مقاله راهکارهای فردی انحرافات جنسی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

عنوان

مقاله راهکارهای فردی انحرافات جنسی

تعداد صفحات:۷۵

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

در سالیان اخیر نابسامانی های اجتماعی زمینه ساز انحرافات جنسی در جهان شده واین روند مسیری رو به رشد داشته که بی تردید تهدیدی برای سلامت آدمی است. گر چه انحرافات جنسی از کهن­ترین کجروی های بشری است که آثار زیانبار فراوانی درتاریخ بشر بر جای نهاده، در هیچ دوره ای از تاریخ بشر مانند عصر حاضر، جهان این گونه دستخوش بحران­ها و التهاب های فراگیر نبوده است. قاچاق زنان و کودکان، فحشای جنسی، همجنس بازی و افزایش سقط جنین، سر فصل خبرهایی است که هر روز از گوشه وکنار جهان شنیده می­شود.

بنابراین به دلایل متعدد، موضوع رفتارهای جنسی به چالشی جهانی تبدیل شده و امروزه با بحرانی روبه روییم که به دست خود بشر ایجاد شده است. اسلام بسیاری از آموزه های خود را به موضوعات جنسی اختصاص داده؛ مانند ازدواج و آداب آمیزش، انحرافات جنسی و عوامل زمینه ساز آن و نیز راه های پیش گیری و درمان آن. از همین رو می­توان دراین راستا اسلام را دارای فرهنگ جنسی سالم و هماهنگ دانست که نه تنها سخن از موضوعات جنسی را امری ناپسند نمی­داند، بلکه با بیان انواع احکام شرعی (حلال و حرام و مستحب ومکروه) مسلمانان را ملزم نموده که این فرهنگ را رعایت کنند. بی تردید آشنایی با دیدگاه های اسلام در این باره می­تواند افراد را از سرگردانی در میان گرایش های مختلف برهاند؛ دیدگاه هایی که رعایت آن­ها زمینه ساز سلامت جنسی افراد و کاهش بروز انحرافات جنسی در اجتماع است.

قدرت و قوّت بسیار غریزه جنسی و میل به خوردن و آشامیدن در بشر و تأثیر فراوان و غیر قابل انکار آن در چرخه زندگی او و نقش بنیادی و بسیار قوی آن در شکل دهی به شخصیت و رفتار و افکار او و سمت و سوی بخشی به تحرکات فردی و اجتماعی او قابل انکار نیست. بنابراین بهترین و اساسی­ترین راهکار کنترل شهوت و ترک گناه ازدواج است. اگر ازدواج به هیچ وجه مقدور نیست، در این صورت چاره ای جز استفاده از روش های کنترلی و پیشگیری هایی که گفته می شود نیست، لذا در این مقاله به مهم­ترین راهکارهایی که زمینه خشکاندن مرض انحرافات جنسی می شود بررسی می شود.

 

واژه های کلیدی: راهکار کنترل شهوت و غریزه جنسی، راهکارهای پیش گیری از خودارضایی،راهکار مبارزه با لواط، راهکار مبارزه با زنا، راهکار درمان چشم چرانی

فهرست مطالب

چکیده ۶
مقدمه ۸
راهکار کنترل شهوت و غریزه جنسی ۹
۱) برنامه‌ریزی برای کار مداوم ۹
۲) تنظیم خواب ۱۲
۳ ) پرهیز از عشوه و ناز در سخن گفتن با نا محرم ۱۳
۴) فرار از موقعیت آسیب زا ۱۵
۵) پرورش تقوا و معنویت در وجود خویش ۱۶
۶) روزه گرفتن ۱۷
۷)وقار در رفت و آمد ۱۹
۸ )اصلاح و مهاجرت ۲۰
راهکارهای پیش گیری از خودارضایی ۲۳
آسیبهای خودارضایی ۲۳
الف. ضررها و آسیب های جسمانی ۲۳
ب. آسیب های روانی خودارضایی ۲۴
ج. آسیبها و ضررهای اجتماعی ۲۵
راهکارهای مبارزه با خودارضایی ۲۶
۱) ورزش و فعالیت بدنی ۲۶
۲) کیفیت خواب ۲۸
الف. با وضو بودن ۲۹
ب. محاسبه ۲۹
ج. دعا و تلاوت قرآن ۳۰
د. به سمت قبله خوابیدن ۳۰
۳) اصلاح برنامه غذایی ۳۱
۴) اجتناب از مشاهده فیلم های مبتذل ۳۳
۵ ) انتخاب دوست خوب ۳۳
۶) استحمام با آب سرد ۳۶
۷) تقویت اراده ۳۷
راهکای پیشگیری از زنا ۴۱
۱ ) اجتناب از هم جواری با نامحرم ۴۲
۲ )اجتناب از خلوت ۴۳
۳)عدم جلب توجه نامحرم ۴۴
۴) ازدواج ۴۵
۵) جلوگیری از بد حجابی ۴۶
۶) پرهیز از مصافحه ۴۸
۷) یاد معاد و آخرت ۴۸
۸) حاضر نشدن در محیط های آلوده ۵۰
راهکارهای مبارزه با لواط یا همجنس‌گرایی ۵۱
۱) مقابله با افکار شیطانی ۵۱
۲ )اجتناب از نگاه شهوت‌آمیز به پسرها ۵۲
۳)اجتناب از خوابیدن دو مرد یا دو زن ۵۳
۴ )کنترل افکار هوس آلود ۵۴
۵) توجه به آثار و عواقب همجنس‌بازی ۵۴
راهکار درمان چشم چرانی ۵۷
۱)توجه به نتایج چشم پاکی ۵۸
۲) عدم خود نمایی زنان ۶۰
۳) پرهیز از استعمال بوی خوش ۶۱
۴) نهی از نگاه به نامحرم ۶۲
۵) پوشش مناسب ۶۴
نتیجه گیری ۶۷
منابع و مآخذ ۶۹

منابع

قرآن کریم

نهج البلاغه؛ ترجمه محمد دشتی.

پژوهش و تحقیق سازمان ملی جوانان( ۱۳۸۱ش)، بررسی اوقات فراغت جوانان، تهران، مؤسسه فرهنگی اهل قلم. چاپ اول.

نوری همدانی، حسین(۱۳۸۴ش)، جایگاه بانوان در اسلام، بی­جا، انتشارات مهدی موعود(عج)، چاپ چهارم.

حکیمى، محمدرضا و حکیمى، محمد و حکیمى، على (۱۳۸۰ ش) ، الحیاه، ترجمه احمد آرام‏، تهران‏، دفتر نشر فرهنگ اسلامى‏، ‏چاپ اول‏

ام. رابین دیماتئو (۱۳۷۸ش) ، روان شناسی سلامت، ترجمه محمّد کاویانی و همکاران، تهران، انتشارات سمت.

سیلوانس استال (بی­تا) ، آن­چه یک جوان باید بداند، ترجمه نصرت اللّه کاسمی، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.

طبرسى، فضل بن حسن (۱۳۷۲ ش) ، مجمع البیان فى تفسیر القرآن‏، تحقیق: با مقدمه محمد جواد بلاغى‏، تهران، انتشارات ناصر خسرو، چاپ سوم.

جعفری، حبیب الله: اهمیت پزشکی روزه در سلامت انسان. تهران: امیرکبیر. اول: ۱۳۷۹٫

حرعاملى، محمد بن حسن (۱۴۰۹ق.)، وسائل الشیعه، قم، مؤسسه آل البیت)ع).

حسین خانی، هادی(۱۳۸۶ش)، هفت روش پیشگیری از انحرافات جنسی. قم، انتشارات مؤسسه آموزشى وپژوهشى امام خمینى (ره)، چاپ دوم.

طباطبائی، سید محمدحسین (۱۴۱۷ق) ‏، المیزان فى تفسیر القرآن، قم، دفتر انتشارات اسلامى جامعه‏ى مدرسین حوزه علمیه،‏ چاپ پنجم.‏

مقدمه:

یکی از مسائلی که ذهن دانشمندان را به خود معطوف ساخته مسئله انحرافات جنسی است. اسلام برخلاف نظر مخالفان، واپس زدن میل جنسی را جایز نمی­شمارد و تنها راه ارضای جنسی را از طریق ازدواج دائم و موقت پیشنهاد می­کند و لذت­گرهای سمعی و لمسی را مخصوص همسران می داند و رفتارهای نابهنجاری چون استمناء، لواط، مساحقه و زنا را زشت و مذموم می­شمارد و آنها را برخلاف فطرت بشر می داند. این انحرافات آسیب­های جبران ناپذیری بر جسم و روح فرد می­گذارد و باعث قطع نسل بشر، اختلال درنظم اجتماع ، رکود معنویت و سقوط اجتماع می گردد و تمایل فطری مرد به زن و زن به مرد با به صفت انحراف جنسی تغییر می­دهند. و به همین جهت اسلام راهکارهایی جهت جلوگیری از انحرافات جنسی ارایه می دهد که از بهترین و مهمترین الگوهها می باشد .

راهکار کنترل شهوت و غریزه جنسی:

  بی‌تردید یکی از نیرومندترین غرایز، نیروی شهوت است. این نیرو که از ابتدای تولد به صورت نهفته در وجود آدمی به ودیعه نهاده شده است، تا زمان بلوغ هم چنان دوران آرام و بی‌تحرکی را پشت سر می‌گذارد، اما به محض شروع دوران نوجوانی آرام آرام زمان بیداری و شکفتگی آن فرا می‌رسد و رفته رفته تمامی وجود نوجوان را دربرمی‌گیرد و بر تمامی رفتار انسان اثر می‌گذارد و او را به گناه وا می دارد زیرا؛ بیشتر گناهان یک جوان ناشی از بر افروختگی نیروی شهوت و غریزه جنسی در او است. دین داری و معنویت تا حدود زیادی انسان را از آلودگی حفظ می کند، ولی در هر صورت انسان دارای غرایزی است که اگر به موقع و به صورت صحیح ارضا نشود، سلامتی بدنی و روانی و حالت های معنوی انسان را نیز دچار چالش خواهد ساخت. نیروی غریزه در انسان به قدری قوی است که گاهی باعث شکسته شدن مقاومت افرادی می شود که به علم و عمل مشهور عام و خاص بوده اند. باید سعی کنید هر چه زودتر پاسخ منطقی و مناسبی برای تامین نیازهای طبیعی و غرایز داشته باشید، برای کنترل فردی غریزه جنسی هم خود فرد و هم والدین و اطرافیان مسئولیت دارند. آن چه مربوط به خود فرد می­شود عبارتند از:

۱)  برنامه‌ریزی برای کار مداوم:

نوجوانان از نیروی سرشار و فوق‌العاده‌ای برخوردارند. این نیرو اگر در زمینه‌های دیگر مورد استفاده قرار نگیرد و به صورت مطلوب از آن استفاده نشود، با توجه به شرایط سنی نوجوان در قالب امور جنسی و شهوانی ظاهر خواهد شد. اگر نوجوانان به کار مداوم عادت کنند و نیرو و توان خود را در این زمینه به مصرف برسانند تا حدودی از انحرافات اخلاقی و شهوت و غریزه جنسی در آنان پیشگیری می‌شود. کارهای بدنی موجب تعادل جسم و روان می‌شود.

افرادی که به کار مداوم مشغول هستند و نیرو و استعدادشان در زمینه‌های مثبت و سالم به کار می‌اندازند، کمتر دچار انحرافات اخلاقی و بحران‌های روحی می‌شوند. کار موجب می‌شود نیرو و انرژی نوجوان قبل از آن که به چربی‌های اضافی تبدیل گردد و اختلالاتی در ساز و کار اندام‌های بدن ایجاد گردد، از طریق سوخت و ساز مفید و سالم به مصرف برسد. (دنیای بلوغ، ص۴۹)

 

90,000 ریال – خرید

 

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
برچسب ها : , , , , , , , , , , , ,
برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

جستجو پیشرفته

دسته‌ها

آخرین بروز رسانی

    جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.