مقاله اثرات استرس گرمایی در نیمچه های گوشتی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله اثرات استرس گرمایی در نیمچه های گوشتی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

۱ تغذیه دام مکدونالد. ادواردز. گرین هال. ورگان دکتر رشید صوفی، مهندس جانمحمدی
۲ اصول تغذیه دام و طیور دکتر شماع، دکتر ساعدی

فهرست مطالب

اثرات استرس گرمایی در نیمچه های گوشتی ۴
مقدمه ۵
کاهش مصرف غذا در نتیجه کاهش رشد ۷
کاهش قابلیت استفاده بیولوژیکی مواد مغذی ۸
ذخیره شدن بیشتر چربی در محوطه بطنی ۸
آمادگی بیشتر جمعیت برای ابتلا به بیماریها و انگلها ۹
مرطوب شدن بستر و مشکلات ناشی از آن ۹
تغییر خصوصیات خون و بروز آلکالوز تنفسی ۱۰
افزایش تلفات و زیان اقتصادی ۱۰
روش های رفع کاهش عملکرد طی شرایط استرس حرارتی ۱۱

توجه به ساختمان واحدهای مرغداری۱۲
نحو قرار گرفتن سالن۱۲
عایق دار کردن سقف و دیوار های سالن ها۱۲
استفاده از مه پاش ها۱۳
استفاده از خنک کننده های دیسکی یا صفحه ای۱۳
کاهش تراکم در فارم۱۳
تهویه و استفاده از فن ها در سالن۱۳
استفاده از آب خنک۱۴
تغییر در سیستم آبخوری۱۴
تغذیه در شب و ساعات خنک۱۵
نوع تغذیه۱۵
تغییرات در جیره غذایی۱۵
وضع فیزیکی دان ۱۶
تحریک اشتهای مرغ با به هم زدن دان ۳-۲ مرتبه در روز۱۶
محدودیت های تغذیه ای۱۷
ویتامین ها و مواد معدنی۱۸
افزایش ویتامین C19
چربی ها۱۹
استفاده از یخ در آب آشامیدنی طیور۲۰
منابع:۲۰

چکیده

استرس گرمایی یکی از عواملی است که به دلیل ایجاد ضررو زیان مالی ناشی از کاهش عملکرد طیور و افزایش تلفات ، می تواند به عنوان یک مشکل جدی برای پرورش دهندگان طیور مورد توجه قرار بگیرد.

نیاز به ا نرژی در نیمچه های گوشتی با ا فزا یش دما کاهش یافته و متعاقب آن مصرف غذا کم می شود که منجر به کاهش در یافت پروتئین ، اسید های آمینه و سایر مواد مغذی شده و رشد کاهش می یابد .

افزایش دمای محیط باعث کاهش معنی داری ا نرژی  قابل متابولیسم ظاهری . قابلیت هضم حقیقی پروتئین جیره می شود .

به علت کاهش مواد مغذی ، تولید برخی از هورمون های موثر در حفظ ایمنی بدن کاهش یافته و حیوان حساسیت بیشتری نسبت به بیماریها و ا نگلها پیدا می کند.

در ساختمان لانه های مرغداری برای کنترل حرارت نکات زیر را باید مورد توجه قرار داد:

نحوه قرار گرفتن سالن، عایق دار کردن سقف و دیوار های سالن ها، استفاده از خنک کننده های دیسکی یا صفحه ای، تهویه و استفاده از فن ها در سالن، استفاده از آب خنک و خاموش کردن چراغ ها و روشنی ها در روز و ساعات گرم هوا و تغذیه در شب و ساعات خنک و …

واژه های کلیدی: استرس گرمایی ، نیمچه های گوشتی، تغذیه، مرطوب شدن بستر، افزایش تلفات، توجه به ساختمان، خنک کننده ها، تهویه، آب خنک، ویتامین ها

مقدمه:

استرس گرمایی یکی از عواملی است که به دلیل ایجاد ضررو زیان مالی ناشی از کاهش عملکرد طیور و افزایش تلفات ، می تواند به عنوان یک مشکل جدی برای پرورش دهندگان طیور مورد توجه قرار بگیرد . علاوه بر به کار گیری روش های مناسب مدیریتی به منظور کاهش درجه حرارت محیط پرورش از قبیل تغییر سیستم پرورش از فضای باز به سالن های مجهز و بهبود و اصلاح جیره های غذایی ، نکته ای که توجه به آن حائز اهمیت است به حداقل رساندن اثرات شدید استرس گرمایی بر روی پرنده است . استفاده از مکمل های خوراکی حاوی الکترولیت ها از قبیل بیکربنات سدیم و کلرید پتاسیم می توا ند به عنوان یک روشی برای تصحیح سطوح کاهش یافته دی اکسید کربن ، بیکربنات و پتاسیم خون در پرندگانی که از استرس گرمایی رنج می برند ، به کار رود.

به طور کلی پرندگان زمانی دچار استرس گرمایی می شوند که بدن آنها در ایجاد تعادل بین حرارت تولید شده از بدن دچار مشکل شود.

با توجه به اوضاع و شرایط آب و هوای کشور ما در اکثر نقاط و در فصول گرم حرارت محیط چند ماه در سال بالاتر از حد مورد نیاز در مرغداری است ، مرغداران بایستی با به کارگیری روش هایی از بالارفتن درجه حرارت در سالن ها جلوگیری نمایند تا استرس حرارتی در سالن ها ایجاد خسارت نکند و یا به عبارتی دیگر ضایعات وارده به حداقل برسد . استرس حرارتی از مهمترین استرس های فیزیولوژیکی و محیطی است که مانند عوامل استرس زای دیگر مثل گرد و غبار ، واکسن ، سرو صدا و نامطلوب بودن تهویه ، نارسایهای تغذیه ای و … سبب بر هم خوردن روابط موزون بیولوژیکی ارگانیزم موجود زنده شده و سبب تغییر در عادت و رفتار آنها و تاثیر بر روی کیفیت و کمیت تولید می گردد. مرغ برای حفظ فعل و انفعالات بدن بدون تغییرات مهم در ارگانیزم به حرارت ۵/۲۴-۵/۱۶ درجه سانتی گراد نیاز دارد که اصطلاحاَ حرارت اپتیموم و چهار چوب حرارتی خنثی می نامند.  در دمای پایین تر از محدوده مذکور متابولیزم بده فشرده تر شده و مصرف غذا بالا می رود که تخریب ضریب تبدیل غذایی از پی آمدهای آن است .

در دمای بالاتر ، بر حسب شدت ، فرکانس تنفسی شدیدتر می شود ، اشتها کمتر می گردد و تشنگی بیشتر می شود ، در نتیجه تجمع مرغ در اطراف آبخوری ها و هواکش ها بیشتر می شود ، تعداد تنفس افزایش می یابد ، میزان رشد روزا نه و مصرف غذا کاهش می یابد . تخم مرغ کم شده و اندازه آن کوچک و پوسته آن نازک می شود ، تولید اسپرم و خاصیت  جوجه در آوری کم می شود ، درصد تلفات بالا می رود و حتی عوارض ظهور بیماری و کانی بالیسم ظاهر می گردد.

 

20,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.