مقاله آمیخته بازاریابی

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

عنوان

مقاله آمیخته بازاریابی

تعداد صفحات: ۲۶

نوع فایل : ورد و قابل ویرایش

چکیده

کاتلر[۱](۱۹۹۱) آمیخته بازاریابی[۲] را مجموعه ای از متغییر های (ابزارهای) قابل کنترل  بازار یابی می داند که شرکت ها از آنها برای بدست آوردن پاسخ مطلوب از بازار هدف استفاده میکنند.آمیخته بازاریابی در برگیرنده همه کارهایی است که شرکت می تواند انجام دهد تا بر میزان تقاضا برای محصولاتش اثر بگذارد.

پس از جنگ جهانی دوم بود که اهمیت بهره گیری از جهت گیری بازاریابی بیشتر شدواین امر بدلیل تحول در نحوه تفکر ورویکرد علمی نسبت به بازار یابی بود .به هر حال نهایتا شهرت و افتخار بهره گیری از آمیخته بازاریابی “”۴p به مک کارتی رسید .ابزارهای آمیخته بازار یابی بستگی به مورد و زمینه مورد استفاده ممکن است زیاد باشد که مک کارتی چهار ابزار از ابزارهای فوق را معرفی نموده است ،این ابزارها به ۴pمعروف میباشند.

بطور کلی آمیخته بازاریابی ابزاری است که مدیران بازاریابی تلاش میکنند تا از طریق آن اهداف خود را در بازار هدف مححق سازند .این عناصر قابل کنترل عبارتند از: محصول ،قیمت ، توزیع وترفیع.

– محصول:ترکیبی از کالا  و خدماتی که شرکت به بازار مورد نظر ارائه میکند.به عبارت دیگر هر چیزی که  جهت توجه،اکتساب ،کاربرد ویا مصرف بتوان به بازار عرضه کرد بطوری که بتواند نیاز یا خوی استه ای را ارضا نماید محصول گویند .باید دانست که محصول چیزی بیش از کالای قابل لمس است .محصول شامل اشیای فیزیکی ، خدمات اشخاص ،مکان ها ،سازمان ها وفکرهای سازنده (ایده آل)یا آمیزه ای از این هاست (کاتلر و آرمسترانگ،۱۳۹۱)

– قیمت :مقدار پولی که برای کالا و خدمات هزینه میشود ،قیمت آن کالایا خدمات گویند،در عین حال قیمت مجموعه ارزشهایی است که مصرف کنندگان برای منافع ناشی از داشتن یا استفاده از کالا یا خدمات مباده میکنند (عزیزی،۱۳۸۱)

قیمت تنها جزء آمیخته بازاریابی است که درآمد ایجاد میکند ،تمامی اجزای دیگر هزینه بر هستند (ونوس،۱۳۸۰)

– ترفیع : مقصود از ترفیع فعالیت هایی است که شرکت انجام میدهد تا بتواند در مورد ارزش محصول خود اطلاعاتی خوب به خریدار بدهد و مشتریان را تشویق کند که محصول مذکور را بخرند. (کاتلر و آرمسترانگ، ۱۳۹۱) ترفیع شامل ترکیبی ویژه از فروش مستقیم اجرای پیشبرد فروش ،روابط عمومی ، بکارگیری روشهای خاص در بازاریابی میشود که شرکت میکوشد بدان وسیله به هدف های بازاریابی نایل آید.

– مکان :کانال توزیع باعث میشود کالا از تولید کننده به مصرف کننده برسد. نقش کانال توزیع این است که فاصله ها بین انواع کالا و خدمات ومصرف کنندگان را کاهش داده و یا آنرا از بین ببرد.(محب علی ،۱۳۷۹)

 

واژه های کلیدی: آمیخته بازاریابی ، محصول ،قیمت ، ترفیع ، مکان( توزیع)

 فهرست مطالب

چکیده ۴
مقدمه ۶
آمیخته بازاریابی ۷
پیدایش مفهوم ps4 7
مفهوم آمیخته بازاریابی ۸
عناصر آمیخته بازاریابی ۱۰
چهار پی(P) ترکیب عناصر بازار یابی ۱۸
تجزیه و تحلیل آمیزه بازاریابی ۱۸
نتیجه گیری ۲۰
منابع و ماخذ ۲۲

 منابع

روستا، احمد و ابراهیمی ، عبد الحمید و ونوس، داور؛ مدیریت بازاریابی؛ تهران ؛ انتشارات سمت،۱۳۸۱

ونوس، داور و ابراهیمی، عبد الحمید و روستا، احمد؛ تحقیقات بازاریابی (نگرش کاربردی)، تهران؛ انتشارات سمت؛ ۱۳۸۰

کاتلر فیلیپ و گری آرمسترانگ. اصول بازاریابی. ترجمه بهمن فروزندهٔ ،انتشارات آموخته، ۱۳۹۱٫ چاپ شانزدهم. اصفهان

کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری؛ اصول بازاریابی؛ ترجمه بهمن فروزنده؛ نشر آتروپات، ۱۳۸۵

کاتلر، فیلیپ؛ کاتلر در مدیریت بازار؛ مترجم: عبدالرضا رضایی نژاد؛ انتشارات فرا؛ ۱۳۹۰

کاتلر.فیلیپ. ۱۳۹۲،مدیریت بازاریابی. ترجمه بهمن فروزنده. انتشارات آموخته ،چاپ چهاردهم. اصفهان.

بلوریان تهرانی محمد،رسانه،ناشر: کارگزار روابط عمومی مرداد، ۱۳۸۶

ﻋﻠﻴﭙﻮر ، ﻣﻬﺮداد، ﻧﻮری، م، ﺑﺪﻳﻌﻲ ، ح .۱۳۹۰، ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻛﺎرﻛﺮدﻫﺎی آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﺧﺪﻣﺎت (۷p) در اﻓﺰاﻳﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺑﻮرس اوراق  ﺑﻬﺎدار ﺗﻬﺮان ﺑﺎ اراﺋﻪ آﻣﻴﺨﺘﻪﻫﺎی ﺟﺪﻳﺪ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ ﻣﺎﻟﻲ ﺑﻮرس اوراق ﺑﻬﺎدار

اکرانی، سید مهدی؛ هاشمی نژاد، محمدرضا؛ مدیریت انتقال تکنولوژی؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ ۱۳۸۲

باقری، سید کامران؛ بررسی ضعف انتشار تکنولوژی در صنعت برق ایران با استفاده از مفهوم سیستم نوآوری؛ اولین کنفرانس مدیریت تکنولوژی؛ ۱۳۸۲

پورحسینقلی هیر،مهدی ،علیپور ،م .۱۳۹۰، بررسی تاثیر آمیخته بازاریابی الکترونیک بررفتار خرید مصرف کننده.

مقدمه

.بازاریابی یک وظیفه مدیریتی است. بازاریابی بر رسیدن به اهداف مشتریان در کنار رسیدن به اهداف سازمان تأکید دارد. بازاریابی با درک نیازهای مشتریان، توسعه محصولات و خدمات برای رفع این نیازها، قیمت گذاری کارای محصولات و خدمات، اطلاع‌رسانی به مشتریان در مورد قابلیت دسترسی به این محصولات و خدمات، ‌تحویل کارا و اطمینان از رضایت‌مندی در طول و بعد از فرآیند مبادله همراه است. بنابراین بازاریابی باید یک جزء ضروری در شرکتها باشد. اما بسیاری از شرکتها تفسیر بدی از بازاریابی دارند. بعضی‌ها بازاریابی را تقلب، اسراف‌‌گر، مزاحم و غیر حرفه‌ای می‌دانند. بعضی‌ها نیز آن را معادل با تبلیغات و فروش می‌دانند. اما در سالهای اخیر بازاریابی از تصویر قدیمی‌اش جدا شده و امروزه به‌طور فزاینده‌ای به‌ یکی از مهم‌ترین وظایف در کسب اهداف سودآوری سازمانها تبدیل شده است. به‌طور سنتی، تولید و فروش دو وظیفه مهم هر کسب‌وکاری هستند. گرایش بعدی این بود که کارآفرینان معتقد شدند کیفیت محصولات یا خدمات تنها عاملی است که فروش آنها را تعیین می‌کند. اما این نیز چندان طول نکشید. چرا که در بازار رقابتی امروزی درست نیست. تولید، ‌فروش و بازاریابی باید در کنار هم کار کنند تا منجر به بهترین نتایج شوند. بازاریابی، ‌فرآیند پاسخ‌گو برای شناسایی‌، پیش‌بینی و برآورده ساختن سودآور نیازهای مشتریان است. با این شیوه سازمان قادر خواهد بود محصولات یا خدمات خود را مطابق با نیازهای مشتریان قرار دهد و نه اینکه چیزی را تولید کند و انتظار رسیدن مشتریان را داشته باشد (شاوپنگ، هوی مینگ، ۱۹۹۷). سومین مرحله از فرایند مدیریت بازاریابی، تهیه ترکیب عناصر بازاریابی یا (آمیخته بازاریابی) است. پس از تصمیم‌گیری در مورد خط‌مشی جایگاه‌یابی، شرکت آمادگی لازم جهت شروع برنامه‌ریزی برای جزئیات ترکیب عناصر بازاریابی را پیدا می‌کند. ترکیب عناصر بازاریابی، یکی از مفاهیم اساسی در بازاریابی مدرن است .استراتژی بازاریابی یعنی تنظیم و اجرای آمیزه بازاریابی . ابزار کار و تاکتیک ها در بازاریابی ، آمیزه بازاریابی است.

آمیخته بازاریابی

 پیدایش مفهوم ۴

آمیزه بازاریابی ، آمیخته بازاریابی ، ترکیب بازاریابی ، ابزارهای بازاریابی و تاکتیک های بازاریابی، همگی واژه هایی هستند که برای ترجمهMarketing Mix به کار رفته اند . منظور از آمیزه، آمیخته یا ترکیب این است که بین این اجزاء می بایست یک نگرش سیستمی و هماهنگ برقرار باشد تا بتوانند در تاثیر گذاری و متقاعدسازی مشتریان مؤثر باشند. به عبارتی، محصول مناسب با قیمت مناسب از نظر مشتریان با توزیع مناسب و به کارگیری شیوه های ارتباطی مناسب همگی با هم عمل می کنند و اگر هر یک از این اجزا ناهماهنگ با سایرین باشد نتیجه آن کاهش اثر بخشی و کارایی مجموعه بوده و شرکت را از دستیابی به اهداف باز می‌دارند. (ﺭﺿﻮﺍﻧﻲ و ﺧﺪﺍﺩﺍﺩ ﺣﺴﻴﻨﻲ ، ۱۳۸۸). اما منظور از تاکتیک یا ابزار آن است که وسیله و ابزار شرکتها برای جنگیدن در بازار و توفیق بیشتر نسبت به رقبا همین عوامل هستند.مفهوم آمیخته بازاریابی برای اولین بار در دهه ۱۹۵۰ به‌وسیله نیل بوردن معرفی شد و به ۴p معروف گشت (گرانوز، ۲۰۰۴، ص۳۲۳). در متون مختلف بازاریابی مفهوم ۴p به عنوان یک اصل مورد پذیرش واقع شده است. ۴pمخفف ۴ واژه محصول (product)، قیمت (price)  ، ترفیع (promotion) و مکان (place) است . آمیخته بازاریابی بر مدل‌ها و روشهای سنتی مدیریت بازار مانند روش کارکردگرای پویای آلدرسون در کنار سایر روشهای سیستمی و نیز تئوری پارامتر که توسط دانشگاه کپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه کرد و روشهای جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه‌ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد کمی از این مدل‌ها توانسته‌اند بقای خود را در مقابل۴p حفظ کنند (گرانروز، ۲۰۰۴، ص۳۲۳)محصول (کالا و خدمت) باید مطابق با مزایای مورد انتظار مشتری باشد. قیمت باید متناسب با تواناییهای خریدار باشد. این محصول باید در دسترس مشتری قرار گیرد تا در خرید آن دچار مشکل نشود و در نهایت ترفیعات لازم نیز انجام گیرد تا مصرف‌کنندگان بالقوه از وجود چنین محصولی باخبرشوند. درواقع مفهوم آمیخته بازاریابی، مسیر عملکرد سازمان را با استفاده از یک سری متغیرهای قابل کنترل در محیطی که عوامل غیرقابل کنترل زیادی دارد (بازار خارجی)، مشخص می‌کند (بنت ، ۱۹۹۷).

 

[۱] Philip kotler

[۲] Marketing Mix

 

50,000 ریال – خرید

 

جهت دریافت و خرید متن کامل مقاله و تحقیق و پایان نامه مربوطه بر روی گزینه خرید انتهای هر تحقیق و پروژه کلیک نمائید و پس از وارد نمودن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قادر به پرداخت می باشید و بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین به صورت خودکار  لینک دنلود مقاله و پایان نامه مربوطه فعال گردیده که قادر به دنلود فایل کامل آن می باشد .

مطالب پیشنهادی:
  • مقاله تحقیقات بازاریابی
  • مقاله آمیخته بازاریابی سبز
  • مقاله بازاریابی سبز
  • مقاله بازاریابی در کشاورزی
  • مقاله بازاریابی تعاملی
  • برچسب ها : , , , , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.