تحقیق طراحی اکستروژن

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق طراحی اکستروژن به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۹۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع :

[۱] مهندس محمود شریعتی. « اکستروژن ضربه ای  » نشرصنایع دفاع. ۱۳۷۶

[۲] محمود شریعتی. «پایان نامه کارشناسی ارشد بنام طراحی ابزار اکستروژن معکوس به کمک کامپیوتر » ۱۳۷۴

[۳] محمد حسین صادقی.« پایان نامه کارشناسی ارشد بنام  یک روش تحلیلی مراحل شکلدهی در اکستروژن ضربه ای » ۱۳۷۴

فهرست مطالب

بخش اول
فصل اول : تعریف و کاربردها ۲
۱-۱ انواع اکستروژن۲
۱-۲ امتیازات و محدودیت ها اکستروژن ضر به ای۳
۱-۳ کاربردها اکستروژن ضربه ای۶
۱-۴ مقایسه اکستروژن ضربه ای با دیگر فرایندهای مشابه۷
فصل دوم: دستگاهها و تجهیزات مورد نیاز: ۱۴
۱-۲ دستگاه برش شمش۱۴
۲-۲ کوره۱۴
۲-۳ دستگاههای انتقال شمش و محصول۱۶
۲–۴ انتخاب پرس برای اکستروژن ضربه ای۱۶
۲-۴-۱ پرس هیدورلیکی۱۷
۲-۴-۲ پرس مکانیکی۲۰
۲-۵ تهیه شمش برای اکستروژن ضربه ای ۲۴
فصل سوم : مواد ابزار برای اکستروژن ضربه ای۳۵
۳-۱ انواع فولادهای ابزار۳۶
۳-۲ عملیات حرارتی۳۹
۳-۳ ابزار مخصوص کاربردهای ویژه۴۳
۳-۴ ابزار مخصوص اکستروژن داغ۴۸
بخش دوم:
فصل چهارم: فاکتورهای طراحی در اکستروژن ضربه ای ۵۰
۴-۱ موارد کاربرد۵۰
۴-۲ نکات طراحی در اکستروژن معکوس۵۱
۴-۳ اکستروژن مستقیم۵۷
۴-۴ اکستروژن مرکب۵۹
۴-۵ اکستروژن بعنوان مرحله ای از مراحل تولید۶۰
فصل پنجم : طراحی ابزار اکستروژن ضربه ای۶۲
۵-۱ مقدمه۶۲
۵-۲ بسته۶۴
۵-۳ قالب۷۱
۵-۴ روشهای طراحی قالب۷۵
۵-۴-۱ روش خلاصه شده لامه۷۵
۵-۴-۲ یک روش تجربی ۷۸
فصل ششم : طراحی ابزار اکستروژن ضربه ای به کمک کامپیوتر ۸۱
۶-۱ انتخاب پارامترها ۸۲
۶-۲ تعیین فشار۸۴
۶ – ۳ طراحی ابزار و تعیین مراحل شکلدهی۸۵
۶-۵ مثال هایی از کاربرد نرم افزار طراحی قالب۸۷
بحث نتیجه گیری پیشنهادات۹۳
منابع ۹۴

چکیده

هدف کلی از نگاشت این پروژه شناخت روشی از طراحی اکستروژن ضربه ای است که مشکلات طراحی به روش تجربی را از بین برده است. این پروژه از دو بخش تشکیل شده است که در بخش اول تعریف فرایند اکستروژن ضربه ای کاربردهای آن امتیازات و محدودیت های فرایند و مقایسه آن با دیگر فرایندهای مشابه و همچنین تجهیزات مورد نیاز و مواد ابزار و نحوه عملیات حرارتی آنها پرداخته می شود و در بخش دوم نیز فاکتورهای طراحی و نحوه طراحی ابزار و همچنین چگونگی طراحی سنبه، قالب و تعیین مراحل شکل دهی از طریق کامپیوتر مورد توجه و بررسی قرار می گیرید.

اکستروژن ضربه ای یکی از فرایندهای مهم در ساخت و تولید قطعات نظامی و صنعتی بشمار می رود که قطعات تولیدی این روش بسیار دقیق تر نسبت به روش های مشابه و تنها فرق آن با اکستروژن  ضربه ایست که به قطعه در هنگام اکسترود وارد می شود.

طراحی قالبها به روش سعی و خطا و کارگاهی کار مشکل پرهزینه و وقت گیر بود و در نهایت نیز نمی توان مطمئن بود که نتایج طراحی بهینه باشد.علاوه بر این انجام چنین عملی نیاز به مهندسینی کار آزموده و با تجربه طراحی غالب دارد.به کار گیری کامپیوتر در این زمینه باعث کاهش هزینه ها و کم شدن زمان طراحی گردیده و از نیاز به افراد با تجربه در حد زیادی کاسته است . امروزه در اغلب شاخه های مهندسی اثر گذاشته است و انسجامی را در تحلیل طراحی و ساخت به وجود آورده است در طی دهه گذشته پیشرفتهای حاصل شده در این زمینه بیش از حد تصور بوده است به طوریکه طراحان به جای استفاده از تکنیکهای تجربی و ابتکاری اکنون از تکنیکهای کامپیوتری برای تحلیل طراحی و مدلسازی استفاده می کنند.

واژه های کلیدی: اکستروژن ضربه ای، ماشین های برش شمش، کوره، فاکتورهای طراحی

مقدمه:

تاریخچه اکستروژن

صنعت اکستروژن دارای تاریخی بالغ بر ۱۵۰ سال است اولین نوشتار در مورد این فرایند گزارش از جوزف براماه و مربوط به سال ۱۸۷۰ میلادی است . این گزارش پرس به شرح زیر است که سرب ذوب شده یا دیگر مواد نرم را به داخل یک قالب استوانه ای پمپ می کرد در حالیکه یک مندرل مخروطی در محلی هم مرکز با قالب ثابت شده بود. در سال ۱۸۲۰ توماس بور برای تولید لوله بوسیله اکستروژن ، پرسی هیدرو لیکن ساخت و بوسیله آن سیلندرهای سربی تولید کرد.

در طول جنگ چهانی لول پرسهایی با ظرافت بالا شکلدهی آلیاژهای سخت مس ، تولید لوله و دیگر محصولات ساخته شد. بعد از جنگ جهانی لول لوله های آلومینیومی و فقسه های رویی کندانسورها بصورت سرد اکسترود شدند.

اولین بار اکستروزن سرد فولاد در اروپا و در اواسط دهه۱۹۳۰ شروع و بعضی از ساز و برگهای نظامی مثل پوکه گلوله و غیره از فولاد تولید شد. در همین زمان توسط آلمانی ها نیز تحقیقاتی در زمینه اکستروژن سرد فولاد انجام شده بود که بدلیل حفظ اسرار نظامی تا سال ۱۹۲۴ آنها را به چاپ نرساندند.

بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم ارتش آمریکا با همکاری شرکت HmfG توانستند با اکستروژن سرد پوسته های فولادی MMFG کار خودش را در اکستروژن سرد فولاد توسعه بخشید و توانست توپهای ۱۰۵ میلیمتری را با موفقیت بسازد.

این پروژه از دو بخش تشکیل شده است که در بخش اول تعریف فرایند اکستروژن ضربه ای کاربردهای آن امتیازات و محدودیت های فرایند و مقایسه آن با دیگر فرایندهای مشابه و همچنین تجهیزات مورد نیاز و مواد ابزار و نحوه عملیات حرارتی آنها پرداخته می شود و در بخش دوم نیز فاکتورهای طراحی و نحوه طراحی ابزار و همچنین چگونگی طراحی سنبه، قالب و تعیین مراحل شکل دهی از طریق کامپیوتر مورد توجه و بررسی قرار می گیرید.

بخش اول

فصل اول : تعریف و کاربردها

انواع اکستروژن

۱-۱-۱ تغییر شکل

فرآیند اکستروژن از لحاظ تغییر و نوع شکل و نوع فرآیند ، عمدتاً به سه نوع گروه تقسیم بندی می شود.

اکستروژن مستقیم که در آن سنبه و قالب وضعیت افقی داشته در حالیکه ماده در حال تغییر شکل سنبه در یک جهت حرکت می کنند

اکستروژن غیر مستقیم این فرآیند همانند اکستروژن مستقیم بوده بااین تفاوت که در آن سنبه ثابت بوده و قالب متحرک است .

اکستروژن ضربه ای این فرآیند بصورت ضربه ای عمل کرده و در آن پرس ، قالب و سنبه بصورت عمودی قرار دارند . گاهی اوقات این فرآیند بعنوان یکی از انواع فرآیندهای فورجینگ نام برده می شود. فرآیند فوق را می توان به سه بخش تقسیم بندی کرد:

الف) اکستروژن ضربه ای مستقیم که در آن مطابق شکل  جهت جریان ماده با جهت حرکت سنبه یکسان می باشد.

90,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق اصطکاک
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.