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله انرژی-هسته-ای و کاربردهای آن در صنعت و تکنولوژی و اهمیت به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۳۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع و مآخذ :

۱٫مبانی فیزیک هسته ای ،دکتر رحیم کوهی ،دکتر فرهاد رحیمی ( عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد

۲٫مجلات علمی

فهرست مطالب

مقدمه ۲
انرژی هسته ای ۳
اورانیوم ۵
رادیواکتیویته ۱۴
راکتورهای هسته ای ۱۷
زباله هسته ای ۲۲
کاربردهای انرژی هسته ای ۳۰
بمب هسته ای ۳۰
اورانیوم آری سلاح نه ۳۴
اورانیوم درخدمت نابودی نسل بشر ۳۶
نتیجه ۳۷
منابع و مآخذ ۳۸

چکیده

شناخت اورانیوم به عنوان یک منبع برای تولید الکتریسیته  بیش از سه دهه است که مورد توجه فیزیک دان ها قرار گرفته است.شناسایی این ماده وکلا انرژی هسته ای تحولی عظیم در زندگی بشر به وجود آورد.

نیروگاه هسته ای (Nuclear Power Staion) یک نیروگاه الکتریکی است که از انرژی تولیدی شکست هسته اتم اورانیوم یا پلوتونیم استفاده می کند.چون شکست سوخت هسته ای در راکتورها اساساً با تولید گرما و بخار همراه است از بخار تولید شده برای به حرکت در آوردن توربین ها و ژنراتورها که در نهایت منجر به تولید برق می شود.

واژه های کلیدی: اورانیوم، انرژی هسته ای، رادیواکتیویته، زباله هسته ای،  تولید برق

مقدمه :

شناخت اورانیوم به عنوان یک منبع برای تولید الکتریسیته  بیش از سه دهه است که مورد توجه فیزیک دان ها قرار گرفته است.شناسایی این ماده وکلا انرژی هسته ای تحولی عظیم در زندگی بشر به وجود آورد.

انرژی هسته ای نسبت به سوخت های فسیلی برتری هایی دارد، که سبب ارزشمندی آن می شود.از مهم ترین این مزایا می توان نداشتن آلودگی هوایی ناشی از مصرف آن را نام برد.

دراین  پروژه سعی شده در حداقل زمان ،حداکثر اطلاعات را در اختیار  مخاطب قرار  دهیم.

 انرژی هسته ای

نحوه آزاد شدن انرژی:

اگر بتوانیم هسته را به طریقی به دو تکه تقسیم کنیم، تکه ها در اثر نیروی دافعه الکتریکی خیلی سریع از هم فاصله گرفته و انرژی جنبشی فوق العاده ای پیدا می‌کنند. در کنار این تکه ها ذرات دیگری مثل نوترون و اشعه‌های گاما و بتا نیز تولیدمی‌شود. که تمامی آنهادر اثربرهم کنش ذراتبا مواد اطراف سرانجام به انرژی گرمایی تبدیل می شوند.

سوخت راکتورهای هسته ای :

ماده‌ای که به عنوان سوخت در راکتورهای هسته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد باید شکاف پذیر باشد یا به طریقی شکاف پذیر شود. اورانیوم ۲۳۵ شکاف پذیر است ولی اکثر هسته‌های اورانیوم در سوخت از انواع اورانیوم ۲۳۸ است. این اورانیوم بر اثر واکنشهایی که به ترتیب با تولید پرتوهای گاما و بتا به پلوتنیوم ۲۳۹ تبدیل می شود پلوتونیوم هم مثل اورانیوم ۲۳۵ شکافت پذیر است.میزان اورانیومی که از صخره‌ها شسته می‌شود و از طریق رودخانه‌ها به دریا حمل می‌شود، به اندازه‌ای است که می تواند ۲۵ برابر کل مصرف برق کنونی جهان را تامین کند. با استفاده از این نوع موضوع ، بر اساس استخراج اورانیوم از آب دریاها قادر خواهند بود تمام انرژی مورد نیاز بشررا برای همیشه تامین کنند، بی آنکه قیمت برق به علت هزینه سوخت خام آن حتی به اندازه یک درصد هم افزایش یابد .

40,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله آشنایی با انرژی هسته ای و استفاده های صلح جویانه از آن در صنعت و اقتصاد
  • مقاله ارزیابی اثرات توسعه صنعتی بر محیط زیست
  • مقاله تولید برق بدون مصرف سوخت
  • مقاله تحقیق کلی در مورد انرژی هسته ای
  • پایان نامه فرش ترکمن
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.