مقاله اشتغال و بیکاری

کافی نت یاس دنلود مقاله و تحقیق و پروژه و پاورپوینت

مقاله اشتغال و بیکاری به صورت فایل word   ( ورد ) و قابل ویرایش می باشد . که دارای ۲۷ صفحه بوده و جهت دریافت و دانلود متن و فایل کامل آن می توانید بر روی گزینه خرید انتهای متن کلیک نمایید و پس از وارد نموده اطلاعات و آدرس ایمیل خود قادر به پرداخت آنلاین و دریافت آنی متن کامل و فایل ورد مقاله و پروژه مربوطه باشید . همچنین لینک دانلود تحقیق مربوطه همان لحظه به آدرس ایمیل شما ارسال می گردد.

فهرست مطالب

مقدمه ۱
نمونه ای چند از انواع بیکاری: ۱
انگیزه ی انتخاب موضوع: ۲
اهمیت موضوع: ۲
مروری بر تحقیقات پیشین: ۲
تئوریهای اشتغال و بیکاری ۸
نظریه جیم تنجو: ۸
نظریه لوئیس: ۸
نظریه تودارو: ۹
نظریه فی_رانیس: ۹
آمار اشتغال و بیکاری ۱۰
منابع اطلاعات در مورد اشتغال و بیکاری ۱۲
سرشماری جمعیت ۱۳
سازمان ملی ارزیابی نمونه‌های اماری (NSSO ) 13
برنامه اطلاعات بازار کار ۱۳
آماری از مراکز کاریابی ۱۴
سرشماری اقتصادی ۱۵
مفاهیم و تعاریف اقتباس شده در منابع مهم و مختلف اطلاعات ( داده‌ها ) ۱۵
سازمان ملی ارزیابی نمونه‌های آماری ۱۸
رابطه میان سرشماری و داده‌های سازمان NSSO 21
چند آمار مهم ۲۱
نتیجه گیری: ۲۲
منابع و ماخذ: ۲۴

چکیده

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های تعیین‌کننده و جهت‌دهندهء اقتصاد هر کشوری «آمار اشتغال و بیکاری» است. علت این موضوع آن است که میزان رشد اقتصادی، تورم، توزیع عادلانه درآمد و فقر همبستگی کاملی با میزان اشتغال و بیکاری در یک جامعه دارند و به ویژه در کشورهای در حال توسعه، اصلی‌ترین عامل در جهت فقرزدایی و رشد اقتصادی ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی پایدار به ویژه در بخش صنعت است و بر همین اساس در برنامه‌ریزی و عملکرد دولت‌ها حساسیت بالایی نسبت به میزان این شاخص و روند حرکتی آن وجود دارد.

افزایش جمعیت در کشورهای در حال رشد کاهش منابع و امکانات موجود در این کشورها و پیدایش نیازهای اجتماعی و اقتصادی جدید همگی سبب توجه نهادها و مقامات مسئول در این کشورها به این نیازها و چاره اندیشی بنیادین یا مقطعی برای انها شده است.بنا بر بررسی های به عمل امده و امارهای موجود یکی از مهمترین مشکلات فرا روی جوامع در حال توسعه و حتی کشورهای صنعتی مشکل بیکاری است.

واژه های کلیدی: بیکاری، اشتغال، سرشماری، اقتصاد،

مقدمه

اشتغال نیروی انسانی مهمترین و اصلی ترین هدف برنامه ریزی در هر کشور است .چون داشتن کار یک حق اولیه قانونی و فطری است و بدون ان زندگی فردی و اجتماعی تامین نمی شود بیکاری نوعی بیماری و زمینه ساز بسیاری از نابسامانی ها و مشکلات می باشد.بیکاری بیشتر در شهرها رخ می دهد چون افراد بیکار به هر علت و در هر جا که باشند جهت کاریابی دیر یا زود راهی شهرها می شوند.

نمونه ای چند از انواع بیکاری:

بیکاری اشکار: گروهی از جمعیت فعال کشور که در ۷ روز یش از مراجعه ی مامور سرشماری در جست و جوی کار بوده ا ند و هیچگونه درامدی نداشته ا ند بیکار اشکار شناخته می شوند.بین بیکاران اشکار از بیسواد گرفته تا افراد متخصص در رده ها ی سنی و جنسی مختلف مخصوصا گروه جوانان فارغ التحصیل زنان شهری مردان غیر ماهر مهاجر به شهر و …وجود دارند

بیکاری پنهان: بیکاری پنهان شامل افراد فعال و ظاهرا شاغلی است که عملا نقشی در تولید یا پیشرفت کار ندارند و با حذف انها خللی عمده به گردونه ی کار وارد نمی شود.بسیاری از کارمندان ادارات کارگران اضافی کارگاههای تولیدی کشاورزانی که امکانات کشاورزی در اختیار ندارند و بیشتر مشاغل ازاد و غیر رسمی از ان جمله اند.

بیکاری فصلی: بیکاری فصلی شامل گروهی از شاغلین فعال می شود که به دلیل مشروط بودن حرفه شان فقط در قسمتی از سال کار می کنند و بقیه ی اوقات بیکار می مانند این گروه اکثرا شامل روستاییان و کارگرانی می شود که فقط در فصل کشت و برداشت یا میوه چینی کار می کنند بقیه سال را بیکار می مانند.

25,000 ریال – خرید

مقاله و پروژه و تحقیق ها به صورت فایل ورد و قابل دانلود می باشند و شما به محض پرداخت آنلاین مبلغ همان لحظه قادر به دریافت فایل خواهید بود. این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. ضمنا همان لحظه لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می گردد.

 جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریق همه کارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ  را پرداخت نمایید

مطالب پیشنهادی:
  • تحقیق بررسی رابطه رشد اقتصادی، اشتغال و توسعه صادرات در بخش کشاورزی
  • مقاله راهکارهای پیشنهادی برای گسترش فرهنگ کار و اشتغال
  • مقاله بیکاری
  • برچسب ها : , , , , ,
    برای ثبت نظر خود کلیک کنید ...

    به راهنمایی نیاز دارید؟ کلیک کنید

    جستجو پیشرفته

    دسته‌ها

    آخرین بروز رسانی

      جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
    اولین پایگاه اینترنتی اشتراک و فروش فایلهای دیجیتال ایران
    wpdesign Group طراحی و پشتیبانی سایت توسط digitaliran.ir صورت گرفته است
    تمامی حقوق برایhttp://cofenetyas.comمحفوظ می باشد.