تحقیق انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۸۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

فدراسیون بین المللی سازمانهای مدارک بهداشتی (IFHRO ) 24
تاریخچه ۲۴
اندیشه ایجاد انجمن بین المللی مدارک پزشکی حدود نیم قرن پیش با پیشنهاد. ۲۴
تاریخچه بهداشت عمومی پس از انقلاب صنعتی ۳۳
جنبش جهانی در مورد فراهم نمودن مراقبت های بهداشتی اولیه (P.H.C ) 34
تدوین مجدد بهداشت برای همه بعد از سال ۲۰۰۰ ۳۶
بهداشت عمومی (Public Health) 39
رویکرد جدید بهداشت عمومی ۴۲
جنبه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و حقوقی بهداشت عمومی ۴۳
عوامل اجتماعی و اقتصادی مؤثر بر سلامت ۴۴
سلامت (Health ) 48
ارتقای سلامت (Health Promotion) 50
سلامت اجتماع و معیارهای مربوط به آن ۵۲
عوامل تعیین کننده تندرستی ۵۳
خدمات بهداشتی درمانی در ایران ۵۴
منابع انسانی در بهداشت و درمان ۵۷
برنامه ریزی منابع انسانی ۶۰
آموزش نیروی انسانی بهداشت و درمان ۶۳
تعیین نیازهای فعلی به کارکنان بهداشت و درمان ۶۴
نیاز به کارکنان بهداشتی بر اساس نسبت کارکنان به جمعیت ۶۵
پیش بینی نیاز بر اساس تقاضای خدمت ۶۷
مزایای بالقوه روش مبتنی بر تقاضا ۶۸
معایب بالقوه روش مبتنی بر تقاضا ۶۸
امکان استفاده از روش تقاضای خدمت ۶۹
مزایا و معایب بالقوه روش های مبتنی بر نیازها ۶۹
مزایای بالقوه : ۶۹
معایب بالقوه : ۷۰
نشانه هایی برای استفاده از روش نیازهای بهداشتی ۷۱
پیش بینی نیاز به کارکنان بر اساس هدف های خدمت ۷۱
مزایای بالقوه در روش هدف ارائه خدمات ۷۲
معایب بالقوه : ۷۲
عملی بودن خاص روش ۷۲
پیش بینی نیاز بر اساس استانداردهای کارکنان ۷۲
اصول کلی و عمومی برای انتخاب یک روش پیش بینی نیاز به کارکنان ۷۳
نیروی انسانی در تیم بهداشتی ۷۴
مشکلات موجود در رابطه با نیروی انسانی بهداشت و درمان ۷۶
اعتبارات هزینه ای بهداشتی درمانی کشور ۷۷
سیاست های بخش بهداشت و درمان در برنامه سوم توسعه ۷۹
مؤسسات و سازمانهای اداری فعالیتهای بهداشتی درمانی در ایران ۸۲

چکیده

بهداشت عمومی یک مفهوم اجتماعی و سیاسی است که هدف آن بهبود سلامت، طولانی کردن عمر و اعتلای کیفیت زندگی تمام مردم از طریق ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری و اشکال مختلف مداخله های بهداشتی است. و ارتقای سلامت عبارتست از فرآیند توانمند سازی مردم جهت افزایش کنترل بر سلامت و بهبود سلامت خود.

اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخودار است و با توجه به این مهم که اطلاع رسانی می بایست دقیق، صحیح و مطابق با آخرین پیشرفتهای فن آوری و با تکیه بر ابزار و امکانات ارتباطی مدرن و به روز و با سهولت هرچه تمام تر انجام پذیرد و نیز دسترسی به آنها در هر زمان و مکان به سادگی امکان پذیر باشد، از جمله علومی که می تواند نقش ارزنده و بسزایی در امر اطلاع رسانی پزشکی ایفا نماید، علم مدارک پزشکی است و متخصصان این رشته در کشورهای مختلف جهان جهت نیل به اهداف مذکور با تشکیل انجمنهای علمی و حرفه ای مربوطه به این مهم مبادرت می ورزند. در این بخش ضمن معرفی اجمالی مهمترین انجمن های مدارک پزشکی جهان و ایران به بررسی فعالیتهای فدراسیون بین المللی سازمانهای مدارک پزشکی (IFHRO ) می پردازیم.

واژه های کلیدی: علم مدارک پزشکی، بهداشت عمومی، سلامت، بهداشت و درمان

انجمن علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمانی ایران و جهان

در دنیای پیشرفته امروز که عصر ارتباطات و اطلاعات نام گرفته است. اطلاع رسانی از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخودار است و با توجه به این مهم که اطلاع رسانی می بایست دقیق، صحیح و مطابق با آخرین پیشرفتهای فن آوری و با تکیه بر ابزار و امکانات ارتباطی مدرن و به روز و با سهولت هرچه تمام تر انجام پذیرد و نیز دسترسی به آنها در هر زمان و مکان به سادگی امکان پذیر باشد، لذا وجود مجامعی قوی که توانایی ایجاد بستر اطلاع رسانی صحیح، بهینه، به روز و همگام با پیشرفتهای فن آوری در سطح جهان را فراهم آورد امری بدیهی و ضروری به نظر می رسد.

از جمله علومی که می تواند نقش ارزنده و بسزایی در امر اطلاع رسانی پزشکی ایفا نماید، علم مدارک پزشکی است و متخصصان این رشته در کشورهای مختلف جهان جهت نیل به اهداف مذکور با تشکیل انجمنهای علمی و حرفه ای مربوطه به این مهم مبادرت می ورزند. در این بخش ضمن معرفی اجمالی مهمترین انجمن های مدارک پزشکی جهان و ایران به بررسی فعالیتهای فدراسیون بین المللی سازمانهای مدارک پزشکی (IFHRO ) می پردازیم.

تاریخچه انجمن های علمی مدیریت اطلاعات بهداشتی و درمان جهان

اولین انجمن رسمی مدارک پزشکی در سال ۱۹۲۸ در آمریکا سازمان یافت. با وجودی که بسیاری از مسئولان و متصدیان مدارک پزشکی در کانادا در این انجمن عضویت داشتند، معذالک بمنظور استفاده بیشتر از یک سازمان با اهداف ملی در سال ۱۹۴۲ انجمن متصدیان و کتابداران مدارک پزشکی را در کانادا بنیاد نهادند.

پرسنل مدارک پزشکی انگلستان نیز درصدد تشکیل و ایجاد سازمانی مشابه بودند، لیکن این امر مهم در اثر جنگ جهانی دوم به تعویق افتاد و در سال ۱۹۴۸ انجمن متصدیان مدارک پزشکی بریتانیای کبیر جمعیت واحدی را ایجاد کردند.

به زودی در سال ۱۹۴۹ انجمن بیمارستانهای استرالیا با آگاهی به ارزش کادر کارآزموده مدارک پزشکی، مبادرت به تشکیل سازمان جدیدی نمود و این عمل باعث تشکیل دو سازمان، یکی انجمن متصدیان اسناد و مدارک پزشکی ولز و دیگری انجمن کتابداران اسناد و مدارک پزشکی ویکتوریا شد.

60,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی: برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.