مقاله بیکاری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله بیکاری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۶ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه ۱
برآوردی از آمار بیکاری در ایران در سال ۱۳۸۳ ۲
نرخ بیکاری در ایران ۳
معضل بیکاری ۳
بیکاری یعنی چه ۴
انواع بی‌کاری ۴
کار افغانیان در ایران ۵
بیمه بیکاری ۶
مواردی که مقرری بیمه بیکاری قطع خواهد شد : ۷
بیکاری مهم ترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در جوانان است ۸
راه کاری جهت از بین بردن معضل بیکاری ۹
ایجاد انگیزه در کارکنان ۱۱
نظریه بهداشت محیط انگیزشی ۱۲
انتظارات و نیازهای کارمندان‌تان را تشخیص دهید ۱۳
کارکنان‌تان را تقویت کنید تا احساس کنند به کار خود مسلط هستند ۱۴
هرگز تصور نکنید که تقدیر از افراد در آن‌ها اعتمادبه‌نفس دروغین ایجاد می‌کند ۱۴
فراتر از فرضیه ۱۵
اسرار هفتگانه راهبری کسب و کار درعصر جدید ۱۵
مشکل بیکاری در مصاحبه با جمعی از دانشجویان ۱۹
علت اصلی بالا رفتن نرخ بیکاری در کشور ۲۱
فهرست منابع ۲۴

چکیده

در این مقاله درباره بیکاری، انواع بیکاری،بیمه بیکاری، بیکاری مهم ترین عامل بروز آسیب های اجتماعی در جوانان، راه کاری جهت از بین بردن معضل بیکاری، ایجاد انگیزه در کارکنان و اسرار هفتگانه راهبری کسب و کار درعصر جدید و … مطالبی بیان می شود.

بیکاری در اکثر جوانان ، نیاز به استقلال مالی را تشدید کرده است. به طوری که برای از بین بردن فقر مالی حاضر می شوند به انجام هر نوع ضد هنجار و ضد ارزشی تن دهند.

داشتن هدف در زندگی یکی از مهم ترین عواملی است که زندگی یک فرد را جهت بخشیده و باعث می شود فرد با انگیزه بیشتری برای ساختن آینده بهتر تلاش کند.

وقتی جوان برای یافتن کار و یا ادامه تحصیل ناکام می ماند ، برای پر کردن اوقات فراغت خود به محیط بیرون از خانه رفته و معلوم نیست در جامعه با چه افرادی و از چه سطح فرهنگی برخورد پیدا کند.

فقر پس از بیکاری یک فرد نمود عینی پیدا می کند. بنابراین اگر زمینه اشتغال و تحصیل جوانان فراهم شود مطمئنا تعداد جوانان بزهکار جامعه به طور چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وخوشبختانه جوانان کشور ما از سطح شعور و درک بسیار بالایی برخوردار بوده و به دلیل پرورش یافتن در یک محیط اسلامی ، مفهوم ضد ارزش بودن برخی رفتارها و اعمال ناپسند را به خوبی درک کرده و در صورت فراهم بودن شرایط تحصیل و اشتغال ، تمایل بسیار کمتری نسبت به آسیب های اجتماعی از خود نشان می دهند.

بیکاری در جوان ، احساس پوچی و بیهودگی را تشدید می کند. به همین لحاظ نسبت به ادامه زندگی اشتیاق کمتری نشان داده و در بعضی موارد حتی اقدام به خودکشی و یا فرار از خانواده ، به عنوان اولین راه حل های رهایی از چنین وضعیتی انتخاب می شود.

واژه های کلیدی: بیکاری، آسیب اجتماعی، ایجاد انگیزه، بیمه بیکاری    

مقدمه

بیکاری از جمله معضلات دردناکی است که جامعه جوان کشور بیش از پیش با آن روبه‌روست. هجوم بیکاران برای پیوستن به بدنه دولت و فقدان ارائه امکانات سرمایه گذاری سازماندهی شده برای ایجاد اشتغال، از جمله مسائلی است که کمتر در بودجه‌ریزی به آن توجه می شود .در این راستا، ارائه آمارهایی در مورد میزان بیکاری در کشور حائز اهمیت است. با وجود خدمات انکار نشدنی دولت خاتمی در بحث مربوط به اشتغال، هنوز هم به نظر می رسد که برنامه های محدودی برای حل این مشکل وجود دارد.

یکی از آثار اقتصادی ناشی از اجرای بودجه ۸۴ این است که بیکاری جوانان از جامعه ریشه کن خواهد شد یا حداقل بر آمار بیکاری جوانان افزوده نخواهد شد؟

به نظر می رسد که مطرح کردن بحث ریشه کنی به لحاظ واقعیت، کمتر عینی باشد. در پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا نیز درصد اندکی از میزان بیکاری به صورت پیش بینی نشده وجود دارد که در نهایت با بر نامه ریزی های اقتصادی موثر به حد اقل ممکن کاهش می یابد.

شهاب پرورخواه یک فارغ التحصیل بیکار در اینباره می گوید: ما نیز امیدواریم که بودجه ریزی به  ” یکی از آثار اقتصادی ناشی از اجرای بودجه ۸۴ این است که بیکاری جوانان از جامعه ریشه کن خواهد شد یا حداقل بر آمار بیکاری جوانان افزوده نخواهد شد؟… ”

برآوردی از آمار بیکاری در ایران در سال ۱۳۸۳

برپایه نتایج طرح آمارگیری از ویژگی‌های اشتغال و بیکاری خانوار مرکز آمار ایران در بهار سال ۸۳، نرخ بیکاری و مشارکت نیروی کار به ترتیب ۴/۱۰ درصد و ۲/۳۸ درصد بوده که بهبود قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

بر مبنای برآوردهای دولت، پیش‌بینی می‌شود شاخص‌های اساسی بازار کار در سال ۸۴ بهبود یابد، به گونه ای که نرخ مشارکت به ۸/۳۹ درصد افزایش پیدا کند و نرخ بیکاری حدود ۴/۰ کاهش یابد. البته کاهش نرخ بیکاری در سال ۸۴ مستلزم تحقق رشد اقتصادی به میزان ۱/۷ درصد و رشد بهره‌وری نیروی کار به میزان ۳/۱ درصد است.

گسترش سرمایه گذاری جدید توسط بخش غیردولتی، کاهش هزینه‌های بیکاری و بودجه واقعی استفاده از نیروی کار، توانمند سازی نیروی کار و استفاده از ظرافت‌های بازار کار خارجی، در محقق شدن اهداف مربوط به شاخص‌های اساسی بازار کار موثر هستند که در بودجه سال ۸۴ مورد توجه قرار گرفته است.

میانگین رشد سرمایه گذاری در ۴ سال اول برنامه سوم، ۱۰ درصد است که به عبارتی ۳ درصد از رشد پیش‌بینی شده در برنامه بیشتر است. براساس پیش‌بینی صورت گرفته، اگر رشد اقتصادی سال جاری نیز بالاتر از حد مصوب برنامه سوم باشد و در سال شروع اجرای برنامه چهارم توسعه یعنی سال ۸۴، سرمایه گذاری با نرخ ۳/۱۱ درصد رشد یابد، رشد اقتصادی به ۱/۷ درصد بالغ می‌شود.

در حالی بانک مرکزی نرخ بیکاری را ۴/۱۰ درصد اعلام می کند که در گزارش اقتصادی دولت که از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی منتشر شده است نرخ بیکاری در حدود ۵/۱۴ درصد است.

درصد نرخ بیکاری در گزارش اقتصادی دولت که در ۴ جلد سازمان مدیریت و برنامه ریزی منتشر شده، درست و صحیح است و باید در خصوص نرخ بیکاری و صحت آن دولت تجدید نظر کند و شواهد و استنادات را در این زمینه بررسی کند تا حق بیکاران کشور ضایع نشود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اعلام کرده است که در سال آینده ۴۵/۰ درصد نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد که این امر با توجه به بالا بودن میزان بیکاری بسیار پایین است و باید تمام بخش های اقتصادی و غیراقتصادی دولت بر آن اهتمام بیشتری کند. البته باید مجلس وقت بیشتری برای بیکاری می گذاشت، اما مجلس هم در این امر کوتاهی کرده است.

حالا با توجه به ارائه این آمار و ارقام فکر می کنید معضل بیکاری جوانان تا چه زمانی ریشه کن می شود؟

نرخ بیکاری در ایران

نرخ بی‌کاری در استان‌های مختلف ایران متفاوت است. اما اغلب نرخ بی‌کاری در استان‌های مرزنشین که عموماً سُنی مذهب و از استان‌های محروم ایران هستند از دیگر نقاط ایران بالاتر است.

گفتنی است که حدود ۷۰ درصد جمعیت ایران زیر ۳۵ سال سن دارند و از کل جمعیت ایران، نزدیک به یک چهارم از نیروی کار کشور فاقد اشتغال و بیکار است.

معضل بیکاری

در سال ۲۰۰۵ میلادی (۱۳۸۴ خورشیدی) نشریه تحقیقات اقتصادی خاورمیانه (میس) در یک گزارش کامل تحلیلی از معضل بیکاری در ایران نوشت: «بحران بیکاری ۴۰ درصدی در ایران که ۲۸ میلیون را شامل می‌شود، جمعیت کل کشور را به طور نسبی دچار فقر اقتصادی کرده است.»

در همین سال دولت ایران اعلام کرده است که نرخ بیکاری در کشور حدود ۱۲ درصد است که این آمار در نظر برخی آگاهان غیرواقعی می‌نماید

بی‌کار در اقتصاد به فردی گفته می‌شود که قادر به انجام کار و جویای کار باشد اما شغل با درآمدی پیدا نکند.

کودکان و افراد مسن از آن جهت که قادر به انجام کار نیستند و ههچنین زنان خانه‌دار به علت آنکه جویای کار نیستند، جزو بی‌کاران به حساب نمی‌آیند. گروهی که هم قادر به انجام کار باشند و هم جویای کار باشند «جمعیت فعال» نامیده می‌شوند. نرخ بی‌کاری نسبت جمعیت بی‌کار به جمعیت فعال است که به صورت درصد بیان می‌شود.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله اشتغال و بیکاری
  • برچسب ها : , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.