تحقیق منابع تغذیه سوئیچینگ

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق منابع تغذیه سوئیچینگ به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۷۳ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

چکیده : ۱
مقدمه : ۳
منبع تغذیه خطی ۴
۱-۱-۲ معایب منبع تغذیه خطی ۵
۱-۱-۲-۱ بزرگ بودن ترانس کاهنده ورودی ۵
۱-۲ منبع تغذیه غیرخطی (سوئیچینگ) ۶
۱-۲-۱ مزایای منبع تغذیه سوئیچینگ ۷
۱-۲-۲ معایب منابع تغذیه سوئیچینگ ۸
یکسوساز و فیلتر ورودی ۱۱
۲-۱ یکسوساز ورودی ۱۱
۲-۳-۳ استفاده از مقاومت و تریاک ۱۳
۲-۳-۴ روش تریستور نوری ۱۳
۲-۴ فیلتر ورودی EMI/RFI 14
۳-۱ مبدل فلای‌یک غیر ایزوله ۱۵
۳-۲ مبدل فوروارد غیر ایزوله ۱۵
ادوات قدرت سوئیچینگ ۱۷
۴-۱ دیودهای قدرت ۱۷
۴-۱-۱ ساختمان دیودهای قدرت ۱۸
۴-۱-۲ عملکرد دیودهای قدرت در گرایش مخالف ۱۸
۴-۱-۵ انواع دیود قدرت ۱۹
۴-۱-۵-۱ دیودهای با بازیابی استاندارد یا همه منظوره ۱۹
۴-۱-۵-۲ دیودهای بازیابی سریع و فوق سریع ۱۹
۴-۱-۵-۳ دیودهای شاتکی ۲۰
۴-۲ ترانزیستور دو قطبی قدرت سوئیچینگ ۲۱
مدارهای راه‌انداز ۲۳
۵-۱ مدارهای راه‌انداز بیس ۲۳
۵-۱-۱ راه انداز شامل دیود و خازن ۲۶
۵-۱-۲ مدار راه‌انداز بهینه ۲۷
۵-۲ تکنولوژی ساخت ترانزیستورهای ماس‌فت ۲۸
واحد کنترل PEM 30
۶-۱ نحوه کنترل PWM 30
۶-۲-۱ مدار مجتمع مد جریانی خانواده ۵/۴/۳/۸۴۲ (۳) ۳۳
۶-۲-۲ مدار مجتمع کنترل کننده مُد جریانی از نوع سی‌ماس ۳۴
۶-۲-۳ مدار مجتمع مد ولتاژی P/FP 16666 HA 36
۶-۲-۴ مدار مجتمع مد ولتاژی ۴۹۴TL 37
۶-۲-۵ مدار مجتمع مد جریانی ۳۵۲۴ SG 38
۷-۲-۶ مدار مجتمع مد جریانی ۱۸۴۶ UC 38
سوئیچینگ ولتاژ صفر و جریان صفر ۴۱
۷-۱ سوئیچینگ ولتاژ صفر و جریان صفر ۴۱
۷-۲ مبدل فلای‌بک ولتاژ صفر ساده ۴۳
۷-۳ مبدل های سوئیچینگ نرم ولتاژ صفر ۴۳
۷-۳-۱ مبدل تشدیدی موازی ۴۴
۷-۳-۲ مبدل تشدیدی سری ۴۵
۷-۳-۳ مبدل تشدیدی سری – موازی ۴۵
۷-۳-۴ پل تشدیدی با فاز انتقال یافته ۴۷
۷-۴ سوئیچینگ نرم جریان صفر ۴۹
تجزیه و تحلیل چند منبع تغذیه سوئیچینگ ۵۱
مدار مجتمع ۴۹۴ TL 51
۸-۲ مدار مجتمع ۱۸۴۶ UC 52
۸-۳ مدار مجتمع P/FP 16666 HA 53
۸-۴ مدار مجتمع ۲۵۲۴ SG 55
مدار مجتمع ۳۸۴۲ UC 56
مدار مجتمع TOP xxx 59
برخی ملاحظات جانمایی ۶۳
مقدمه ۶۳
۹-۲ فیدبک ۶۴
۹-۳ خازن های فیلتر ۶۴
۹-۴ مسیر زمین ۶۴
۹-۵ چند نمونه طرح جانمایی ۶۵
۹-۶ خلاصه ۶۶
۹-۷ فهرست قوانین طرح جانمایی ۶۸

چکیده :

کلیه مدارات الکترونیکی نیاز به منبع تغذیه دارند. برای مدارات با کاربرد کم قدرت از باطری یا سلولهای خورشیدی استفاده می شود. منبع تغذیه به عنوان منبع انرژی دهنده به مدار مورد استفاده قرار می‌گیرد. حدود ۲۰ سال است که سیستمهایی پر قدرت جای خود راحتی در مصارف خانگی هم باز کرده اند و این به دلیل معرفی سیستمهای جدید برای تغذیه مدارات قدرت است.

این منابع تغذیه کاملاً خطی عمل می نمایند. این نوع منابع را منابع تغذیه سوئیچینگ می نامند. این اسم از نوع عملکرد این سیستمها گرفته شده است. به این منابع تغذیه اختصاراً SMPS نیز می گویند. منابع تغذیه خطی منابعی هستند که عنصر کنترل آن ها در ناحیه فعال از عملکرد خود قرار دارد. این عنصر به صورت سری یا موازی با بار قرار می گیرد و با دریافت فیدبک از خروجی، میزان ولتاژ و جریان بار خروجی را تنظیم می کند به گونه ای که ولتاژ خروجی در یک سطح از پیش تعیین شده ثابت باقی بماند. معمولاً عنصر کنترل در این دسته از منابع یک ترانزیستور دو قطبی است که با تنظیم جریان بیس آن میزان جریان رسیده به بار کنترل می شود

در فرکانسهای بالای کلیدزنی از یک ترانزیستور جهت کنترل سطح ولتاژ DC استفاده می شود. با بالا رفتن فرکانس ترانزیستور، دیگر خطی عمل نمی کند و نویز مخابراتی شدیدی را با توان بالا تولید می‌نماید. به همین سبب در فرکانس کلیدزنی بالا از المان کم مصرف Power MOSFET استفاده می شود. اما با بالا رفتن قدرت، تلفات آن نیز زیاد می شود. المان جدیدی به بازار آمده که تمامی مزایای دو قطعه فوق را در خود جمع آوری نموده است و دیگر معایب BJT و Power MOSFET را ندارد. این قطعه جدید IGBT نام دارد. در طی سالهای اخیر به دلیل ارزانی و مزایای این قطعه از IGBT استفاده زیادی شده است.

به هنگام طرح منابع سوئیچینگ فرکانس بالا، طرح جانمایی بسیار مهم است. استفاده از جانمایی خوب بسیاری از مشکلات درگیر با این منابع را حل می‌کند. مشکلات ناشی از جانمایی نامناسب بیش تر در سطوح جریان بالا و یا هنگامی که اختلاف میان ورودی خروجی زیاد باشد، خود را نمایاین می سازد. برخی از این معضلات اصلی عبارتند از:  از دست دادن تثبیت در جریان زیاد ، نویز اضافی در شکل موج کلید و یا خروجی ، ناپایداری

واژه های کلیدی: منابع تغذیه سوئیچینگ، یکسوساز ورودی، دیود های قدرت، مدارهای راه‌انداز، جانمایی

مقدمه :

منابع تغذیه سوئیچینگ امروزه و بخصوص از سال ۱۹۹۰ به این طرف جای خود را در تمامی دستگاه های الکتریکی و در صنایع الکترونیک، مخابرات، کنترل، قدرت، ماهواره ها، کشتی ها، کامپیوترها، موبایل، تلفن و … به دلیل ارزانی قیمت و کم حجم بودن و راندمان بالا باز کرده اند. به همین دلیل اکنون همه کشورهای جهان حتی در جهان سوم به طراحی و ساخت این نوع از منابع تغذیه پرکاربرد می پردازند. اما با این وجود متأسفانه هنوز این منبع تغذیه در ایران ناشناخته مانده و همه روزه مقدار زیادی از بیت‌المال المسلمین در راه ساخت منابع تغذیه غیر ایده‌آل و یا خرید این گونه منابع تغذیه سوئیچینگ از کشور خارج می شود.

فصل اول

انواع منابع تغذیه

منبع تغذیه خطی

منابع تغذیه خطی منابعی هستند که عنصر کنترل آن ها در ناحیه فعال از عملکرد خود قرار دارد. این عنصر به صورت سری یا موازی با بار قرار می گیرد و با دریافت فیدبک از خروجی، میزان ولتاژ و جریان بار خروجی را تنظیم می کند به گونه ای که ولتاژ خروجی در یک سطح از پیش تعیین شده ثابت باقی بماند. معمولاً عنصر کنترل در این دسته از منابع یک ترانزیستور دو قطبی است که با تنظیم جریان بیس آن میزان جریان رسیده به بار کنترل می شود.

60,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.