تحقیق موسیقی کلاسیک

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق موسیقی کلاسیک به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۱۰۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منبع

نام و نام خانوادگی نویسنده: شرمن، سلان، نام نویسنده: رابرت شرمن، فیلیپ سلدن، ترجمه: رضا رضایی ، اسم کتاب: موسیقی کلاسیک رومانتیک ، آشنایی با موسیقی کلاسیک ، نشر محل نشر: تهران ، ناشر کتاب : نشر افکار

فهرست مطالب

مقدمه ۱
فصل اول ۳
اگر بیشتر بدانید، بیشتر خوش‌تان می آید. ۴
آشنایی با موسیقی کلاسیک ساده است ۵
موسیقی کلاسیک چیست؟ ۷
وقتی بشنوید تشخیص می دهید ۷
درباریان با فرهنگ ۷
برای شماست ۸
کار چه کسی است ۸
بافت و سازمان بغرنج ۹
انواع موسیقی کلاسیک ۹
موسیقی سازی ۹
موسیقی آوازی ۱۱
چرا موسیقی کلاسیک گوش کنیم؟ ۱۲
لذت هنری دارد ۱۲
الهام بخش است ۱۲
زیباست ۱۳
از الفاظ نترسید ۱۳
فصل دوم ۱۵
عناصر و اجزای موسیقی ۱۵
سرشت موسیقی کلاسیک ۱۵
تلفیق ۱۵
ریتم ۱۶
زمان و سرعت ۱۷
ضرب ثابت ۱۸
الگوهای بغرنچ ۱۸
سنکوپ ۱۹
ضرب موسیقی را پیش می برد ۱۹
مجموعه نت ها ۲۰
جمله ۲۰
ساده یا بغرنج؟ ۲۰
خوشایند و مطبوع ۲۱
هارمونی ۲۱
تولد هارمونی ۲۲
تقویت ملودی ۲۳
گام ۲۳
تونالیته ۲۵
رنگ صدا ۲۶
فرم ها و اصل ها ۲۷
فصل سوم ۲۹
صدای سازها ۲۹
تمبر سازها ۳۰
چند نت با هم ۳۰
رنگین کمان ۳۱
کنترل حجم ۳۱
زیر و بم ۳۱
چهار قسمت ارکستر ۳۲
سازهای زهی ۳۲
سازهای بادی ۳۳
سازهای برنجی ۳۳
سازهای کوبه ای ۳۴
سازهای غیر ارکستری ۳۴
گیتار ۳۴
لوت (عدد) ۳۵
ماندولین ۳۵
پیانو ۳۵
هارپسیکورد ۳۶
ساکسوفون ۳۶
هارمونیکا (ساز ذهنی) ۳۶
ارگ ۳۷
سینتیسایزر ۳۷
فصل چهارم ۳۹
ارکستر مجلسی ۳۹
ارکسترهای بزرگ ۴۰
تا قرن بیستم ۴۱
سازهای زهی ۴۱
سازهای بادی ۴۲
سازهای برنجی ۴۲
سازهای کوبه ای ۴۳
سازها ۴۴
ویولن ۴۴
ویولا ۴۵
ویولنسل ۴۵
کنترباس ۴۶
هارپ ۴۶
پیکولو ۴۶
فلوت ۴۷
اوبوا ۴۷
هورن انگلیسی ۴۷
کلارینت ۴۸
باسون ۴۸
ترومپت ۴۹
هورن ۵۰
ترومبون ۵۰
توبا ۵۱
طبل ۵۲
طبل کوچک ۵۲
تیمپانی ۵۳
مثلث ۵۳
گنگ ۵۴
اکسیلوفون ۵۴
ماریمبا ۵۴
زنگ ۵۴
سنج ۵۵
رهبر ارکستر ۵۵
فصل پنجم ۵۹
پیوند سازها ۵۹
دو ساز ۵۹
تریو ۶۰
با پیانو ۶۱
چهار ساز ۶۱
پنج ساز ۶۲
کوئینتت بادی ۶۲
کوئینتت برنجی ۶۳
بیشتر ۶۳
فصل ششم ۶۵
موسیقی دانان ۶۵
آندرِئا آماتی ۶۵
استرادیواری ۶۶
کورلی و تورلی ۶۶
پاگانینی ۶۸
غیر ایتالیایی ها ۶۸
کرایسلر ۶۹
مایسترو ۷۰
بتهوون ۷۱
مندلسون ۷۱
توسکانینی ۷۲
راینر ۷۴
استوکوفسکی ۷۴
در امریکا ۷۶
برنستین ۷۶
سپس ۷۷
فصل هفتم ۷۹
فرم ها و اصطلاحات ۷۹
سونات ۷۹
فرم سونات ۸۰
سنفونی ۸۱
ارکستر بزرگ تر ۸۲
موومان های سنفونی ۸۲
کنسرتو ۸۳
موومان ها ۸۵
منوئه ۸۵
اسکرتسو ۸۵
واریاسیون ها ۸۶
روندو ۸۶
کودا ۸۷
فصل هشتم ۸۸
باروک ۸۸
باخ ۸۸
آثار مهم باخ ۹۰
هندل ۹۱
آثار مهم هندل ۹۲
ویوالدی ۹۳
آثار مهم ویوالدی ۹۴
پرسل ۹۴
آثار مهم پرسل ۹۵
اسکارلاتی ۹۵
آثار مهم اسکارلاتی ۹۷
تلمان ۹۷
آثار مهم تلمان ۹۸
پایان سخن ۹۹
منبع ۱۰۰

چکیده

مقاله حاضر در ۸ فصل  گردآوری شده است. موسیقی کلاسیک ،عناصر و اجزای موسیقی، صدای سازها، ارکستر ، پیوند سازها، موسیقی دانان، فرم ها و اصطلاحات، موسیقی باخ ،هندل، ویوالدی و پرسل ،اسکارلاتی و تلمان  را معرفی می کند.

یاد گرفتن مطالب ضروری در مورد موسیقی کلاسیک آن قدر وقت و استعداد و زحمت لازم ندارد که مثلاً برای نواختن ساز لازم است. هدف ما نیز در کتاب حاضر این نیست که از شما متخصص موسیقی بسازیم، بلکه قصد ما این است که کمک کنیم تا شما شنونده بهتری شوید و لذت بیشتری ببرید. در ابتدا خوب است نگاهی بیندازیم به بعضی عناصر اساسی در موسیقی کلاسیک.

ریتم همان نبض یا ضربان قلب در موسیقی است و آن را پیش می راند. هر فعالیتی که در نظر بگیرید، از نفس کشیدن گرفته تا راه رفتن، دارای ریتم است و در موسیقی نیز ضربان و تپش معمولاً ویژگی و نوع موسیقی را معلوم می کند. مثلاً آوازهای گرگوریوسی جریانی آرام دارند، کنسرتوهای سبک باروک دارای فراز و فرودهای دقیق و منظم هستند، و بعضی موسیقی‌ها نیز ضرب متوقف دارند.

ملودی توالی نت هایی است با زیر و بم های مختلف که به هم چسبیده اند تا چیز رضایت بخشی بسازند. وقتی از سالن سینما بیرون می آیید و موسیقی فیلم را با سوت می زنید، دارید یک ملودی را با سوت می زنید. وقتی آوازی از شوبرت تارهای قلب تان را می لرزاند، یا بی اختیار تم‌ِ اصلی کنسرتوی شماره دوی راخمانینوف را زمزمه می کنید، معنی اش این است که این آهنگ سازان توانسته اند ملودی هایی بسازند که در یادها می مانند.

هارمونی عبارت است از صدا دادن همزمان دو یا چند نت. هارمونی سبب غنای صدای ملودی می شود، بر الگوهای متغیر ریتمیک تأکید می کند، و به موسیقی کلاسیک غنا و رزونانس مخصوص آن را می بخشد. ارون کاپلند گفته است: «هارمونی یکی از اصلی ترین دریافت های ذهن بشر است.»

رنگ، طنین یا لحن هر خواننده یا ساز سبب عمق و تنوع موسیقی می شود. مانند تفاوت یک فیلم سیاه و سفید با یک کارتون تکنی کالر است. مانند سُسی است که سرآشپز به غذا اضافه می کند، خطوط سیالی است که استاد معماری به آسمان خراش وارد می کند. مجموعه حلقه ریشارد واگنر را بدون سازهای برنجی تصور کنید، یا تصور کنید که «فور اِلیزه»ی بتهوون را به جای پیانو با ترومپت بنوازند، آن وقت متوجه می شوید که رنگ چه تأثیری بر دریافت ما دارد. صدای تلفیقی سازهای مختلف ارکستر را «رنگ ارکستری» می نامند. گاهی سازهای بادی چوبی غلبه دارند، گاهی سازهای زهی، آهنگ ساز است که این رنگ های مجزا را مخلوط و سازگار می کند تا صدای مورد نظرش ایجاد شود.

ترکیب همه این اجزا و عناصر، اساس موسیقی کلاسیک است. آهنگ ساز باید این ترکیب‌ها را انجام دهد، خواننده یا نوازنده باید آن ها را اجرا کند، و در هر مقوله و دسته ای واریاسیون‌های بی پایانی وجود دارد که منتظرند تا شنونده حریضی آن ها را ببلعد. ما کارمان خیلی ساده تر است، صرفاً میوه تلاش آن ها را می چینیم.

واژه های کلیدی: ریتم، هامونی، ملودی، تونالیته، ویولن، ارکستر، باروک

مقدمه

حتماً برای شما پیش آمده که افسوس خورده باشید چرا از فلان موضوع سر در نمی آورید. یادگیری بعضی از موضوع ها سال ها به درازا می انجامد، اما آشنایی با موضوع ها و سردرآوردن از مطالب آن ها کاری است شدنی و آسان. اگر در مورد موسیقی کلاسیک هم چنین احساسی داشته اید، می توانید به منابی مثل این پاان نامه مراجعه کنید.

شاید هم تصور می کنید که با موسیقی کلاسیک آشنایی کافی دارید؛ بسیار خوب می توانید دانسته های خود را با مطالب این پایان نامه مقایسه کنید.

در هر حال، اگرموسیقی کلاسیک را دوست دارید اگر عاشق موسیقی کلاسیک هستید اما به علت آشنایی اندک تان از آن سر در نمی آورید، این پایان نامه برای شماست. اگر از موسیقی کلاسیک اصلاً خوش تان نمی آید باز هم این پایان نامه برای شماست. مطالب ثقیل و کسالت باری را که احتمالاً در بعضی از کتاب ها خوانده اید فراموش کنید. در پایان نامه حاضر اطلاعات مفید و عملی رابه زبان ساده کسب خواهید کرد. بگذارید عده ای از بالای برج عاج سخنرانی کنند، ما توی بالکن یا کنار دستگاه پخش موسیقی می نشینیم و گوش جان می‌سپاریم به آثاری که سال های سال لذت و رضایت عمیقی به ما می بخشند. ما می خواهیم شما در این لذت با ما سهیم شوید و بعضی از رموز موسیقی را به بیان خیلی ساده دریابید . همچنین شمه ای از ماجراها و نکته های جالب تاریخ موسیقی را برای شما تعریف می کنیم. خلاصه پایان نامه من به شما کمک می کند تا

کلاف ظاهرا‌ً غامض موسیقی کلاسیک را باز کنید.

وقتی به اثری گوش می کنید تشخیص دهید که سنفونی است یا کنسرتو یا سونات.

دوره های مختلف موسیقی را بشناسید و فرق آنها را بدانید.

اگر به کنسرتی می روید احساس راحتی کنید.

مجموعه‌موسیقی کلاسیک مناسبی برای خودتان جمع کنید.

از همه مهم تر، این پایان نامه به شما کمک می ند که موسیقی کلاسیک را بفهمید و از آن لذت ببرید و اگر هم جایی صحبت موسیقی کلاسیک پیش آمد گلیم خود را از آب بیرون بکشید.

100,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله حلیت موسیقی و غناء و احکام آن
  • مقاله موسیقی
  • مقاله موسیقی در تعزیه
  • مقاله موسیقی در فرهنگ ایرانی
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.