تحقیق آموزش والیبال

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

تحقیق آموزش والیبال به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۴۹ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

تاریخچه والیبال ۱
تولد والیبال ۵
تکنیک توپگیرى ۸
انواع تکنیکهاى مقدماتى توپگیرى ۹
تمرینات توپگیرى با یک دست )غلت( ۹
حرکت به اطراف ۱۰
شیرجه ۱۰
– ایستادن در مقابل دیوار و انجام حرکت افت: ۱۲
– اجراء فن شیرجه با خم شدن کامل روى زمین: ۱۳
– دریافت توپهاى آویزان در زیر توپ: ۱۳
تکنیکهاى مقدماتى توپگیرى (۲) ۱۴
نکات ایمنى ۱۴
قوانین و مقررات (۲) ۱۵
تعویض بازیکنان ۱۵
محدودیتهاى تعویض ۱۶
تعویض استثنائى ۱۶
تعویض بواسطه اخراج یا محرومیت ۱۷
تعویض غیرقانونى ۱۸
خطاهاى ضربهٔ حمله ۱۸
خطاهاى دفاع روى تور ۱۹
استراحت در بازى ۲۰
مقدمات مسابقه ۲۱
قوانین و مقررات )۳( ۲۱
توپ ۲۳
توپ در بازى ۲۳
نحوهٔ استقرار بازیکنان در زمین ۲۵
آرایش تیم (ترکیب) ۲۶
کاپیتان ۲۷
– وظایف عمده کاپیتان: ۲۷
مربى- وظایف مربى: ۲۸
قوانین و مقررات )۴( ۲۹
جاگیرى بازیکنان در زمین ۲۹
خطاهاى جاگیرى ۳۰
تعداد ستها در یک مسابقه ۳۱
تشکیلات داورى ۳۳
وسایل تخصصى رشته ۳۶
منطقه بازی ۳۶
سطح بازى کردن ۳۶
خطوط روى زمین ۳۷
مناطق و نواحى ۳۸
درجه حرارت ۳۹
نور ۳۹
تور و میلهها ۳۹
ساختار تور ۴۰
نوارهاى کنارى ۴۰
آنتنها ۴۱
میلهها ۴۱
وسایل اضافى ۴۱
موارد منع ۴۳
منابع : ۴۵

چکیده

در این مقاله درباره تاریخچه والیبال، تکنیک توپ‌گیرى، انواع تکنیک‌هاى مقدماتى توپ‌گیرى، قوانین و مقررات و وسایل بازی والیبال توضیح داده می شود.

شیرجه: مسلم است که لازمه ی  یادگیرى صحیح و کوتاه مدت مهارت‌ها، در وهله ی اول به آمادگى بدنى مطلوب و قابل قبول بستگى دارد. داشتن فیزیک بدنى خوب نیز از جمله موارد مهم یادگیرى محسوب مى‌شود. بازیکن والیبال باید بتواند سریع بدود، تغییر مسیر ایجاد کند، پرش مناسب داشته باشد، براى کسب چابکى به یادگیرى مهارت‌هاى ژیمناستیک بپردازد و… . آمادگى عضلانى خصوصاً در اهرم‌هاى دست نیز یکى دیگر از موارد قابل توجه است که براى فراگیرى مهارت شیرجه الزامى به‌نظر مى‌رسد. به‌علاوه تمرینات تخصصى و متنوعى وجود دارد که به بازیکن کمک مى‌کند تا بتواند فن شیرجه را بهتر بیاموزد. اجراء موفقیت‌آمیز این مهارت از سوى فراگیران، رفته رفته موجب ایجاد انگیزه قوى‌تر براى فراگیران بیشتر مى‌شود. آنان از اجراء این فن لذت مى‌برند و بیشتر کوشش مى‌کنند تا مهارت را به نحو بهترى بیاموزند. تمرینات شیرجه، این امکان را براى فراگیران فراهم مى‌کند تا آنان بتوانند ویژگى‌هاى مشخصى را به نمایش بگذارند. نکته مهم دیگر اینکه در حد امکان لازم است از سایر ورزش‌هائى که بیشتر با مهارت‌هاى این ورزش همخوانى دارد استفاده شود. اجراء این تکنیک در قدیم از وسعت و زیبائى خاصى برخودار بود و تماشاگر از دیدن چنین صحنه‌هائى به‌وجد مى‌آمد. ولى به همان نسبت، انجام این فن به‌دلیل نداشتن آمادگى لازم با خطر همراه بود. امروزه تکنیک پیشرفته آن ضمن داشتن زیبائى خاص خود تا حد قابل قبولى موجب شده تا صدمات احتمالى این فن به حداقل برسد، زیرا اجراء آن در ارتفاع پائین و تقریباً هم‌سطح زمین انجام مى‌شود.

واژه های کلیدی: تکنیک توپ‌گیرى، شیرجه، کاپیتان، خطاها

تاریخچه والیبال

والیبال در سال ۱۸۹۵ میلادی مطابق با سال ۱۲۷۴ شمسی توسط ویلیام .ج . مورگان مدیر Y.M.C.A در هولیک ایالت ماساچوست آمریکا ابداع شد.

درابتدا این ورزش مینتونت نام گذاری شده بود ودلیل انتخاب این نام برای همگام نامعلوم بود. تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را به وجود آورد که بازی ازروی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد. مورگان با استفاده ازتوئی توپ بسکتبال که به دلیل سبکی وزن به دست ها آسیب نمی رساند بازی را شروع کرد. با وجود اینکه به طور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولی طولی نکشید که در کلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلاند عمومیت یافت.دراسپرینگ فیلد، دکتر ت-آهالستیگ با مشاهده بازی، مینتونت را به والیبا ل تغییر نام داد، زیرا قصد اساسی از بازی کردن، فرستادن و برگشت دادن ردو بدل کردن توپ از روی تور است که کلمه والیبال در معنا این نیت را مشخص می سازد. با اینکه والیبال در آغاز ورزش سالنی بود و در محل های سرپوشیده بازی آن انجام می شد و اساساً برای فعالیت های سرگرم کننده پیشه وران و تجّار اختصاص یافته بود ولی کم کم به زمین های روباز کشیده شد و به عنوان یکی از فعالیت های جالب توجه تابستانی درآمد و به شدّت تعقیب می شد. در آغاز برای بازی والیبال قوانین خاصی تدوین نشده بود، هر فرد و در هر کشوری به میل خود و به طریق مختلف با توپ بای می کردند. رفته رفته والیبال در مناطق و نواحی مختلف جهان گسترش می یافت. همچنان که هر ابداع یا اختراعی در آغاز با نواقص همراه بوده و به مرور زمان تکمیل و رفع نواقص می شود، والیبال نیز ازاین قاعده مستثنی نبود و کم کم قوانین برای این بازی وضع شد و روش ها و حرکات تکنیکی جایگزین حرکات قبلی گردید. درسال ۱۹۰۰ پذیرفته شد که امتیازات هر ست بازی ۲۱ پوئن امتیاز باشد.

40,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله قوانین و مقررات حفاظت محیط زیست
  • مقاله والیبال
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.