تحقیق میزان رضایت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق میزان رضایت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۹۴ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع

فصلنامه تأمین اجتماعی شماره / ۱۱ سال چهارم / زمستان ۱۳۸۱

تأمین اجتماعی و توسعه / محمد عبدعلی / تهران ، چاپ دوم ۱۳۷۵ / انتشارات مؤسسه زحل چاپ

ارزیابی اقتصادی صندوق های بازنشستگی در ایران / علی شکری / تهران ۱۳۷۵ / چاپ مؤسسه زحل چاپ

روان شناسی کار / دکتر محمود ساعتچی / نشر مؤسسه نشر ویرایش / تهران چاپ هشتم / تابستان ۱۳۸۵

جامعه شناسی کار و شغل / دکتر غلام عباس توسلی / سمت / ۱۳۸۰ تهران

روان شناسی کار / دکتر حمزه گنجی / نشر ارسباران / ۱۳۷۹ تهران

مدیریت منابع انسانی و روابط کار / دکتر ناصر میر سپاسی / ۱۳۷۷ انتشارات میر / تهران چاپ ۱۶

بازنشستگی (شناخت مسائل و مشکلات بازنشستگان و طریق مشاوره با آنان / یوسف اردبیلی / تهران / کویر ۱۳۷۹

مدیریت عمومی / دکتر سید مهدی الوانی / نشر نی / تهران ۱۳۷۱

فهرست مطالب

چکیده ( الف )
نظر استاد راهنما ( ب )
پیش گفتار ( ج )

فصل اول ( ۱ )
مقدمه ( ۳-۲ )
بیان مسئله ( ۵-۴ )
اهداف مسئله ( ۷-۶ )
اهمیت مسئله ( ۹-۸ )

فصل دوم ( ۱۰ )
چهارچوب تئوریکی ( ۲۷-۱۱ )
پیشینه تحقیق ( مرورتحقیقات پیشین ) ( ۳۵-۲۸ )
تئوریهای مرتبط با بازنشستگی ( ۴۳-۳۶ )
فرضیه های تحقیق ( ۴۴ )

فصل سوم ( ۴۵ )
طرح اصلی و روش تحقیق ( ۴۷-۴۶ )
متغیر های تحقیق ( ۵۲-۴۸ )
جامعه آماری (۵۳ )
روش نمونه گیری و تعیین حجم نمونه ( ۵۴-۵۳ )
متغیر های تحقیق جدول شماره ( ۱ ) ( ۵۵ )
ابزار تحقیق ( ۵۶ )
اعتبار و روایی ( ۵۶ )
روش آماری تجزیه و تحلیل داده ( ۵۶ )

فصل چهارم ( ۵۷ )
توصیف متغیر ها و جداول فراوانی ( ۶۸-۵۸ )
آزمون فرضیه ها ( ۶۹ )
بررسی فرضیه اول ( ۷۰ )
بررسی فرضیه دوم ( ۷۰ )
بررسی فرضیه سوم ( ۷۱ )
بررسی فرضیه چهارم ( ۷۲ )
بررسی فرضیه پنجم ( ۷۳ )
بررسی فرضیه ششم ( ۷۴ )
بررسی فرضیه هفتم ( آخر ) ( ۷۵-۷۴ )

فصل پنجم ( ۷۶ )
مقدمه ( ۷۶ )
مراحل انجام تحقیق ( ۷۶ )
نتایج تحقیق ( ۷۸-۷۷ )
محدودیتهای تحقیق ( ۸۰-۷۹ )
پیشنهادات ( ۸۱ )

چکیده

امروزه تأمین اجتماعی یکی از سازمان های مؤثر در ارائه خدمات حمایتی است که بزرگترین هدفش تحت پوشش قرار دادن همه مردم است . مقوله تأمین اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های پیشرفت جوامع در دنیای امروز رابطه نزدیک و عینی در رعایت اصل کرامت انسانی و شکوفایی آن دارد که خود می تواند در ایجاد و تقویت عزت نفس ، خود باوری ، ایجاد نگرش و انگیزش مثبت و تلاش پویایی مؤثر باشد . با توجه به اینکه اصل کرامت انسانی در آیات ، روایات و آموزه های دینی ما مورد تأکید قرار گرفته و بیانگر حفظ هویت ، استقلال و حریت همه انسان هاست . آینده نگری بر پایه برنامه ریزی علمی ضرورت و شاخص هرجامعه تحول یافته و در حال رشد است جامعه ای که در خود این نیاز را احساس کند باید زمان (حال) را با بهره گیری از اندیشه و علم روز یا زیربنایی سالم و مطمئن به زمان (آینده) پیوند دهد ، ساخت آینده ای روشن و شفاف در جهت  تضمین و تأمین زندگی کارکنان ، ویژگی سازمانی پویا ، صادق در پاسخگویی به تلاش و سپاس از به کارگیری فکر و توان علمی است و حفظ شأن و حرمت آنان که با ارزش ترین سال های عمر خود را در راه خدمت مفید و مؤثر در پیشبرد هدفهای آن سازمان به کار گرفته اند .

عامل این مهم در هر سازمان و نهاد دولتی و غیر دولتی صندوق بازنشستگی است و رسالت آن تأمین حقوق و رفاه کارکنان در دوران بازنشستگی ، از کارافتادگی و حقوق اعضای خانواده پس از فوت آنان است . این وظیفه و رسالت زمانی تحقق می یابد که صندوق با به کارگیری ابزارهای متنوع و مطمئن  و برنامه ریزی برای ذخایر و کسور بازنشستگی کارکنان توان حفظ قدرت پولی و ثبات ارزش آتی آن را داشته باشد و صندوقی خود کفا و بدون اتکا به بودجه عمومی تشکیل دهد و از عهده انجام به موقع هزینه های آتی خود برآید .

موضوع این تحقیق بررسی میزان رضایت بازنشستگان از خدمات سازمان تأمین اجتماعی می باشد. جامعه آماری این تحقیق از میان کل بازنشستگان شعبه شبستر می باشد که در این تحقیق از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شده است و ۱۰۰ نفر از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی شبستر به عنوان نمونه انتخاب شد. نتایج نشان می دهد که میزان رضایت زنان بشتر از مردان می باشد و هر چه امکانات بیشتر باشد میزان رضایت هم بیشتر است.

واژه های کلیدی: رضایت،  بازنشستگان ، سازمان تأمین اجتماعی

پیشگفتار

سازمان تأمین اجتماعی گسترده ترین و اصلی ترین نهاد در عرصه بیمه های اجتماعی است که به صورت یک دستگاه عمومی غیر دولتی ، و با هویت اجتماعی ، اقتصادی و متکی بر ساز و کارهای بیمه اجتماعی و استقلال اداری و مالی اداره می شود .

این سازمان با به عهده داشتن وظیفه اجرا تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی در چهارچوب قوانین مربوطه و با توجه به محاسبات بیمه ای و رعایت اصل عدالت و نگاه بلند مدت ، نقشی اساسی در پشتیبانی و صیانت از نیروی کار و بهوبد مناسبات اقتصادی – اجتماعی در فرآیند توسعه کشور و در هماهنگی با نظام تأمین اجتماعی را ایفا         می نماید .

در این راستا در سال های اخیر سازمان تأمین اجتماعی در ایجاد بستری برای افزایش اعتماد بین سازمان و بازنشستگان کشور ، برنامه های مختلفی را به مورد اجرا گذاسته است . از مهم ترین این برنامه ها تعامل و ارتباط رو در رو با نمایندگان کانون بازنشستگان می باشد . تفراد معمولاً به سبب فقدان اطلاعات میزان درآمد یا صرفاً بخاطر ملاحظات احتیاطی در چرخه حیات خود به شکلی متفاوت از آنچه از آنها انتظار می رود ، عمل می کنند . این تفاوت شامل مراتب و مراحلی متفاوت است و عمدتاً به درجات آموزشی ظرفیت تولیدی و چگونگی شرایط بازنشستگی آنها مربوط می شود . در هر مرتبه و مرحله فرض بر این است که افراد باید برای دوران سالخوردگی از طریق شکل های متفاوت پس انداز و برنامه ریزی کنند تا اطمینان یابند که درآمد بازنشستگی آنها تا جای ممکن  به درآمد دوران اشتغال آنان نزدیک باشد . از آنجا که این امر ممکن است اتفاق نیفتد ، تأمین اجتماعی برنامه هایی دارد که هدف از آنها حل مشکل بازنشستگانی است که قادر به جبران کسری درآمد خود نیستند و این هدف را از طریق کسور دریافتی و انتقال وجوه تحقق می بخشد .

جهل جامعه ، یا بی تفاوتی آن نسبت به نظام تأمین اجتماعی می توانند موجب نوعی کوته بینی شود . به معنای فقدان دوراندیشی نسبت به سال های بدبختی و از دست دادن درآمد است . در اینجاست که تأمین اجتماعی با گونه ای برخورد (پدرانه) ظاهر می شود و افراد و گروه هایی که دارای شکل های گوناگون پس انداز هستند را حمایت می کند .  

فصل اول

مقدمه

تأمین اجتماعی ؛ یک ضرورت حیاتی برای بشر

مقوله تأمین اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین شاخص های پیشرفت جوامع در دنیای امروز رابطه نزدیک و عینی در رعایت اصل کرامت انسانی و شکوفایی آن دارد که خود می تواند در ایجاد و تقویت عزت نفس ، خود باوری ، ایجاد نگرش و انگیزش مثبت و تلاش پویایی مؤثر باشد . با توجه به اینکه اصل کرامت انسانی در آیات ، روایات و آموزه های دینی ما مورد تأکید قرار گرفته و بیانگر حفظ هویت ، استقلال و حریت همه انسان هاست . آینده نگری بر پایه برنامه ریزی علمی ضرورت و شاخص هرجامعه تحول یافته و در حال رشد است جامعه ای که در خود این نیاز را احساس کند باید زمان (حال) را با بهره گیری از اندیشه و علم روز یا زیربنایی سالم و مطمئن به زمان (آینده) پیوند دهد ، ساخت آینده ای روشن و شفاف در جهت  تضمین و تأمین زندگی کارکنان ، ویژگی سازمانی پویا ، صادق در پاسخگویی به تلاش و سپاس از به کارگیری فکر و توان علمی است و حفظ شأن و حرمت آنان که با ارزش ترین سال های عمر خود را در راه خدمت مفید و مؤثر در پیشبرد هدفهای آن سازمان به کار گرفته اند .

عامل این مهم در هر سازمان و نهاد دولتی و غیر دولتی صندوق بازنشستگی است و رسالت آن تأمین حقوق و رفاه کارکنان در دوران بازنشستگی ، از کارافتادگی و حقوق اعضای خانواده پس از فوت آنان است . این وظیفه و رسالت زمانی تحقق می یابد که صندوق با به کارگیری ابزارهای متنوع و مطمئن  و برنامه ریزی برای ذخایر و کسور بازنشستگی کارکنان توان حفظ قدرت پولی و ثبات ارزش آتی آن را داشته باشد و صندوقی خود کفا و بدون اتکا به بودجه عمومی تشکیل دهد و از عهده انجام به موقع هزینه های آتی خود برآید .

90,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.