تحقیق بررسی سازه های شخص القایی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بر مخاطبان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق بررسی سازه های شخص القایی صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران بر مخاطبان به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۵۰ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

منابع:

ساروخان، باقر، جامعه شناسی ارتباطات جمعی، چاپ دوم، تهران، انتشارات اطلاعات، ۱۳۶۸

شولتر، دوان- شولتر، سیدن الن، نظریه های شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، چاپ ششم، ۱۹۹۸ ، انتشارات   ویرایش

مرکز تحقیقات و مطالعات و سنجش برنامه ای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

Melvin. Defieur. Theoris of Mass Communization. longman  pablication chapter  ۷

فهرست مطالب

چکیده تحقیق: ۱
فصل اول ۳
مقدمه: ۳
موضوع پژوهش: ۴
رشد پژوهش: ۴
هدف پژوهش: ۴
ضرورت و اهمیت پژوهش: ۵
فصل دوم ۶
ادبیات و پیشینه تحقیق: ۶
۱- تعریف سازه شخصی: ۹
۲- نظریه سازه شخصی ( جورج کلی) ۹
پیش بینی رویدادهای زندگی: ۱۱
اصل تبعی ساخت: ۱۱
شباهت بین رویدادهای تکراری: ۱۱
اصل تبعی و زیست: ۱۲
تفاوتهای وزی د تعبیر نمودن رویداد ها: ۱۲
اصل تبعی سازمان: ۱۲
روابط میان سازه ها: ۱۲
اصل تبعی دوگانگی: ۱۳
اصل تبعی انتخاب: ۱۴
اصل تبعی دامنه: ۱۴
اصل تبعی تجریه: ۱۵
روبرو شدن با تجربه های جدید: ۱۵
اصل تبعی تعدیل: ۱۵
سازگاری با تجربه های جدید: ۱۵
اصل تبعی چند پارگی: ۱۶
رقابت میان سازه ها: ۱۶
اصل تبعی اشتراک: ۱۷
شباهتهای موجود میان مردم در تعبیر نمودن رویداد ها: ۱۷
اصل تبعی اجتماعی بودن ۱۷
روابط میان زدی: ۱۷
فصل سوم ۱۹
جامعه آماری : ۱۹
نمونه و نمونه گیری: ۱۹
ابزار اندازه گیری: ۱۹
روش اجرا: ۲۰
روش آماری: ۲۰
فصل چهارم ۲۱
فصل پنجم ۳۹
خلاصه و نتیجه گیری: ۳۹
محدودیتهای تحقیق: ۴۰
منابع: ۴۲
پیوست ها ۴۳

چکیده :

تأثیری پذیری مخاطبان از محتوای پیامهای وسایل ارتباط جمعی اعم از مطبوعات، رادیو، سینما، علی الخصوص تلویزیون سابقه ای دیرینه دارد. همانطور که یکی از صاحب نظران در این زمینه پیامهایی که تلویزیون به مخاطبانش ارائه می کند را به گلوله ها جائ.یی تفسیر و تعبیر نموده است « همانگونه که یک تفنگ سر پر هنگام شلیک به روی نوجی پرنده» ساچمه هایش در طیف وسیعی آنها را مورد  اصابت قرار می دهد به همان صورت هم پیامهایی که از طریق یک رسانه شلیک می شود بر مخاطبی که آنها را دریافت می کنند اثر می گذارد تلویزیون از جمله ارتباط وسایل جمعی بسیار نیرومندی است که می توان از آنها  در  روی خیر وشر با تأثیر شگفت سود گرفت و چنانچه کنترل مطلوب وجود نداشته باشد می تواند اثر بسیار مخرب و ناسودمندی را برای اجتماع  داشته باشد.

سازه  فرضیه ای عقلانی است که برای توضیح یا تعبیر رویدادهای زندگی روزمره ساخته می شود، طبق  این انتظار که سازه هایمان واقعیت های زندگی روز مره را پیش بینی خواهند کرد و آنها را توضیح خواهند داد. رفتار می کنیم. همانند دانشمندان، همواره این فرضیه ها را آزمایش می کنیم و ما رفتار خود را بر پایه سازه هایمان قرار می دهیم و آثار آن را ارزیابی می کنیم . از این رو برای بررسی سازه های القایی صدا وسیما در این تحقیق طی بررسی های مختلف و مطالعه تعداد ۱۵ سازه مختلف درک تصور می کنیم صدا و سیما در جهت القای آنها در مخاطبان در داخل کشور انجام می دهد را انتخاب کردیم و آن را داخل جدول ۴ گزینه ای با گزینه های موافقم، تا حدودی موافقم، مخالفم، و نظری ندارم قرار دادیم و با تأیید استاد این پرسشنامه ها در ۱۰۰ نفر از دانشجویان به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن داریم و از آنها خواستیم تا به مناسب میل و نظر خود به سوالات پاسخ دهند.

روش آماری که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت روش  خی دو   X2  بود.

پس از بررسی های انجام گرفته شده شخص گرد یرک سازه های ( توهم توطئه) (تهاجم فرهنگی) مورد قبول اکثریت آراء بدست آمده بود و این سازه ها و فرضیه های مربوط به آن مورد پذیرش قرار گرفت.

واژه های کلیدی: سازه های شخصی ، صدا وسیما، تلویزیون، مخاطبان

فصل  اول

مقدمه:

تأثیری پذیری مخاطبان از محتوای پیامهای وسایل ارتباط جمعی اعم از مطبوعات، رادیو، سینما، علی الخصوص تلویزیون سابقه ای دیرینه و همراه پیدایش آنها دارد. از همان آغاز انتشار نخستین روزنامه ها در یونان باستان ( آکتادیورنا وآکتاسناتوس) همواره میزان و نحوه اثر گذاری آنها بر خوانندگان ودریافت گنندگان مطالب آنها در کانو توجه نویسندگان و گردانندگان آنها و دغه دغه خاطر سیاستمداران و حکام آن زمان بوده است میزان و کیفیت تأثیرات رسانه های جمعی علی الخصوص تلویزیون به عنوان بزرگترین و پردامنه تری رسانه همواره با توجه  جامعه شناسان، ارتباط گران، سیاستمداران و ….به خود معطوف داشته است.

افزایش پژوهشهای ارتباطی با ابعاد وسیعتر و موضوعات دیر گاهی را تقویت کرد که بر مبنای آن رسانه جمعی به وضع اجتماعی- فرهنگی، سطوح نیازها و خصوصیات شخصیتی مخاطبانشان ذی نفوذ و تأثیر گذار و تأثیر آنها ممکن است غیر مستقیم، نامحسوس، طولانی و نیز تحت اشعاع سایر عوامل تقویت کننده یا تضعیف کننده این فراینند باشد،

بسیاری از صاحب نظران انتقاد گر جدیدی ، نسبت عملکرد مثبت و بهنجار رسانه های جمعی ابراز تردید کرده اند آنها بر این باورند که وسایل ارتباط جمعی من جمله تلویزویون مثل هر نهاد اجتماعی دیگری دارای کارکردهایی آشکار و مغایر با نیازهای واقعی مخاطبان نیز به دنبال دو رشته باشد و به ابراز تهاجم فرهنگی و الت دست صاحبان قدرت و ثروت تبدیل شود.

50,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله موانع و مشکلات استرداد مجرمان فراری علیرغم عضویت جمهوری اسلامی ایران در اینترپل
  • تحقیق صنعت تبلیغات
  • تحقیق حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • تحقیق بررسی وظایف و اختیارات استانداران در نظام جمهوری اسلامی ایران
  • تحقیق میثاق حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و جمهوری اسلامی ایران
  • برچسب ها : , , , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.